Reklam

 
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 114

Ämne: Jeti DS-16

  1. #41

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    HAB-Tomas besökte Jeti här om dagen och fick då lovat leverans den 1:e mars. Han kände även på sändaren och menar på att den känns uppenbart liten, inte alls så stor som den ger intryck av på bilderna som finns. Jeti hävdar själva att Europa prioriteras! Det är inget forumrykte utan direkt från Jeti själva.
    Trevliga nyheter! Inte så långt kvar då med andra ord.
    Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
    Källa

  2. #42
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Konfirmation på att mars gäller och prisuppgift på €1400


  3. #43

    Standard

    Gissar i så fall att "leverans i april" som många tyska butiker skriver gäller för dem som inte har förbokat.
    Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
    Källa

  4. #44
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Parakos Visa inlägg
    Gissar i så fall att "leverans i april" som många tyska butiker skriver gäller för dem som inte har förbokat.
    Huvudet på spiken(tyvärr), nu precis ändrat datum till början av April!

  5. #45

    Standard

    Bara så jag tolkar dig rätt henke, betyder det att HAB fortfarande kommer få in en första batch med DS-16 runt 1:a mars till de som har förbokat tidigt? Börjar annars likna DC-16 som plågades av många förseningar...
    Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
    Källa

  6. #46
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Parakos Visa inlägg
    Bara så jag tolkar dig rätt henke, betyder det att HAB fortfarande kommer få in en första batch med DS-16 runt 1:a mars till de som har förbokat tidigt? Börjar annars likna DC-16 som plågades av många förseningar...
    HAB fick flyttat leveransen till Början av April. Dock kommer Europa fortfarande prioriteras eftersom något slags godkännande i USA inte är klart än. Men vem vet det kanske hinner bli klart till april...

  7. #47

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    HAB fick flyttat leveransen till Början av April. Dock kommer Europa fortfarande prioriteras eftersom något slags godkännande i USA inte är klart än. Men vem vet det kanske hinner bli klart till april...
    Ja vi får hoppas att FCC är långsammare än vanligt, annars vet man aldrig när den lär dyka upp här. Sen är det tur att man inte sitter utan radio i alla fall, för då hade det blivit en tråkig vår...
    Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
    Källa

  8. #48
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag vet att Jeti kört en nollserie av DS-16, dock inga nya datum eller andra rykten.




    Källa: Jetis Facebookkanal samt HAB https://www.facebook.com/jetimodel

  9. #49

    Standard

    Inte en dag för tidigt, men hade hellre sett bilder på när de var lastade på lastbil . Ser att HAB skriver att de kommer i maj (vilket låter ganska realistiskt med tanke på bilderna), men hoppas det bara gäller de som beställer den idag.
    Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
    Källa

  10. #50
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Idag har jag tittat på en DS-16 hos min lokala hobbyhandlare. Jag gillar ju att veta och inte gissa, så jag tog med min DX8 att jämföra mot, både vikt och storlek. Spontant känns DS-16 som en liten men gedigen sändare, den ligger fint i handen och spakarna har en helt galet grym känsla.

    Jag tog lite bilder och passade på att väga DX8 och DS-16 på samma våg. DS-16 väger alltså mera än plastraketen DX8, men snudd på exakt samma som Futaba 18MZ.

    En fräck funktion som jag tittade lite på är autotrim, man slipper alltså trimma modellen utan bara flyger den rakt så justerar sändaren mot neutral trim automatiskt!

















  11. #51

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Ser spännande ut. och tejpen med den lokala hobbysäljaren ser inte alls arrangerad ut för bildernas skull.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #52
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Ser spännande ut. och tejpen med den lokala hobbysäljaren ser inte alls arrangerad ut för bildernas skull.
    Det är viktigt med källa har jag lärt mig. Var man handlar är som vanligt upp till var och en. Säkert billigare i Tyskland eller Tjeckien om man vill vara utan tex svenska menyer och röstkommandon.

    Bekvämt att åka till någon som har lagersaldo när man skall väga den

    http://modellhobby.de/Elektronik/Fer...=16078&p=16078

    http://shop.lindinger.at/product_inf...cts_id=9704140

  13. #53
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vadå finns den med svenska menyer?

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  14. #54
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Vadå finns den med svenska menyer?

    Balsa regn
    Japp, svenska menyer och svensk röst.

  15. #55
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag skulle nog vilja ha den med engelska, annars måste man lära om sig alla uttryck och termer.

    Hoppas det går ställa om den till engelska även om man köper den till svenska.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  16. #56
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag skulle nog vilja ha den med engelska, annars måste man lära om sig alla uttryck och termer.

    Hoppas det går ställa om den till engelska även om man köper den till svenska.
    Det går att välja språk, den är uppbyggd så att alla självklara ord är översatta medan facktermer är kvar så som sub-trim exempelvis. Så det är lätt att förstå ändå. Men det väljer man precis som man vill.

  17. #57
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Känner förresten ledningen för det så flytta till reklamavdelningen så går allt rätt till.

  18. #58

    Standard

    Då kommer kanske en uppdatering till DC-16 snart?
    För där finns inget på svenska iallafall.

  19. #59

    Standard

    Såg att USA-batchen redan nått amerikanska tullen... Och de kommer tydligen få flera leveranser de kommande veckorna så dyker inget upp här denna veckan så börjar man ju undra vad som pågår... Inget nytt ang. leveranser till Sverige?
    Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
    Källa

  20. #60

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Känner förresten ledningen för det så flytta till reklamavdelningen så går allt rätt till.
    Ska man inte få göra en review utan en klisterlapp med vem som haft det goda föredömmet att låta en känna och ta lite bilder för oss andra? Passar bra i denna del av forumet
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Jeti DC-16 och UHF
    Av Sickan i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-22, 19:09
  2. Mikrokopter och Jeti
    Av Sickan i forum Octo
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 20:52
  3. Jeti Sändare
    Av peiter i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 16:10
  4. Jeti spin box
    Av tex i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 20:40
  5. jeti spin 66.
    Av DaEk i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 17:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •