Reklam

Sidan 5 av 6 FrstaFrsta 123456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 103

mne: Kommer min Cub verleva premiren eller regna stickor frn skyn...?

Standard

Ojojoj du var mig en modig pilot )) Sjlv skulle jag nog satt den i trdet redan efter frsta vndan och d har jag aldrig flugit en Cub frut )
    Snygga filmer! /m

Flahultarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    472
    Jobb
    Mnsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

Standard

Haha, modig eller dumdristig? Grnsen r ofta hrfin nr jag flyger

Sent from my phone using Tapatalk

Standard Sv: Kommer min Cub verleva premiren eller regna stickor frn skyn...?

Helt rtt!
    Du r nr som helst vlkommen hit till Pajala, sdr ser det mest ut hela tiden hr!
    He, he.. Det r bara fegisar som inte trs flyga p annat n milsvidda ppna ytor!

Men o andra sidan s smller det en del plan bde p hg o lg hjd ocks....
    Bara fr att jag inte frstr det teoretiska resonemanget, innebr det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Flahultarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    472
    Jobb
    Mnsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

Standard

Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlgg
    Helt rtt!
    Du r nr som helst vlkommen hit till Pajala, sdr ser det mest ut hela tiden hr!
    He, he.. Det r bara fegisar som inte trs flyga p annat n milsvidda ppna ytor!

Men o andra sidan s smller det en del plan bde p hg o lg hjd ocks....
    Haha, lova inte fr mycket nu rtt vad det r dimper det ner ett frmmande freml i er flishg=)

Fr vrigt tycker jag det r lite klent att du fr plats med din jobbtitel p en rad, kan du inte hitta ngot ytterligare led att stoppa in dr=)

Standard

Ha, ha! Ingen fara kom du bara, vi kr efter principen "Av flis r du kommen och av flis skall du bli, r det ngon som har en kopp kaffe?"!

Den hr stocken avslutade min senaste lgflygning lite tidigare n jag planerat. Missade lite i djupled men trodde att jag snyggt rddade planet med en hastig stigning. Som tur var klv den inte planet utan fick det mer att flyga som en boomerang, nr en vinge tog smllen.

Up and go!

Ska se om jag inte kan klura ut en frlngning av titeln!
    Bara fr att jag inte frstr det teoretiska resonemanget, innebr det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Standard

husse din sligtratt som frfogar ver kalhyggenas frlovade inland ) Hur mnga av dina modeller ligger begravda under flisen?
    ger mig den p att kaminerna gr varma druppe /m

Reg.datum
    Apr 2009
    Inlgg
    1 376
    Klubb
    Karlstads MFK

Standard

Medeashusse,
    Bra kretslopptnk dr! Miljvnligt ocks att kunna elda "flishgarna" om n balsainblandat. Troligen inte s hgt energivrde i balsa men nd

Flahultarn,
    Frr var ofta vingar p hgvingade plan fastsatta med gummisnoddar vilket nog skulle varit skonsamt fr din CUB om den hade haft det vid trdknningen.
    Om det nu r nn trst, flyger man mycket vidgas ens perifiera seende (anser jag) och man hinner se mer av omgivningen fre och vid sidan av planets frdrikning. Alla fall min erfarenhet.
    S skall du flyga dr frn den lilla stripen och all omgivande skog du har s flyg, flyg och ter flyg. Bygg, bygg och ter bygg. Inget stmmer s bra p radioflyg som uttrycket "vning ger frdighet".
    Men det var snygg fluget fram till du planterade den i trdkronan. S det finns hopp.
    Lycka till med vandet.

/Bo

Flahultarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    472
    Jobb
    Mnsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

Standard

Papperskorgen? Vad r det fr n't?
    N, s farligt var det inte ven om ljudet frn islaget var illavarslande;det blir lite balsadamm igen men det r bara trevligt. Planen r att den ska flyga igen till jul

Standard

Hrru Multipass, vem kallar du fr sligtratt!
    Nope, kaminerna r kalla fr jag har jobbat som en tok den sista dryga mnaden!

Flahultarn, din Cub skulle passa fin, fint i den hr buskflygmiljn!

Bem har helt rtt vad gller det perifera. Ett lite haltande exempel r faktiskt nr jag smllde in i stocken. Jag kom fram till att det till antagligen berodde p att jag vred hela kroppen mot planet nr jag gick ner fr den lga frbiflygningen. Resultatet blev att planet flyger frbi mig och jag str med kroppen vnd mot stllet planet kom ifrn och desperat frsker titta ver min egen axeln t det hllet det r p vg. Hade flishgens placering i bakhuvudet, men minnet av stocken fanns inte dr.
    Som vanligt fr min del, det gr ont att gra fel..

(Slig = jrnmalmskoncentrat)

Flahultarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    472
    Jobb
    Mnsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

Standard

Medea'sh, har du sett den hr http://youtu.be/a4_65Fvp_aY? Den skulle passa din flisplan. r vldigt sugen sjlv men tycker det r fr mycket cash, iaf fr tillfllet.

Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 095
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

Standard

r det bara jag som r vertygad om att flishgarna mestadels bestr av gamla skrotade modeller?
    /\/\vh // /\/\r J.

Standard

Ha, ha, ha! MrJ, ntmobbing!?

Den var Nice Flahultarn, har min Multiplex Mentor som efterhand ska bli buskanpassad. Terrnghjul, skidor och sedan ska jag se om jag inte kan mecka till ett par klaffar p den fr lite kortare start o landning. Tyvrr s har alla projekt legat p is ett tag pga jobbet.

Reg.datum
    Apr 2009
    Inlgg
    1 376
    Klubb
    Karlstads MFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlgg
    r det bara jag som r vertygad om att flishgarna mestadels bestr av gamla skrotade modeller?
    Arkeologerna fr verkligen nt att klia sig i huvet ver nr de grver ut "kungshgarna" med flis (=gamla modellplanen som kraschat) om 1000 r.

/Bo

Standard

Dr jag flyger kommer det aldrig bli ngra arkeologiska utgrvningar, om tusen r kommer det se likadant ut....
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-11-18 klockan 00:07.

Flahultarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    472
    Jobb
    Mnsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

Standard

Vnner!
    Jag behver ett kvalificerat byggrd r p sluttampen av reparationerna nu. Det mesta har varaktig ganska "straight forward" men en sak vet jag inte hur jag ska tackla p smidigaste stt. Ena skevroderhornet sprcktes och det r hr jag blir osker p hur det ska tgrdas. Hornet sitter epoxyat i trt. Helst vill jag slippa riva kldseln men tror andra sidan inte det gr att bygga vidare p stumpen dr sitter. Hur hade ni gjort?

kjnis avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlgg
    703
    Klubb
    stersunds Modellflygklubb

Standard

Hej,
    Om det finns ngon substans p "djupet" runt det befintliga roderhornet hade jag nog frst ner ett spr (Dremel och en tunn frs) s djupt det gr utan att komma ut p andra sidan och s tillverkat ett nytt horn av t ex glasfiberplatta eller liknande och limmat p plats i det frsta spret med epoxi. Ett annat alternativ vore att kapa det befintliga hornet rakt av och slipa/fila jmt med ytan och s anvnda ett nylonhorn med vinklad fot. Dom brukar sitta fsta med 2 tunna skruvar som skulle kunna frborras och skruvas i resterna av det befintliga hornet. S skulle jag gjort.. men det finns skert flera lsningar.

MVH
    Kjell Nilsson

Flahultarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    472
    Jobb
    Mnsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

Standard

Hm, det kan ju va' en framkomlig vg – Tack fr det!
    Nu fr det bli borrning i mitt fall men fr jag bara ner en plan yta ska det nog lsa sig s. Det finns substans runt s det r nog inte s kinkigt utan det gr att fylla upp med epoxy. Tror jag kommer gra det i 2 mm aluminium den hr gngen. Fr grunna lite till innan jag skrider till verket bara.

Reg.datum
    Jan 2007
    Inlgg
    564
    Jobb
    Glad pensionr.Ofrbtterlig optimist.
    Klubb
    SMFF/Trelleborgs Modellflygklubb/Malm Radioflygsllskap

Standard

Det kan ocks funka med en liten ldpenna och lite tlamod. Vrm upp Epoxylimmet med ldspetsen och pilla bort det efterhand som det mjuknar upp och krackelerar. Limmet tl inte s vrst mycket vrme frrn det blir mjukt.

Kay krut

Flahultarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    472
    Jobb
    Mnsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

Standard

Citat Ursprungligen postat av kay.krut Visa inlgg
    Det kan ocks funka med en liten ldpenna och lite tlamod. Vrm upp Epoxylimmet med ldspetsen och pilla bort det efterhand som det mjuknar upp och krackelerar. Limmet tl inte s vrst mycket vrme frrn det blir mjukt.

Kay krut
    Ah, sedr fr mig ny kunskap. TACKAR! Det ska provas frst, vore kanske det allra smidigaste.

Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    1 277
    Klubb
    Vsby Modellflygare

Standard

Hej!
    Dremel med slipstift i volfram-carbid (finns i olika diametrar) s fixar du det p nolltid. Sedan limmar du in en 2-3mm epoxy-glasplatta dr du borrat hl fr linkaget eller vanlig 2-3mm flygplansplywood.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	tn_DSC04021.JPG 
Visningar:	132 
Storlek:	33,8 KB 
Id:	42137   Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	tn_DSC04019.JPG 
Visningar:	125 
Storlek:	20,6 KB 
Id:	42136   Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	Sgar och tillbehr 001.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	82,6 KB 
Id:	42135  

Liknande mnen

1. Hr kommer en liten Fpv film frn i dag
    Av thnilsson i forum FPV och Flygfoto - Bda dina egna och andras
    Svar: 3
    Senaste inlgg: 2012-09-27, 20:39
  2. Svar: 14
    Senaste inlgg: 2012-01-07, 20:36
  3. hr kommer en liten film frn kil.dlig redigerat
    Av per i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlgg: 2010-11-07, 13:43
  4. Cessna 310 Twin 2 X ASP 61 ( Premiren )
    Av Kamikaze i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlgg: 2008-07-18, 21:34
  5. Premiren gick bra!
    Av Zekee i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 7
    Senaste inlgg: 2008-04-30, 16:19

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg