Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Parkzone Icon 5

  1. #1

    Standard Parkzone Icon 5

    Har precis köpt en Parkzone Icon 5. Tacksam om någon har några nyttiga råd inför premiären - så jag slipper göra alla misstag själv. Har en GP Seawind som flyger bra men tar på sig mycket vatten vid start och landning - alltid en risk för störningar i elektroniken. Vidare är den rätt "hal" vid landning - gör att den gärna studsar (rätt lätta maskin).

    Nu är jag nyfiken på Icon 5an!

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Jag gjorde en miss med den på min premiär dock inget allvarligt hände men jag glömde skruv dit plattorna/brickorna för hålen där landningstället ska sitta. tog in lite vatten i cockpit. Glöm ej kolfiberstaven till vingarna klantig miss som kostade mig 450 kr var alldeles för flygsugen. Annars så äre väl å trimma in den så gott det går och finjustera efter du vart upp med den, riktigt kul med sjöflyg.

  3. #3

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    drar upp en fråga här nurå angående icon'en, någon som har bra förslag på servon te vingarna å helst en butik i sverige å beställa från som tex autopartner fullkontroll eller någon annan vettig hobbybutik.

  5. #5
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lixxer Visa inlägg
    drar upp en fråga här nurå angående icon'en, någon som har bra förslag på servon te vingarna å helst en butik i sverige å beställa från som tex autopartner fullkontroll eller någon annan vettig hobbybutik.
    Parkzone´s Icon A5 säljs väl bara som BNF resp PNP, dvs det sitter ju redan servon monterade..?
    Dessa var dock j-ligt svåra att hitta spec på, men tycker nog det ser ut vara i 9-gramsklassen..?
    http://www.parkzone.com/Products/Def...rodID=PKZ1090C
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    är tvungen å byta ett servo efter en liten incident i helgen, har beställt 2st från fullkontroll så hoppas på att få dem imorn så den kan bli flygfärdig igen åt helgen då vi är 3st nu i lslee med varsin icon. galet skoj å ha alla 3 i luften samtidigt.

Liknande ämnen

  1. Icon A5 te fjälls
    Av lixxer i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-01, 23:49
  2. Parkzone Icon A5 - ett riktigt sjöflyg
    Av Pelleflygare i forum Recensioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-28, 22:38
  3. Parkzone icon a5 och en gopro hero
    Av UlfB i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-07-15, 21:38
  4. byta fartreglage parkzone Icon a5
    Av lixxer i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-26, 16:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •