Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: ändra ändlägena för en lättare flygning?

  1. #1

    Standard ändra ändlägena för en lättare flygning?

    Tänkte på en sak som teoretiskt borde funka bra. Säg att jag enbart vill använda en multirotor för att ta fotografier i luften, då behöver jag endast små utslag. Kan man inte sänka ändlägena på radion till typ 30% då borde väl multirotorn bli lättare att flyga då roderutslagen inte blir stora eller tänker jag helt fel nu?

    Om de finns några som använder en multirotor till bara foto kan inte ni dela med er lite, vad ni har i d/r samt expo?

    De lilla jag har flugit hittills med min trikopter så känns det som att det alltid blir förstora rörelser den vill alltid sticka iväg väldigt fort, sen blir de inte bra :S

    mvh defuncta

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Jag har satt expo till 30% på allt och min nazaquad blev mycket lugnare. Jag ska testa 50% och se hur den blir. En rappare quad kan nog behöva högre expo

  3. #3

    Standard

    Har använt mej av D/R, 3-läges, på det sättet, tänk bara på att slå om till fulla utslag vid ev. av/på (armering), kalibrering osv.
    På de enklare korten har jag också EPA på trottelns höga del på ca 85-95% beroende på kort/setup - så multirotorn drar rakt vid fullgas uppåt även med gamla KK.
    Flyger sen med trippla rates: övriga EPA fullt utslag/c:a -30 till -20 expo (Futaba), nånstans EPA 60-70/mindre expopåverkan samt lullaruntmedgopro ~40-50/låg expo.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Liknande ämnen

  1. Ändra rotationsriktning.
    Av Krålle i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-06, 22:45
  2. Lättare att flyga med Naza + gps än t.ex KK2?
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-29, 10:25
  3. Lättare att flyga fpv än visuellt (trikopter)
    Av Defuncta i forum FPV Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-10, 09:12
  4. Ny lättare setup till inomhuskärran
    Av Sigun i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-24, 12:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •