Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: spectrum dx6i rx

  1. #1

    Standard spectrum dx6i rx

    Hej är nybörjare och har köpte meg en begad dx6i utan reciver vad ska man ha för typ av reciver till den om man ska flyga plan?

  2. #2
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Beror lite på vad du ska flyga för typ av plan. För det mesta funkar en s.k parkflygar-mottagare för DSM2 bra, räckvidd typ 2-300 meter.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #3
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Behöver du 4,5 eller 6 kanaler? Ska det vara inomhusflyg och billigt eller full räckvidd?

    Här finns originalmottagare
    http://www.spektrumrc.com/DSM/Produc...Receivers.aspx
    Här finns pirater för inomhusflyg eller parkflyg
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Spektrum.html
    fredrik

  4. #4

    Standard

    gärna full räkvidd räcker väll med 4 kanaller till ett plan? är till en bixler som ja ska ha den i framtiden ska det väll bli fpv av den. Vilken rx är det som följer med orginal??

  5. #5

    Standard

    Hur bra funkar en sån där pirat hk rx med satelit motagare till?? Hur lån räkvid bör man få med en sån?

  6. #6

    Standard

    Min rekommendation hade varit kör original rx om du funderar på fpv. Jag har haft mängder med glitchar med orange rx på lite avstånd. Trodde först det hade med antenn position att göra men efter införskaffande av satelliter och rundflyttning av dem så har jag insett att det är skräp som duger för flygning på nära håll.

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  7. #7
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av grand14 Visa inlägg
    gärna full räkvidd räcker väll med 4 kanaller till ett plan? är till en bixler som ja ska ha den i framtiden ska det väll bli fpv av den. Vilken rx är det som följer med orginal??
    Original brukade följa med:
    DX6i DSM2 brukade ha AR6200
    DX6i DSMX brukar ha AR6210

    Till flyg måste man ha sida/höjd/skev/gas
    Ibland använder man två roder till skev och två kanaler.

    Ibland har man broms eller flaps, och då kan det bli både 1 och 2 kanaler
    Ibland har man fällbara landställ och även här kan det bli både 1 och 2 kanaler
    Ibland har man bensinflyg med killswitch eller till och med choke kan bli både 1 och 2 kanaler
    fredrik

  8. #8

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Det finns även AR400 AR500 och AR600 som ska vara fullräckvidd utan satellit om det bara är trainer du ska flyga.
    Om det är DSM2 eller DSMX på din DX6i beror på när den är tillverkad. Äldre är DSM2.
    Men AR-mottagarna med DSMX funkat fint även till de äldre sändarna.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  9. #9

    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    17
    Klubb
    Jönköpings Radioflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av grand14 Visa inlägg
    Hur bra funkar en sån där pirat hk rx med satelit motagare till?? Hur lån räkvid bör man få med en sån?
    Jag har en DX6i med originalmottagaren (AR6210) med satellit monterad i min elseglare eftersom jag flyger längst bort med den. I min Fun Cub och Wing Dragon har jag OrangeRx R610 med R100 satellit och i de mindre planen kör jag utan satellit. Jag har inte märkt av någon begränsning i räckvidden för de små planen, men jag är säker på att synen är det som först begränsar hur långt bort man kan flyga.

    Rekommenderar att börja med Orange för att lära sig flyga och sedan uppgradera sig till original senare (om man tycker att det behövs). Du har ju grejerna hemma från HobbyKing på ett par veckor för 20 dollar med frakt.

Liknande ämnen

  1. Tjo! Spectrum DX6i eller DX7 till mig?
    Av Poteta i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 20:46
  2. Spectrum ar6100?
    Av pje i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 10:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •