Reklam

 
Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 114

Ämne: Jeti DS-16

  1. #61
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Ska man inte få göra en review utan en klisterlapp med vem som haft det goda föredömmet att låta en känna och ta lite bilder för oss andra? Passar bra i denna del av forumet
    toppen!

  2. #62
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Parakos Visa inlägg
    Såg att USA-batchen redan nått amerikanska tullen... Och de kommer tydligen få flera leveranser de kommande veckorna så dyker inget upp här denna veckan så börjar man ju undra vad som pågår... Inget nytt ang. leveranser till Sverige?
    Har inte mera koll på leveransdatumen än och man får lite olika info från olika håll. Har en kompis som är från Tjeckien som pratar med dem direkt så man tycker de svar han får borde stämma, men men.

  3. #63
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jeti visar bild på delar av de utgående DS-16 sändningarna. Om några kommer hit vet jag inte och något datum mer än ryckten har jag inte heller.



    Källa: Jetis facebook-sida
    Superhero

  4. #64

  5. #65

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jeti visar bild på delar av de utgående sändningarna. Om några kommer hit vet jag inte och något datum mer än ryckten har jag inte heller.]

    Källa: Jetis facebook-sida
    En leverans verkar nu även ha nått England enligt en glad användare på rcgroups. Inte långt kvar kan tyckas, men jag spår nog att de dyker upp här i slutet på maj/början på juni.
    Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
    Källa

  6. #66
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Visste att det var en sändning på G in men inte antalet, dock var jag inte först i kön trots att jag bokat väldigt tidigt, tydligen flera som är heta på gröten. Men idag kom min sändare!!! Blir en helg i programmeringens tecken tror jag (Har ingen aning om hur stor första batchen var, vet dock att fler ligger i posten på väg från annat håll.)
    Superhero

  7. #67

    Standard

    Kul att de äntligen börjat nå Sverige! Då jag hade plats nr 3 i kön hade jag också hoppats på att få min skickad idag, men men har jag väntat i ett halvår så kan jag väl vänta någon vecka till:P
    Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
    Källa

  8. #68
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Parakos Visa inlägg
    Kul att de äntligen börjat nå Sverige! Då jag hade plats nr 3 i kön hade jag också hoppats på att få min skickad idag, men men har jag väntat i ett halvår så kan jag väl vänta någon vecka till:P
    Den hade fått in 2st från sin ena leverantör och jag var no2 i kön. Nya väntas in från en annan leverantör inom kort.

    Knappade ihop ett program till min Viperjet på 10min, galet smidigt med tanke på att jag rattat denna typ av sändare bara ett par minuter innan.

    Så nu när man flyger kan man vicka sändaren åt höger för att få en uppmuntrande "Tower this is Ghostrider requesting a flyby" uppspelad

    Superhero

  9. #69

    Standard

    Beställde min i måndags idag fick jag hem den
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	174 
Storlek:	66,2 KB 
Id:	38757  

  10. #70
    petera38s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    592
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

    Standard

    Får man fråga, var du fick tag i den?

    Mvh
    //Pete
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice!

  11. #71

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av petera38 Visa inlägg
    Får man fråga, var du fick tag i den?

    Mvh
    //Pete
    Lindinger
    Mvh//Henrik

  12. #72
    petera38s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    592
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hugo Visa inlägg
    Lindinger
    Mvh//Henrik
    OK...men då hade du reserverat ett ex.?
    Ser fortfarande ut som, det är leveranstid på den även hos Lindinger.

    Mvh
    //Pete
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice!

  13. #73
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Nu har jag hunnit flyga en del med den. Förväntningarna var höga och jag tycker den levererar på förväntad nivå. Det tog som sagt bara 10min att bygga grunden till Viperjeten och kanske någon halvtimme till för att få ordning på utslagen, expo, kurva till rökpumpen etc. Accelerometern i kombination med talsyntesen är grym när man vill veta hur länge man flugit utan att ta blicken från kärran eller slå om någon knapp.

    Nytt för mig är att den varnar om räckvidden blir dålig, det är en användbar funktion som kan rädda modellen.

    Hoppas det dyker upp lite flera telemetriprylar under veckan som kommer
    Superhero

  14. #74

    Standard

    Den var i lager i måndags så jag beställde en då!

  15. #75
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hugo Visa inlägg
    Den var i lager i måndags så jag beställde en då!
    Ibland skall man ha tur Hur upplever att den är att programmera?
    Superhero

  16. #76

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Ibland skall man ha tur Hur upplever att den är att programmera?
    http://www.aerobertics.be/productDet...cat=5&brand=28
    Finns i lager!
    Riktigt trevlig har programmerat en su29 50cc var enkelt
    Mvh//Henrik

  17. #77

    Standard

    Finns även i lager hos puffinmodels.com ser jag nu.
    Jag la dock om min beställning till modellhobby.de som hade den i lager i fredags. Räknar med att ha mitt ex senast på onsdag med DPD-frakt. Nu vet jag jag iaf att mitt exemplar är på väg
    Senast redigerat av Parakos den 2013-05-13 klockan 17:59.
    Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
    Källa

  18. #78
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Idag kom mina telemetriprylar. Jag byggde ihop en Alula, en liten fågelliknande flygande vinge i EPO. Till denna använder jag en 7kanals mottagare och variometern. Både mottagare och variometer var väl hälften så stora som jag förväntat mig när jag öppnade lådorna hehe.

    Jag skapade ett nytt program och asignade kanalerna som på min spektrum. Variometern fick en egen switch för att kunna bestämma om jag vill ha den av eller på. Efter lite lödande av servosladdar märkte jag att det hade varit riktigt mycket smidigare med alla kanaler ut på samma sida av mottagaren. Med min spektrum hade det varit kört, men nu var det bara att asigna om servona till kanal 5 resp 7 och lägga variometerns switch på kanal 6 och vips hade jag en smutt installation.

    Jetis prylar klarar av 8.4volt in och jag använder dymondservon som fixar 2S li-po direkt. Bruksanvisningen rekommenderar en 4cells 300mAh nimh, men med denna setup väger den jämt med en 2S 850mAh li-po(!) Den i mottagaren inbyggda telemetrin visar alltså ackspänningen direkt på mottagaracken utan extra tillbehör. Även här använder jag sändarens accelerometer för att trigga rösten som talar om det jag vill. Jag tippar alltså sändaren en liten bit åt höger för att få höjd, spänning och signalstyrka uppläst.

    Den pyttelilla Variometern, 5.7gram väger den med "2 kilometer" sladd.


    Variometer och 7kanals mottagare


    Alla sladdar snyggt och prydligt på ena sidan av mottagaren.
    Superhero

  19. #79
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Gjorde en liten demo. Nu skall vi bara få spökrösten att säga "komma" istället för "point", har meddelat Jeti så får vi se. :P

    Superhero

  20. #80

Liknande ämnen

  1. Jeti DC-16 och UHF
    Av Sickan i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-22, 19:09
  2. Mikrokopter och Jeti
    Av Sickan i forum Octo
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 20:52
  3. Jeti Sändare
    Av peiter i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 16:10
  4. Jeti spin box
    Av tex i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 20:40
  5. jeti spin 66.
    Av DaEk i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 17:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •