Reklam

Resultat 1 till 12 av 12

mne: Koppla mottager genom fartreglage fr att f strm (AR8000 => Starmax J 3 Cub)

Question Koppla mottager genom fartreglage fr att f strm (AR8000 => Starmax J 3 Cub)

Hej,

Jag har ftt information att jag ska kunna koppla min mottager till fartreglaget fr att f strm till den. Men nr jag tittar p kablarna som gr ut frn fartreglaget r det endast den kabel som ska g till accen och en som ska g till "Throtel" (ch3).

Gr Ch3 att mottagaren ven fr strm? Jag skulle helst vilja slippa ha ett extra batteri till mottageren nmligen.

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	WP_000244.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	87,0 KB 
Id:	31750

Med vnlig hlsning

c-o

bogieboys avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlgg
    1 060
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Vxj backyard flyers ;-)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cok Visa inlgg
    Hej,

Gr Ch3 att mottagaren ven fr strm? Jag skulle helst vilja slippa ha ett extra batteri till mottageren nmligen.

c-o
    Japp har du den inkopplad nr du kopplar p batteriet fr mottagaren strm!

Tapatalk 2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cok Visa inlgg
    Hej,

Jag har ftt information att jag ska kunna koppla min mottager till fartreglaget fr att f strm till den. Men nr jag tittar p kablarna som gr ut frn fartreglaget r det endast den kabel som ska g till accen och en som ska g till "Throtel" (ch3).

c-o

CH3-kabeln: + (rda) o - (svarta) r ihopkopplade p mottagaren (p de flesta iallafall) s om ditt reglage (ESC) har inbyggd spnningsregulator (BEC) s ja, som bogieboy skriver. Str det OPTO p reglaget s har den inte BEC - men p din str det inget s det r bara att testa
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, vggar, stolpar, trd mm. som flyttar sej etc...

pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 636
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

Standard

Lite off topic kanske men p en AR8000 (och andra JR/Spektrum) sitter trotteln p frsta kanalen.
    Detta spelar ingen roll d man kan stta matningen p precis vilken kanal som helst.
    Alla plus r frbundna med varandra p mottagaren liksom alla minus r frbundna med varandra s att servon och vad man nu kopplar in p kontakterna fr sin matning direkt frn den inkopplade strmkllan.

Standard

Tack alla fr svaren, ska testa nr jag fr tag p rtt laddare och acc

Standard

En fljdfrga d. Min tanke r att koppla in ett 4s acc, men jag har lst att om man har 4s eller mer s br man ha en extern BEC.

r det ett mste?

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

det beror mer p vilken setup du har och om du vill ha lite skerhet med mottagar acc och sdana saker.
    p min helikoptrar kr jag 12s och intern bec.
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 850
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

...och det beror vl kanske frmst p om man har en s.k linjr BEC eller en switchad BEC. Med en switchad BEC s brukar det inte vara ngra problem men en linjr BEC skall nog inte anvndas med en 4S-setup fr d blir det mycket effekt att brnna bort - och det brukar inte g s bra .
    Hlsningar
    Roger

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    ...och det beror vl kanske frmst p om man har en s.k linjr BEC eller en switchad BEC. Med en switchad BEC s brukar det inte vara ngra problem men en linjr BEC skall nog inte anvndas med en 4S-setup fr d blir det mycket effekt att brnna bort - och det brukar inte g s bra .
    Hlsningar
    Roger
    Finns det ngot magiskt stt man kan lista ut om det r en linjr alt switchad?

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    2 577
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslv MFK

Standard

Switchad r det om den r mrkt SBEC. Det finns frn 40A och upp p hobbywing/Turnigy Plush. P billigare kinareglage brukar det vara SBEC frn 80A och upp. Ingen speciell mrkning s r det linjr bec. r det ESC:en i versta inlgget s har den rtt skert ingen SBEC. Det r ett s bra reglage s jag hade lagrat det i runda arkivet p en gng (soptunnan). Jag kr inget billigare n Hobbywing Funfly/Turnigy Plush.
    fredrik

Flufs avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlgg
    1 583
    Jobb
    Datornrd p heltid
    Klubb
    Mlndals ModellFlyg

Standard

Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlgg
    Switchad r det om den r mrkt SBEC. Det finns frn 40A och upp p hobbywing/Turnigy Plush. P billigare kinareglage brukar det vara SBEC frn 80A och upp. Ingen speciell mrkning s r det linjr bec. r det ESC:en i versta inlgget s har den rtt skert ingen SBEC. Det r ett s bra reglage s jag hade lagrat det i runda arkivet p en gng (soptunnan). Jag kr inget billigare n Hobbywing Funfly/Turnigy Plush.
    Har Plush SBEC? Hade uppfattat som att alla Plush med BEC var UBEC, men sett att en del i Trust serien r mrkta SBEC, eller missupfattade jag dig hr?

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    2 577
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslv MFK

Standard

UBEC str fr Universal Battery Eliminator Circuit. Det r separata BEC som r mrkta s. Alla turnigy plush r ESC med eller utan BEC. De som har BEC och r ver eller lika med 40A har SBEC. Den Turnigy Trust jag provat brann, s jag provar inte igen.

p http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ontroller.html str det:
    bec mode : switching

Dvs switchande BEC.

edit tittar p Plush 40A som det str linear p fastn den r switching. Och p Plush 80A str det UBEC fastn det r SBEC. Det r bttre att titta p specifikationerna p hobbywings hemsida, de skriver rtt. http://www.hobbywing.com/index.asp
    fredrik

Liknande mnen

1. koppla servo till ys-x4 - strm?
    Av Wilhelm Rejnus i forum Hexa
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2013-08-08, 21:42
  2. Starmax F-16 med vecktor trust.hur koppla i mottagare??
    Av lennart wiklund i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 10
    Senaste inlgg: 2011-07-14, 21:12
  3. Hur koppla kablarna motor/fartreglage?
    Av gimbo i forum Elmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlgg: 2008-04-12, 17:45
  4. Berkning av strm
    Av Sigun i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2007-09-09, 16:54

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg