Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: J-35 Draken från E-DOMODEL

  1. #1

    Smile J-35 Draken från E-DOMODEL

    Mitt tredje flygplan i samlingen blev denna EDF. Första Deltavingade planet för mig. "Byggandet" (läs ihoplimningen) tog ca 1 timme. Sen tog det 2-3 timmar att få dit dekalerna! Vilket piller jobb och de två största dekalerna skrynklade ihop sig och blev skit. Men jag är ganska nöjd med resultatet.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8011555029_725c4c120e_b.jpg 
Visningar:	288 
Storlek:	334,9 KB 
Id:	32294
    Se var det det där med att få rodren att funka (mixing?)..Jag kan tillägga att jag är nybörjare och radion är helt ny för mig. Efter MÅNGA timmars trial and error så fick jag till det, trodde jag.

    Maiden...1 dryg sekunds flygtid:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8011558769_63ef03173d_b.jpg 
Visningar:	496 
Storlek:	644,3 KB 
Id:	32295
    Planet började luta åt vänster direkt när den lämnade betongen och jag korrigerade naturligtvis genom att dra spaken lite åt höger varpå planet rollade åt vänster och tog i backen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8011566166_79f40a0893_b.jpg 
Visningar:	420 
Storlek:	373,2 KB 
Id:	32296
    Nu ihoplimmat redo för ett nytt försök och med reverserad funktion på skevrodrena!

    Så kan det gå...Det värsta av allt är att jag hade en magkänsla att den skevade åt fel håll innan start men efter att försökt gå igenom aerodynamikens lagar i 2 sekunder tänkte jag att det nog var rätt och om inte så får jag väl "bara" styra tvärtom...och det gick ju bra....

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Höger höjer.Det är mitt standard svar, alltså höger skev höjer när man drar högerspaken till höger
    Lätt att komma ihåg
    Tobbe

  3. #3

  4. #4
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Carlo Visa inlägg
    Nu ihoplimmat redo för ett nytt försök och med reverserad funktion på skevrodrena!
    Hoppas du har en radio med expo?
    Kan vara skönt med en hel del expo, och just på en deltavingad kärra, de tenderar att bli
    VÄLDIGT snabba i rollplanet redan vid små utslag. Ställ gärna ner utslagen på skevkanalerna i början,
    innan du lärt känna kärran.

    Vad har du flugit innan?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #5

    Standard

    Radion (T8GF) har expo och det är inställt så att den är väldigt snäll i utslagen. De två andra planen är en Nine eagles xtra 300 som jag började med i våras och sen blev det ett större Cessna från Hype..

  6. #6

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Hej Carlo.
    Sätt utslagen på skeven till 7mm och 10mm på höjd/dyk och lägg expo på -30% så flyger den som vilken trainer som helst
    Har själv en och flyger den på fotbollsplanen utan problem
    Riktigt rolig kärra som flyger fint med bra drag för pengarna och en utmärkt trainer.
    Ps: skippa bomber och ställ och handstarta så har du en kärra med mer än 1:1 i drag om du vill åka lite fortare och så ser den betydligt trevligare ut i luften.
    Busenkelt att handstarta också då du har bra drag i grejerna,kan nästintill bara släppa iväg den


    Lycka till!!!

    //Speedbat76

  7. #7
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Senaste tricket är att byta fartreglaget till ett 40A som klarar 4celler och sedan köra en 4S 1300mAh acke. Nu går kärran riktigt fint och väger inte för mycket. Skitkul :-D
    Superhero

  8. #8

    Standard

    Tack för tipsen. Jag har inte satt några begränsningar på maxutslagen och det kan ju vara klokt att ha som nybörjare. Bomberna ligger kvar i sin påse men ställen har jag monterat på då jag startar från betong... å andra sidan med tanke på hur planet ser ut kvittar det om det blir några nya repor vid landningarna...

Liknande ämnen

  1. Draken
    Av Uno i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 15:16
  2. E-domodel SAAB J35J Draken gul
    Av Skrotiz i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-16, 23:48
  3. J35 Draken med LED EBK
    Av DennanHMFK i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 09:44
  4. Draken i EPP
    Av Tailstrike i forum Elmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 17:16
  5. Den röda Draken från Kina har landat!!!
    Av Kalle Nilsson i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 19:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •