Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Bak vingen är sne

  1. #1

    Standard Bak vingen är sne

    Hej är nybörjare och fick min bixler här om dagen och håller på att bygga i hop den nu. Hur står betydelse har det att bak vingen sitter rakt? Byggde i hop bixlern efter ritningen och när jag är klar ser ja att bak vingen är lägre på ena sidan. Kommer den att flyga alla fall Eller måste ja skära lös vingen igen och moda den så att den blir rak?

  2. #2
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Kan du ta bilder och lägga upp?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om den inte är väldigt sned så låt stabben vara som den är. På den typen av kärra brukar det inte vara så kritiskt.
    Det är nog större risk att det inte blir bra om du börjar operera i den...
    //Roger

  4. #4

    Standard

    Aså den är inte jätte sne lägger jag planet plat på golvet så är väll spetsen på ena bak vingen 1cm lägre än den andra. Men sjärt fenan är även den lite sned så den lutar mer åt ena hållet. Man kanske inte kan begära att ett kina budget plan ska va mer precis?

  5. #5
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Att stjärten är sned spelar roll vid akrobatikflygning. Som läget är med 1 cm, så kommer du att (börja) rolla när du ger mycket höjd. Du kommer även att få planet att stiga vid ena svängen och sjunka vid andra, om du svänger med sidoroder. Jag hade stöttat upp med kolfiberlister dels i kroppen dels mellan fena och stabilisator.
    fredrik

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    I detta fallet håller jag för en gångs skull inte riktigt med Fredrik för en Bixler är ju inte direkt nån akrobat så jag tycker att du låter det vara - tror knappast du kommer att märka nån skillnad jämfört med en helt rak kärra av samma modell.
    //Roger

  7. #7
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    I detta fallet håller jag för en gångs skull inte riktigt med Fredrik för en Bixler är ju inte direkt nån akrobat så jag tycker att du låter det vara - tror knappast du kommer att märka nån skillnad jämfört med en helt rak kärra av samma modell.
    //Roger
    Eftersom det är en centimeter snedhet kan du ju börja med att prova flyga utan att korrigera. Om det är till belåtenhet med både vänster och högersväng så låt det vara. När du blir erfaren kanske du märker att den beter sig olika vid vänster- och högersväng samt rolltendensen vid looping, då kanske du kan rätta till.
    fredrik

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Min blev sne på bixlern, även jag va då lite orolig men inga som helst problem. flyger mycket fint.
    inga rolltendenser vid loop . visst beter den sig lite lite anorlunda vid höger och vänster sväng men inget som stör mig.
    Rollar med bixlern va ingen bekväm upplevelse så det blev nog bara en roll slöare roll får man leta efter.

    dock går den ju få mer snabbrollande om man vill men känns inte som rätt kärra för akrobarflyg. jag har min till fpv
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Axn är ännu långsammare än Bixler på att rolla. Plan med uppsvängda vingändar vill inte rolla.

Liknande ämnen

  1. Någon som provat X8 vingen från HK?
    Av Kenneth E i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-25, 18:51
  2. Attackvinkeln på vingen?
    Av Ålänning i forum Allmänt om flyg
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-12-11, 22:23
  3. ESM FW-190, problem med klädsel på vingen!
    Av steecke i forum Metanolmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 18:56
  4. Servokontakt till vingen
    Av Gårdö i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 17:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •