Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Ritewing Zephyr 2 motorlina

  1. #1

    Standard Ritewing Zephyr 2 motorlina

    Hej!

    Sitter lite i valet och kvalet, jag har en turnigy aerodrive xp c5045-890 liggande och funderar på om den duger att driva en Ritewing Zephyr 2 med gopro och fpv utrustning? Kanske med en 12" folding propp istället för 10 som man brukar ha med 1200kv motorerna?

    Den är på 890kv och klarar väl uppåt 700 watt om jag inte minns fel. Hobbyking verkar ha slutat sälja den pga mycket fel men den jag har fungerar bra så det är inte en issue.

    Följdfrågan är, räcker ett turnigy plush 60a i elektronik lådan att driva motorn, eller kommer det brinna upp utan kylning? :-)

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  2. #2

    Standard Re: Ritewing Zephyr 2 motorlina

    Bump? Ingen som har lite input på det?

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Du är unik som har en
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4

    Standard

    Tror inte en 12" får plats, inte om det är en folding, kanske en APC.

    Om du kör 4 Cell med Turnigy ESC, så kom ihåg att använda sep. bec. (Om 3 cell är du good to go)

  5. #5

    Standard Sv: Ritewing Zephyr 2 motorlina

    Tackar för input! Ska testa trots allt med motorn och 10" propp först så får vi se hur det går.

    Är det något speciellt med plush esc och 4s accar?

  6. #6

    Standard

    Det är när man går på 4 cell, då börjer ESC (eller BEC i den) blir lite varmt synligen. Et par st. som har får vingen forstört av det, då den brinner upp. Inte så roligt om det är i luften med FPV utrustning och et GOPRO f. eks.

    Bara se till att den är lätt i såfall, för launche den kan va lite sådär "trixigt", specielt om den är tung. Forsök få rätt CG med
    så lite batteri som möjligt, typ 3300-4000 mah, när du tester. Av någon årsak har jag inte et enda bild på min tyvärr, innan den gick till dem eviga jakt marker )

  7. #7

    Standard Re: Ritewing Zephyr 2 motorlina

    Aj fan, stort tack för varningen :-). Får skaffa en bec extra då!

    Några fler tips för den?

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  8. #8

    Standard

    Inte så där vad jag kan komme på. När den först är i luften, flygar den fint. Skal nu bygga mig en mera under vinteren.
    Felet på min, var för många mislyckade kast ved start. Men min iver för att få den i luften, kostade dyrt.
    Den hade en skade från nosen in över mitten, som ble avgörenda, hela vingen kollapsede på full gas i en dyck. Coolt som fan, som tur precis innan landingsbanan. Tog en del tid att hitta delar, men hittade nästen alt. Här är filmen:


  9. #9

    Standard Re: Ritewing Zephyr 2 motorlina

    Haha, den sista landningen såg lite tråkig ut :-). Den är i leverans från tbs nu, och all utrustning utom fpv biten är på g också så bygget börjar väl om några veckor hoppas jag.

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  10. #10

    Standard

    Tycker den sista landing var roligst faktisk
    Gör en liten byggtråd då.

  11. #11

    Standard Re: Ritewing Zephyr 2 motorlina

    Precis fått hem grejerna i dagarna och insåg att motorn har fel dimensioner mot motor fästet. Funderade ett tag på att specialbeställa ett fäste men insåg ganska snabbt att det är ett himla jobb för en motor som inte passar jättebra ändå så slutade med en beställning på en ny motor trots allt.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=18120

    Samma esc som innan.

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Zephyr 2 tipstall
    Av frznlogic i forum Elmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-06-23, 20:08
  2. Zephyr ZII FPV training day :-)
    Av klocolus i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 10:18
  3. Zephyr eller Zephyr 2?
    Av mattiasforzan i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 00:29
  4. Ritewing Zephyr 60"
    Av streem i forum Byggdagboken
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 08:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •