Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: J-35 Draken från E-DOMODEL

  1. #1

    Smile J-35 Draken från E-DOMODEL

    Mitt tredje flygplan i samlingen blev denna EDF. Första Deltavingade planet för mig. "Byggandet" (läs ihoplimningen) tog ca 1 timme. Sen tog det 2-3 timmar att få dit dekalerna! Vilket piller jobb och de två största dekalerna skrynklade ihop sig och blev skit. Men jag är ganska nöjd med resultatet.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8011555029_725c4c120e_b.jpg 
Visningar:	288 
Storlek:	334,9 KB 
Id:	32294
    Se var det det där med att få rodren att funka (mixing?)..Jag kan tillägga att jag är nybörjare och radion är helt ny för mig. Efter MÅNGA timmars trial and error så fick jag till det, trodde jag.

    Maiden...1 dryg sekunds flygtid:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8011558769_63ef03173d_b.jpg 
Visningar:	496 
Storlek:	644,3 KB 
Id:	32295
    Planet började luta åt vänster direkt när den lämnade betongen och jag korrigerade naturligtvis genom att dra spaken lite åt höger varpå planet rollade åt vänster och tog i backen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8011566166_79f40a0893_b.jpg 
Visningar:	420 
Storlek:	373,2 KB 
Id:	32296
    Nu ihoplimmat redo för ett nytt försök och med reverserad funktion på skevrodrena!

    Så kan det gå...Det värsta av allt är att jag hade en magkänsla att den skevade åt fel håll innan start men efter att försökt gå igenom aerodynamikens lagar i 2 sekunder tänkte jag att det nog var rätt och om inte så får jag väl "bara" styra tvärtom...och det gick ju bra....

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Höger höjer.Det är mitt standard svar, alltså höger skev höjer när man drar högerspaken till höger
    Lätt att komma ihåg
    Tobbe

  3. #3

  4. #4
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb