Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: x-10 viper vs skyhunter twin boom??

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard x-10 viper vs skyhunter twin boom??

    Är det nån som hunnit testa eller går i planerna att testa den här "netta" skapelsen än? (x-10)

    Jag börjar lessna på att flyga epp-fpv.. den börjar ha gjort sitt.. o det står mellan x-10 (så kan man åka med själv typ) :P eller Skyhuntern.
    bägge verkar lovande. skyhuntern är ju halva priset men x-10 är ju klart grymmare och då är det nog slutfunderat över om man kan lasta i all utrustning eller inte. den verkar ju ha gott om plats.

    Vad tror ni andra? för o nackdelar?

    Tack på förhand!

    //Mathias
    Man lär sig nått varje krash...

  2. #2

    Standard

    X-10an verkar mer eller mindre vara en X-8a men den är inte gjuten och jag är tveksam till hur bra den egentligen är, det verkar inte finnas så mycket feedback vad jag har sett.

    Jag vet att RVJET ännu inte går att beställa men grejerna är på väg till USA från Kina och efter att ha passerat kvalitetskontroll etc så kommer Vova att försöka sälja dem så snart som möjligt.

  3. #3

    Standard x-10 viper vs skyhunter twin boom??

    X10 ser ju fin ut , det lär väl komma om den på rc group snart .
    Uffe

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Ja jag är också väldigt sugen på RVJET men känner också att man aldrig vet hur länge man får vänta på den. Min nuvarande kärra håller på ha gjort sitt och jag vill ju även passa på att flyga nu då vintern är som vackrast

    X-10 är tydligen inte en efterapning av x8:an som det verkar.. dom kände inte till att den fanns. jag har fått känslan av att den ska vara av väldigt bra kvalla och flyga fint men jag undrar också varför det inte finns så mkt info o videos med den än.

    Vad tror ni om sky hunter då? jag tycker den ser väldigt robust o fin ut och verkar bete sig mer som ett normalt plan i luften än någon högvingad arbetshäst som min EPP-FPV tex.

    //Mathias
    Man lär sig nått varje krash...

  5. #5

    Standard

    Har fått indikationer på att RVJET kommer att släppas om 2 veckor, jag hoppas själv på det iaf.

    Klart att de inte själva säger det men de är extremt lika för att inte vara det. Men med tanke på hur snabba kineserna är att producera nya modeller så kanske de snappade upp en prototypbild av X10 för att designa sin X8... men jag tror på det motsatta. Även modellbeteckningen tycker jag tyder på det.

    Att den inte heller är gjuten är ju inte direkt en fördel heller.

    Sky Hunter är nog en kapabel modell, hade jag inte fullt i "hangaren" så kanske jag skulle ha köpt en.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    sådär ja!! det där med RVJET var en extremt välkommen nyhet Då tror jag att jag tar det lugnt i 2 veckor till o köper en sån..
    Man lär sig nått varje krash...

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av StarvinMarvin Visa inlägg
    sådär ja!! det där med RVJET var en extremt välkommen nyhet Då tror jag att jag tar det lugnt i 2 veckor till o köper en sån..
    vad tänker du göra med din epp fpv ifall det blir nyköp? sälja behålla, skulle kunna vara intresserad å köpa den av dig isåfall kanske.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Jag tänkte behålla den för stunden då jag fortfarande har nattkameran monterad i den. Men man vet aldrig den kan bli över också. Men jag brukar använda servon acc o motor o.s.v i nya modeller så det blir nog bara skalet över isåfall. Fortfarande intressant?
    Man lär sig nått varje krash...

  9. #9

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av StarvinMarvin Visa inlägg
    Jag tänkte behålla den för stunden då jag fortfarande har nattkameran monterad i den. Men man vet aldrig den kan bli över också. Men jag brukar använda servon acc o motor o.s.v i nya modeller så det blir nog bara skalet över isåfall. Fortfarande intressant?
    jora det kan vara av intresse, är bara 12 mil te ume så funderar du på sälja framöver så kan du höra av dig så får vi se men är priset bara rätt så är det affär. du har min email i pm

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Är ju till o med ännu närmare till rödåsel typ 10 eller så va?? Vi ska flyga på lördag här ifall du är sugen
    då får du se hur den flyger också
    Man lär sig nått varje krash...

  11. #11

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    ok, ska ta en funderare vet ej riktigt hur helgen ser ut ännu. ser dock ut att bli en kall helg.

Liknande ämnen

  1. Skyhunter FPV i dimma
    Av Timtimtim i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-08-20, 13:12
  2. Tomahawk Viper EDF
    Av petera38 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 00:33
  3. R/C flygande genom åren och kan man tala om el-flyg boom?
    Av Vilse i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-02-04, 15:37
  4. Twin Boom Easystar!
    Av dadde i forum Byggdagboken
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 13:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •