Jobbet med Fokkern går vidare. Vingrotsutfyllnad på undersidan av stabben. Första omgången består av Finishing Resin och microfibrer i syfte att stärka upp stabbens fäste mot kroppen.



Vid det här laget så hade jag så mycket på tork att jag inte kunde göra mer vad det gällde slipning/spackling. Därför bestämde jag mig för att börja med motor och batteriinstallationen. Jag kommer att göra på samma sätt på Fokkern som på B-25:an. Det här kommer att bli glidspåren.



Det här är motorn som jag skall använda. Införskaffad från Skyshark. Den skall motsvara en 50cc motor.



Batterihyllan nästan redo för inflyttning. Batterierna består av 2 st 5cells paket på 5000mAh.



Batterihyllan med den tillhörande motorplattan inskjuten på plats.
Den rundade delen mot nosen på kroppen har också hittat hem. Den har jag inte tillverkat själv. Den blev en glad överraskning från min kompis Jason Hallmark som dök upp med den idag. Han håller också på med en Fokker D.XXI och tyckte att tillverkade han en så kunde han lika bra tillverka tre.....



...för han gjorde även en i rosa frigolit. Tyvärr blev den en aning för stor så den kunde jag inte använda.



Det ser ut som ett flygplan nu.

Igår blev det inget annat gjort än en massa jobb i verkstaden. Men vad gör det när det är det som jag gillar att göra?!?



Göran