Igår hade jag något problem med min TBS/Naza men jag trodde jag fixat det och testerna (range) igår kväll gick bra.

Idag, efter tillräckligt med satelliter, startade jag och efter en halv minut och cirka 15 meter från mig på 7-8 meters höjd tappade jag kontakten med den. Slog av sändaren men Fail Safe (borde redan ha varit aktiverat) tog den inte hem den här gången utan den fortsatte att driva sakta från mig.

Det kändes som att den vill flyga hem någon annanstans. Surt som bara den men jag hoppas den inte ställde till med något där den till slut valde att ta mark. Otäckt! Det som försvann i värde har jag inget problem med. Vi körde och letade en stund men den var borta.

Efteråt testade vi sändaren med min Cinestar 8 och den fungerade bra och jag flög en kort stund med den, lite för mycket vind men annars så betedde den sig som den skulle med 11 satelliter.

Läxa: Sätta Fail Safe på att landa direkt, inte komma hem och landa om det blir en ny Naza.

Om jag ändå måste se något positivt är det väl att det finns en plats ledig i garaget nu för något, kanske något roligare

Annars är det väl ett bra tillfälle att ta tag i något av de andra projekten som ligger i lådor och väntar

--
S

Sent from my iPad using Tapatalk HD