Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Cinestar 8/Mikrokopter fungerar som den ska nu :)

  1. #1

    Thumbs up Cinestar 8/Mikrokopter fungerar som den ska nu :)

    Efter nästan två månader så fungerar nu min Cinestar 8 med Mikrokopters elektronik Efter två besök hos leverantören, och de som byggde den, visade det sig vara ett skitfel, NaviCtrl-kortet var felvänt. Kortet saknar pil men måste var monterat rätt för att norr ska vara norr

    Testade idag, mellan regnskurarna, att aktivera både PH, Ch och CareFree. Allt fungerar som det ska så nu ska det finjusteras och vibrationsdämpas I morgon får det bli till att testa waypoints och POI



    --
    S
    Senast redigerat av administrator den 2012-09-27 klockan 20:25.
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Gratulerar!
    Jag tror Holger Buss är att lita på. Tyvärr högt pris, men man får vad man betalar för. Bra grejer!
    Lars

  3. #3
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Det enda som har pil är FC:n , kompassen på navikortet vet vart norr är efter man kalibrerat.
    Men bra att det funkar

    //Matte

  4. #4

    Standard

    Såg trevligt ut! Är det Cinestars kameragimbal?

  5. #5

    Standard

    Kul sickan att det funkar, kommer lite sköna videos nu då

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Det enda som har pil är FC:n , kompassen på navikortet vet vart norr är efter man kalibrerat.
    Men bra att det funkar

    //Matte
    Min erfarenhet är att även navin måste sitta rätt, lite lurigt att se vilket håll den skall vara åt dock. Kolla denna bild:
    https://www.mikrocontroller.com/inde...roducts_id=632

    Så ser du en liten pil på kortet, med GPS hatten på så skall pilen vara framåt samt att lysdioden skall vara mot fram och "Mikrokopter" texten skall vara bakåt.

    Det här ett ett av de vanligaste felen och största orsaken till att folk har problem! Det går att kalibrera men den får fnatt å gör ofta en s.k "Fly away". Det finns inte riktigt dokumenterat heller på dera wiki...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tomas Visa inlägg
    Såg trevligt ut! Är det Cinestars kameragimbal?
    Japp, det stämmer.

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Det enda som har pil är FC:n , kompassen på navikortet vet vart norr är efter man kalibrerat.
    Men bra att det funkar

    //Matte
    Det verkar inte så, när man kollade i mk tools trodde den att nord var syd och tvärtom, även efter korrekt kalibrering. Knepigt knepigt men jag håller med dig, bra att det fungerar nu

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Kul sickan att det funkar, kommer lite sköna videos nu då



    Min erfarenhet är att även navin måste sitta rätt, lite lurigt att se vilket håll den skall vara åt dock. Kolla denna bild:
    https://www.mikrocontroller.com/inde...roducts_id=632

    Så ser du en liten pil på kortet, med GPS hatten på så skall pilen vara framåt samt att lysdioden skall vara mot fram och "Mikrokopter" texten skall vara bakåt.

    Det här ett ett av de vanligaste felen och största orsaken till att folk har problem! Det går att kalibrera men den får fnatt å gör ofta en s.k "Fly away". Det finns inte riktigt dokumenterat heller på dera wiki...
    Fast här var det NaviCtrl-kortet som behövde vändas, MK GPS var rätt. NaviCtrl verkar vara det enda kortet som saknar pil eller riktning markerat på kortet.

    Men jag är i allra högsta grad en glad amatör som nu är nöjd att allt lirar som det ska

    Och film och bilder kommer

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  9. #9

    Standard

    Hej Sickan....jag har fluget cinestar 8 i ett halvår nu och provat lite olika gyro inställningar...just nu har jag hittat en ganska bra inställning den liknar okto xl i aerosim rc och de var min plan....P=130 I=100 D=15 Dynstab=64 Gyro comp=50 MainI=16
    Gyrostab=5 Gps gain=90 altitude mingas=50 .....hadde problem med alitude hold .när det blåste hoppade den och sjönk upp och ner de va gps min gas som stod på 30 och de funkar kanske på lättare ramar men inte på cinestar så nu funkar det...jag testade 80 men då steg den lite hela tiden så runt 60 borde va lagom beroende på last då...ett fenomen är att när jag roterar i hovringsläge stiger cinestar ganska kraftigt någon meter men bara om jag ger ett kraftig spakutslag vad kan de vara ? har också lite ankgungningar i hovringsläge inte hela tiden men vid vind ser man det....skulle va skönt och få den helt slät.....och lugn för video...(.stick kör jag Nik roll P=4 D=4 Yaw =5) den är väldig stabil och förlåtande med dessa inställningar men det kan bli bättre Har du några förslag? /Jörgen

  10. #10

    Standard Cinestar 8/Mikrokopter fungerar som den ska nu :)

    Just nu har jag problem med att FC inte vill prata med NC?!?

    Andreas på Mikrokopter har skickat en ny flatkabel så jag hoppas att det bara är det.

    När jag är i luften igen ska jag tänka på hur min beter sig avseende det du skriver. Inget jag tänkt på men jag kan skicka dig mina inställningar.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  11. #11
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Jo dom där molexkontakterna kan strula, jag smältlimmar mina kontakter litegrann.

    //Matte

  12. #12

    Standard Cinestar 8/Mikrokopter fungerar som den ska nu :)

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Jo dom där molexkontakterna kan strula, jag smältlimmar mina kontakter litegrann.

    //Matte
    Ok, bra idé!

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  13. #13

    Standard Cinestar 8/Mikrokopter fungerar som den ska nu :)

    Ny kabel på plats och allt lyser grönt igen

    Har också bytt till Jeti Duplex RMK2 så jag kan använda DC-16, och i morgon ska det inte regna Hinner nog med en testflygning innan frukost, en på lunchen och en när barnen här hämtade.

    Sen skulle det bli regn igen

    Jag har problem med att få ner telemetri till Jetin, någon som har erfarenhet av det? Jeti och MK?

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  14. #14

    Standard Cinestar 8/Mikrokopter fungerar som den ska nu :)

    Igår testade jag att flyga via waypoints för första gång. Fungerade väldigt bra och var enkelt att sätta upp.

    Ett problem jag hade var att, ibland, när jag skulle föra över mina waypoints så fick jag timeout efter några punkter. Framförallt på de som hade lite mer data, t ex höjdförändring och cam-nick. När jag försökte på nytt så gick det bra. Överföringen gjorde jag över Xbee. Någon som haft liknade problem?

    http://youtu.be/oTJNaehVItM

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  15. #15
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Fräckt ser bra ut
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Liknande ämnen

  1. Cinestar gimbal med Alexmos BLS kitt.
    Av Fredrik R i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-10, 23:17
  2. Mikrokopter och Jeti
    Av Sickan i forum Octo
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 20:52
  3. Fortfarande problem med PH, Cinestar 8 (MK)
    Av Sickan i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-04, 15:55
  4. Ang. Mikrokopter
    Av Mr100 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 17:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •