Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 45

Ämne: FPV flygare Uemå

  1. #21

    Standard

    Nästa lördag står jag med Polaris på snöskoternsdag i Umeå och visar upp Airfoto med helikoptar och flygplan. Kom gärna förbi på Klockarbäcken.
    Söndag har jag fotojobb

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Alla är vi ju upptagna med olika saker lite nu och då. men vi kan väl träffas flera ggr?? kanske nu på söndag med några o resten nästa vecka eller så? för ska vi vänta till alla får tid över så kanske vi får vänta flera månader
    Jag ska ju hur som helst ut o flaxa på söndag o ser ju gärna att man får sällskap juh
    Man lär sig nått varje krash...

  3. #23

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Ifall nån vill hänga med ut imorgon förmiddag en stund så äre bara att höra av sig! Mitt nummer finns i detta ämne
    Man lär sig nått varje krash...

  5. #25

    Standard

    Nå, hur gick det? Hur många dök upp? Bra flygtur?

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Ingen dök upp men dock hade jag ju lite kort framförhållning Blev inget filmande men däremot lite mer testande av autopiloten och nya kameran. Har dock inte vågad testa den i mörker än men det kommer
    Tänkte för ovanlighetens skull ta det lugnt och försöka göra den 100% i ordning innan allvarligare tester hehe
    Man lär sig nått varje krash...

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Hur ser det ut för er inför helgen!? Är det någon som får tid över för en flygdag??
    Sen tänkte jag på en sak o det är ju en hel del byggande o mekande då man pysslar med FPV.. något sånt vore ju trevligare att göra om man inte va ensammen. Frugan stack iväg på "pysselkväll" med brudarna ikväll så jag tänkte kan inte vi få ha en "pysselkväll" nån kväll också?? Då föreslagsvis någon helg. Skulle ju helt oskyldigt också kunna innefatta några öl och bastun i värsta fall
    Man lär sig nått varje krash...

  8. #28

    Standard

    Ska vi bestämma träff i Rödåsel på söndag?

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Ja det tycker jag vore kul Tid?
    Man lär sig nått varje krash...

  10. #30

    Standard

    11-16? Jag måste löda ihop lite saker, så jag tar med lödpennan.
    Är det ingen mer som kan komma?

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    låter bra det! Jag har en penna du kan låna om det duger med en enklare.
    Jag sitter o panikbygger ihop quadden med nya KK-kortet så för hoppningsvis ska den få sig en liten maiden imorrn också.
    Jag hade också hoppats på fler men verkar inte som så många läst forumet i veckan.
    Ifall du vill komma tidigare o börja löda o grejja så är jag nog igång från 8-9
    Man lär sig nått varje krash...

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Hade en trevlig FPV-dag tillsammans med Blupp/Johan i förra helgen! Blev dock inte så mkt filmande men ett stycke bild. Sedan efter mörkrets infall så testade vi mörker FPV med samma kärra mest för att testa min nya CCD-kamera och resultatet blev fantastiskt bra! Vi filmade direkt på skärmen med mobilkamera så kvallan är väldigt dålig men man kan iallafall få en glimt av hur bra man såg landskapet trots kolsvart mörker denna kväll! Håll till godo!

    http://www.youtube.com/watch?v=pZN4F...ature=youtu.be

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PICT0091.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	69,7 KB 
Id:	33310
    Man lär sig nått varje krash...

  13. #33

    Standard

    Nån som är sugen på att träffas?
    Jag och Starvin har flugit med en ny FPVare som inte är med på forat.
    Men det är roligare ju fler man är, så hör av er!

  14. #34
    _Nik_s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    184
    Jobb
    Industriarbetare
    Klubb
    Graninge MFK

    Standard

    I lycksele är vi några stycken också som skaffat grejor och flugit lite men det är ju vinter än och kallt att vara ute :-)

    /Nik

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Det är därför man har en sån där sändarväska varmt o gosigt Vi ska flyga imorrn ifall ni vågar er hit

    //Matte
    Man lär sig nått varje krash...

  16. #36
    _Nik_s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    184
    Jobb
    Industriarbetare
    Klubb
    Graninge MFK

    Standard

    Jag har sändarpåse också men efter 20+ års modellflygande så har man slutat med att flyga i -20 och kallare, det är för ungdommar :-) sen har jag precis börjat riva ur grejorna ur det plan jag provat grejorna på först och börjat instalera i det som skall vara permanenta fpv planet. Sen blir det kanske Vindeln och innomhusflyg på kvällen.

    /Nik

  17. #37

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    vad tid har ni tänkt er lite sent kanske, kanske kan komma förbi beroende på hur morgonen artar sig plats tid telenummer kanske . tar en koll åt morron å för ett slutgiltigt beslut,

    12/1 kommer inget idag får bli en annan helg, hyfsat kallt i lsele så det blir en inomhusdag, får försöka få igång min krånglande video sändare istället så kanske man kan ta med en kärra å flyga med vid annat tillfälle. trevlig helg
    Senast redigerat av lixxer den 2013-01-12 klockan 09:36.

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    NIK flyger ni inomhus i vindeln?? hör av dig nästa gång så hakar jag på! har 2 kärror på hyllan!

    Lixxer. Blev bara jag som fick flyga idag på grund av diverse problem men jag fick sällskap iallafall! Blev grymt bra film i solljuset så jag postar senare efter redigering. Vi ska nog försöka flyga fler helger framöver också gärna då vädret blir bättre. vi hade -12 idag och det är helt överkomligt tycker jag Fick fart på quaden idag också och testade lite hemma i köket.. oj va dåligt jag hade städat :P
    Hur som helst har alltid flygit den på 3 cell o tyckt att den varit halvklen ibland.. grävde fram en gammal 4cellare från en startlåda till 1:8 buggy o gudjävulen vilken fart det blev så nu måste jag innhandla fler 4cellare. Hovrade på 70%gas med gopron med skalet på samt en banan hängandes under haha :P
    Man lär sig nått varje krash...

  19. #39

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    låter fint får jag igång mina prylar så tar jag med kärran någon helg, men hur jag ska få till det vet jag ej ännu, får luska vidare.

    Citat Ursprungligen postat av StarvinMarvin Visa inlägg
    NIK flyger ni inomhus i vindeln?? hör av dig nästa gång så hakar jag på! har 2 kärror på hyllan!

    Lixxer. Blev bara jag som fick flyga idag på grund av diverse problem men jag fick sällskap iallafall! Blev grymt bra film i solljuset så jag postar senare efter redigering. Vi ska nog försöka flyga fler helger framöver också gärna då vädret blir bättre. vi hade -12 idag och det är helt överkomligt tycker jag Fick fart på quaden idag också och testade lite hemma i köket.. oj va dåligt jag hade städat :P
    Hur som helst har alltid flygit den på 3 cell o tyckt att den varit halvklen ibland.. grävde fram en gammal 4cellare från en startlåda till 1:8 buggy o gudjävulen vilken fart det blev så nu måste jag innhandla fler 4cellare. Hovrade på 70%gas med gopron med skalet på samt en banan hängandes under haha :P

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    va vare för fel som va trasit? :P
    Man lär sig nått varje krash...

Liknande ämnen

  1. Västerås FPV flygare.
    Av serasia i forum FPV Allmänt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-08-21, 19:40
  2. Fpv flygare i Växjö?
    Av bogieboy i forum FPV Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-28, 20:04
  3. Ny flygare
    Av DavidFlygare i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 22:01
  4. Lycklig flygare...
    Av kim i forum Bensinmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 23:49
  5. FPV Flygare
    Av luggen i forum FPV Allmänt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 19:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •