Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Varning vid uppdatering av FrSky modul!

  1. #1

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Varning vid uppdatering av FrSky modul!

    Uppdaterade min DJT modul häromdagen och såg att det fanns två versioner av mjukvaran.

    Det som skiljer varianterna åt är hur failsafen fungerar. På den ena versionen fungerar det "som vanligt", dvs ställ in radion som du vill ha den i failsafe- tryck på liten knapp på mottagaren. På den andra versionen räcker det med att trycka på en knapp direkt på modulen. Farligt! Kommer du åt knappen av misstag ställs alltså failsafen om.

    Det jag reagerade på var att versionerna är felmärkta i manualen! Testa failsafen efter du uppdaterat så du får in rätt version!

  2. #2

    Standard

    Det är väl bättre om FS ställs via på sändarmodulen? Så är det på TSLRS och enligt mig otroligt mycket bättre just då jag får direkt kontroll över exakt hur jag vill ställa FS. Underbart att FrSky har börjat med detta också.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Klart det finns fördelar!

    ...men det vore ju bra om det inte var så lätt att komma åt knappen på modulen... Ingen höjdare om failsafen på t.ex. min Naza multicopter hamnar fel av misstag. Då kan det gå illa om/när den verkligen behövs.

    Som sagt, versionerna är felmärkta. Det var väl det som var grejen.

  4. #4

    Standard

    Det är klart, man kanske får modda dit kanter på sidorna av knappen så att den blir försänkt och mindre lätt att komma åt av misstag. Så är det ex på TSLRS.

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Ja, hade det varit samma typ av knapp som på mottagaren hade det varit lugnt. Nu sitter knappen utanpå...

  6. #6

    Standard

    Verkar finnas olika knappar på modulerna; ena jag har har knapp som sticker ut mennas den andra ligger i höjd med skalet, dvs behöver naglar eller nån pinne för att komma åt trycka; pinne har blivit tillbehör till fältväskan...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Liknande ämnen

  1. problem med turnigy 9x v2 och frsky modul
    Av tomasstrom i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-28, 19:16
  2. FRsky modul bränd till Futaba FF9
    Av kamelkungen i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-06, 09:50
  3. En fråga om frsky V8HT Modul
    Av Timtimtim i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 13:42
  4. Problem med frsky modul i turnigy 9x
    Av Timtimtim i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 11:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •