Reklam

Resultat 1 till 3 av 3

mne: ndra ndlgena fr en lttare flygning?

Standard ndra ndlgena fr en lttare flygning?

Tnkte p en sak som teoretiskt borde funka bra. Sg att jag enbart vill anvnda en multirotor fr att ta fotografier i luften, d behver jag endast sm utslag. Kan man inte snka ndlgena p radion till typ 30% d borde vl multirotorn bli lttare att flyga d roderutslagen inte blir stora eller tnker jag helt fel nu?

Om de finns ngra som anvnder en multirotor till bara foto kan inte ni dela med er lite, vad ni har i d/r samt expo?

De lilla jag har flugit hittills med min trikopter s knns det som att det alltid blir frstora rrelser den vill alltid sticka ivg vldigt fort, sen blir de inte bra :S

mvh defuncta

Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

Standard

Jag har satt expo till 30% p allt och min nazaquad blev mycket lugnare. Jag ska testa 50% och se hur den blir. En rappare quad kan nog behva hgre expo

Standard

Har anvnt mej av D/R, 3-lges, p det sttet, tnk bara p att sl om till fulla utslag vid ev. av/p (armering), kalibrering osv.
    P de enklare korten har jag ocks EPA p trottelns hga del p ca 85-95% beroende p kort/setup - s multirotorn drar rakt vid fullgas uppt ven med gamla KK.
    Flyger sen med trippla rates: vriga EPA fullt utslag/c:a -30 till -20 expo (Futaba), nnstans EPA 60-70/mindre expopverkan samt lullaruntmedgopro ~40-50/lg expo.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, vggar, stolpar, trd mm. som flyttar sej etc...

Liknande mnen

1. ndra rotationsriktning.
    Av Krlle i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlgg: 2013-02-06, 22:45
  2. Lttare att flyga med Naza + gps n t.ex KK2?
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hrdvara
    Svar: 1
    Senaste inlgg: 2012-09-29, 10:25
  3. Lttare att flyga fpv n visuellt (trikopter)
    Av Defuncta i forum FPV Allmnt
    Svar: 9
    Senaste inlgg: 2012-09-10, 09:12
  4. Ny lttare setup till inomhuskrran
    Av Sigun i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlgg: 2008-12-24, 12:03

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg