Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Investerar mig ur krisen ;)

  1. #1

    Standard Investerar mig ur krisen ;)

    Har beställt en ny TBS Discovery med deras motorkit. Tänkte testa en ny kontroller den här gången, inte Naza alltså.

    Trappy på TBS rekommenderade CC3D men den är ju sjukt svår att få tag på, så det blev Arducopter den här gången

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Så bra! Då är vi åtminstone två i lundaregionen som har APM, du får väl 2.5 och jag har 2.0. Skaffa även 3DR så vet du precis allt du vill om lägrt däruppe - kurs höjd flight mode position...
    Lars

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Hoppas du har mer tur med ardu än jag hade, fick den aldrig att bli riktigt bra.
    kunde flyga fint och sedan bara få spelet vrida sig 45 grader och dra full fart ner i marken , bara stod och gapade.

    den fick även för sig att flyga själv och hovra ovanför mig för att sedan falla rakt ner så jag fick kasta mig undan.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4

    Standard

    Jag ska precis till att beställa ett arduino kit, hoppas erfarenheten blir bättre än din Simon, låter ju farligtBjerred: hur funkar din, använder du gimbal?

  5. #5

    Standard Investerar mig ur krisen ;)

    Citat Ursprungligen postat av bjerred Visa inlägg
    Så bra! Då är vi åtminstone två i lundaregionen som har APM, du får väl 2.5 och jag har 2.0. Skaffa även 3DR så vet du precis allt du vill om lägrt däruppe - kurs höjd flight mode position...
    Lars
    Perfekt, hör av mig om jag behöver tips Det är 2.5 som jag har på väg hem

    Jag beställde även telemetripaketet, hur tycker du waypoint fungerar på den?

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  6. #6

    Standard Investerar mig ur krisen ;)

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Hoppas du har mer tur med ardu än jag hade, fick den aldrig att bli riktigt bra.
    kunde flyga fint och sedan bara få spelet vrida sig 45 grader och dra full fart ner i marken , bara stod och gapade.

    den fick även för sig att flyga själv och hovra ovanför mig för att sedan falla rakt ner så jag fick kasta mig undan.
    Oops, låter lite väl spännande! Vilken version av hård- och mjukvara var det?

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Det va innan det nya kortet kom, och med tanke på takten det mosas ut uppdateringar så är det nog stor skillnad nu
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #8

    Standard Investerar mig ur krisen ;)

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Det va innan det nya kortet kom, och med tanke på takten det mosas ut uppdateringar så är det nog stor skillnad nu
    Ok, får hoppas att de fått till det lite bättre nu då

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  9. #9

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Jag är rc-nybörjare och kör ett hemmabygge med 12-tums proppar som drog iväg över slättlandskapet i minst 100. Jag kunde inte se vartåt den hade fronten så för att inte behöva leta i riktning Södra Sandby (2 mil bort) nödlandade jag, gång på gång på gång. Samtidigt rapporterade hela världen om problem. I väntan på stabilare FW började jag snickra på en liten quad som nu är nästan klar med KK2. APM verkar mycket stabil nu med 2.7.4 FW.
    Jag har hittills inte vågat testa FP, dumt nog. Ingen gimbal för kamera, men fix FPV-kamera är monterad. GS projekterad. Flight Planner kan ta displaya FPV-kameran om man så vill.
    Jag vill ha upp quadden innan hexan kommer ut i höstrusket.
    Lars

  10. #10
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Tjenar Sickan,

    Jag gjorde ett försök att hitta din quad i går men inte blev det något positivt resultat.

    Bra att du tar det som en man och går vidare, jag ser fram emot att få skåda din nya skapelse med ny elektronik.

    Vi hörs
    Kenneth
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #11

    Standard Investerar mig ur krisen ;)

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Tjenar Sickan,

    Jag gjorde ett försök att hitta din quad i går men inte blev det något positivt resultat.

    Bra att du tar det som en man och går vidare, jag ser fram emot att få skåda din nya skapelse med ny elektronik.

    Vi hörs
    Kenneth
    Det är bara att bryta ihop och gå vidare, som någon sa

    APMen är på väg nu, hoppas att TBSen också skickas snart.

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  12. #12

    Standard

    Jag har ardupilot/Oilpan 1.0 och det fungerar mycket bra med waypoints under de tester jag genomfört

    Kör med Arduplane i en Bixler...
    //UndCon
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  13. #13

    Standard Investerar mig ur krisen ;)

    APMen med tillhörande GPS, Sonar, telemetripaket och sladdar kom idag

    Nu väntar jag på Discoveryn som jag hann uppgradera idag, den var redan beställd hos TBS, innan de skickade iväg den till mig. Från KV750 till 900-kitet.

    Har också fått EzOSD (inkl. sensor för ackarna) och TBS 69-kameran som ska på denna leksak Körde endast med TBS Core OSD på den gamla.

    Tänkte köra Immersion 5,8 sändare direkt till Fat Shark. Har ett par SpiroNet antenner jag tänkte testa.

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  14. #14

    Standard

    Låter som julafton.. Jag väntar fortfarande på min APM.
    Tog det lång tid från att du beställde tills det att du fick grejerna? När jag kollar min order så står det bara "processing"..
    Vad är Discovery och TBS?

  15. #15

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Discovery är en mycket trevlig ram, tbs = teamblacksheep dom säljer den.
    har du inte kikat på teamblacksheeps fpv filmer är det hög tid att göra det nu
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #16

    Standard

    hahah precis på väg in på tuben och kolla efter dom :=

  17. #17

    Standard

    Sjuk new york rulle om gjort

  18. #18

    Standard Investerar mig ur krisen ;)

    Citat Ursprungligen postat av evilaid Visa inlägg
    Låter som julafton.. Jag väntar fortfarande på min APM.
    Tog det lång tid från att du beställde tills det att du fick grejerna? När jag kollar min order så står det bara "processing"..
    Vad är Discovery och TBS?
    Gissar du hittat allt du behöver om TBS och deras Discovery vid det här laget

    APMen beställde jag från 3D Robotics i söndags och grejerna kom idag. Det tyckte jag var riktigt bra Var har du beställt?

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  19. #19

    Standard

    Hela paketet!!
    Apm 2,5
    UBlox gps
    3dr paket
    minim OSD
    Mb1260 xl sonar

    Ska bli roligt, har du hunnit starta upp?
    läste manualen igår, verkar finnas potential

  20. #20

    Standard Investerar mig ur krisen ;)

    Citat Ursprungligen postat av evilaid Visa inlägg
    Hela paketet!!
    Apm 2,5
    UBlox gps
    3dr paket
    minim OSD
    Mb1260 xl sonar

    Ska bli roligt, har du hunnit starta upp?
    läste manualen igår, verkar finnas potential
    Nej, har bara tittat på grejerna och läst lite. Väntar in koptern, hoppas den dyker upp till veckan

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •