Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: va äre för skillnad mellan dessa 2

  1. #1

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard va äre för skillnad mellan dessa 2

    funderar på en bixler2'a å hitta denna för 69 dollar å en för 82 dollar men va äre för skillnad kan inte komma på va he är för nå.

    1 http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=24474

    2 http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=29053

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Den första skeppas världen runt från Hongkong (International warehouse), den andra skickas bara inom England (UK warehouse).
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det var väl som jag ser det rätt lätt att se - den billigare köper du ifrån Hongkong och den dyrare från England. Men från deras Engelska filial levereras det endast till just England. Prisskillnaden beror nog främst på att det är lokal moms inräknad i det Engelska priset.
    //Roger

    Edit: Ajdå - här blev man på efterkälken...

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    ok på så vis då förstår jag.

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    ids inte starta ny tråd så tar denna, ska köpa mig en fåv kärra nu men osäker på vad jag ska satsa på, det står nu mellan bixler2 epp-fpv fpv raptor från hobbyking. jag har ingen gopro som skall på ännu osäker på om det blir någon i vinter men får väl se utan är nöjd att bara fpv-flyga har nycklringskamera så kommer kunna filma ändå så vad skall man köra på ? är riktigt sugen på epp-fpv men fått uppfattningen om att det ska på mycket vikt för den ska flyga fint så då äre bixler eller raptor men ah jag vet inte kommer ju en framtid också hm beslutsångest.

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Vill du ha en billig kärra som funkar bra för fpv flyg så funkar Bixler kanon.
    Har dock bara fpvat med v1 änsålänge men en V2 ligger här på bordet färdig monterad.
    Bixlern har gett mig väldigt mycket i fpvträningen helt klart, och krasher klarar den helt klart.
    dock känns det att V2 inte är lika krashtålig, betydligt hårdare och inte lika mycket flex i materialet.

    Har inte testat epp-fpv men många verkar nöjda, den kändes lite för stort vingspann på den , men samtidigt
    är det nog inte så dumt det heller.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Vill du ha en billig kärra som funkar bra för fpv flyg så funkar Bixler kanon.
    Har dock bara fpvat med v1 änsålänge men en V2 ligger här på bordet färdig monterad.
    Bixlern har gett mig väldigt mycket i fpvträningen helt klart, och krasher klarar den helt klart.
    dock känns det att V2 inte är lika krashtålig, betydligt hårdare och inte lika mycket flex i materialet.

    Har inte testat epp-fpv men många verkar nöjda, den kändes lite för stort vingspann på den , men samtidigt
    är det nog inte så dumt det heller.
    var intresserad va epp just för vingspannet men den blir ju bökigare å transportera så det är för och nackdelar, bixler 2 kändes mera intressant än v1 då den har bredare vingspann och skev. men då vare raptorn den var 1600 i vingspann verkar rätt sjyst.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Jag flyger EPP-FPV och det finns inget att klaga på över prestandan vad det gäller att lyfta vikt iallafall och den flyger stadigt och fint samt rymmer skapligt med utrustning. Däremot är den ju som sagt klumpig och det skadar inte att ha en folka transporter som "flygbil" Men för er med en vanlig personbil så kan den va lite klumpig. Sen går den ganska tungt i luften och blir ingen fartmaskin om man nu letar det. Dock går den stadigt och fint i låg fart om man vill filma såå. En fråga om tycke o smak helt enkelt.

    MVH // Mathias
    Man lär sig nått varje krash...

  9. #9

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    aldrig tråkigt å kunna flyga lite snabbare men ska ju ha den för å filma endast så tror den kan fungera fint, blir å fpv'a te fjälls i vinter,mycke yta å flyga på så men då återigen transport, kärran ska ju transporteras på kälke efter skoter så det får helst inte va för mycket bök å ta isär vingar osv, där vet jag ej hur epp-fpv är eller har väl ingen aning på något plan så.

Liknande ämnen

  1. Skillnad mellan Wokong M och Naza + GPS ???
    Av Fredrik_W i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 12:23
  2. Skillnad mellan bnf pnp
    Av lixxer i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 18:28
  3. Skillnad mellan Ni-MH och ni-Cad?
    Av Heck78 i forum Batterier och Laddare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 11:27
  4. Skillnad på dessa modeller?
    Av MadMan i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 02:02
  5. Vad för skillnad mellan Aresti och IMAC?
    Av erland i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 20:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •