Jag hller fr mitt hga njes skulle p att bensinkonvertera en ASP .61 FS med hjlp av ett tndsystem frn RCEXL. Det som frbryllar mig r dock instllningen av frtndningen. Enligt specifikationerna ska tndning ha "Autoadvanced Timing" vilket jag tolkar som automatisk justering av frtndningen. Det mrkliga r dock att det ska stllas in p c:a 28 grader frtndning nr motorn str still. Detta borde rimligen innebra att det r 28 grader redan vid startgonblicket vilket jag tycker verkar vara en frtndningen mera anpassad fr fullvarv?

Runtronic tndsystem ska man vad jag frstr stlla in p 0 grader och sedan stller system upp tndningen nr motorn startat och allt eftersom varvet kar. Det verkar ju mera logiskt p ngot stt.

Kan det vara s att den lilla fartkningen som blir nr man snrtar runt fr start snker tndningen i jmfrelse med d man helt sakta vrider motorn vid instllning?

Kan nmna att systemet r monterat och motorn gr ganska bra utan bakslag vid start. Jag r nstan lite sugen p att koppla upp stroboskoplampan och kolla om det r ngon "Autoadvanced". Det borde ju g enkelt att gra ngra mrken p medbringaren.

/Mats