Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: Vulcan multiframe Hexa bygge

  1. #21

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Vulcan multiframe Hexa bygge

    Ännu mer off topic: Skulle det inte vara lite roligt med en rcflyg.se mlticoptertävling där man ska få så lång flygtid som möjligt? Lite gränser kanske quad max 3kg ? Skulle vara ett lagomt vinterprojekt.

  2. #22

    Standard Re: Vulcan multiframe Hexa bygge

    Open pilot forumet har föreslagit en racing tävling där man flyger runt en 20 meter lång bana som går i en åtta och några verkar ha testat det :-). Det finns även idéer om battlequads där två quads enters, only one leaves.. Typ... :-D

    Men flyglängd tidsmässigt känns som en till gren i det hela.

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  3. #23

    Standard

    det tråkiga är att det finns en uppsjö med gimbals för en vettig peng till go pro kameror men när det gäller specifikt nex-5:an så finns det inga som direkt är vettiga i prissättningen, den för vettigast pris som jag har hittat är på copterframes.com, en turkisk kille som byggt ett par gimbals med remmar/hjul i tilt/roll axlarna men bra pris , drygt 200 dollar och bra reviews, ska försöka hitta en video åt dig där en snubbe från hobbylobby testar den.. sen har aeroxcraft.com en gimbal som funkar bra till nex-5:an men man landar på 7-8 laxar inkl. gimbalcontroller och sen har du photohighers av130 som funkar till nex-5 och lättare slr kameror men då är man uppe i 8-9 laxar med controller..

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    vad har du för anslagsenergi på den?
    menar du hur många joule den kommer att träffa någon förbipasserandes stackars skalle med om den av ngn. anledning
    inte vill lyda sin husse och får för sig att strejka? ;-)

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Vulcan multiframe Hexa bygge

    Såg att det fanns några controller-projekt på rcgroups. Bl.a. så hade KK lovat att göra en gimbal-controller.

    ...men det är ju inte lätt att hitta på nått igen i RcGroups-härvan...

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Jo, det är kvarten jag vill upp i. Misstänker att mina batterier börjar ta slut. Finns det nått sätt att kolla det ? Har en icharger 208b om det kan vara till hjälp.

    Nån som har koll på en prisvärd gimbal som tar en nex 5? Har bara en axel på gimbalen nu vilket resulterar i att jag måste knuffa till y6:an för att få raka kort när det blåser. Gimbalen behöver inte ha utväxling, men finns det nån prisvärd som har det är det ju inte fel!
    En kvart med bra gimbal är ju drömmen men inte ens den allsmäktiga dji s800 med sin gimbal kommer upp i det med ett 10000mAh acc och hur mycket photohigher än kämpar med sina kolfibergimbals så kommer vikten alltid vara ett hinder så länge bra gimbals väger som de gör.. jag tror det måste till en energitäthetsrevolution i lipo-batteribranschen innan vi får se längre flygtider i multicoptervärlden eller så måste ngn uppfinna ett ultralätt styvt material som är hållbart som tusan, kan formas till vad som helst och väger mycket mindre än kolfiber.. :-)
    Senast redigerat av akromatic den 2012-10-08 klockan 20:19.

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Jo, det är kvarten jag vill upp i. Misstänker att mina batterier börjar ta slut. Finns det nått sätt att kolla det ? Har en icharger 208b om det kan vara till hjälp.

    Nån som har koll på en prisvärd gimbal som tar en nex 5? Har bara en axel på gimbalen nu vilket resulterar i att jag måste knuffa till y6:an för att få raka kort när det blåser. Gimbalen behöver inte ha utväxling, men finns det nån prisvärd som har det är det ju inte fel!
    Här är videon där en kille från hobbylobby kör med en TwoDee V2 gimbal med en nex-5:a på från copterframes.com, kolla videokommentarerna från honom.. och den gimbalen går på under 200 dollar..
    https://www.youtube.com/watch?v=5n_q...e_gdata_player

  8. #28

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Vulcan multiframe Hexa bygge

    Ahh.... Det där är väl i ungefär max prisklass jag hade tänkt mig. Bra tips!

  9. #29
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ja den såg fin ut, säljs väl från Turkiet så det är ju bra


    //Matte

  10. #30

    Standard

    nu är den "lilla" besten klar för foto och film, tjohoo...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20121105_211448.jpg 
Visningar:	111 
Storlek:	98,0 KB 
Id:	33546   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20121105_211323.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	93,9 KB 
Id:	33547  

  11. #31
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Snyggt då får vi snart se film och foto :-)
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  12. #32

    Standard

    yepp, bra väder står högst på önskelistan..

Liknande ämnen

  1. Arducopter HEXA
    Av Vision i forum Hexa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-17, 14:59
  2. En liten provflygning av Vulcan 900mm hexa
    Av Defuncta i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-05, 21:20
  3. Bryggarns Hexa-bygge
    Av Bryggarn i forum Hexa
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-01-01, 20:27
  4. Hexa fummlande.
    Av TommyzT i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 09:36
  5. Vulcan i luften igen efter 14 år
    Av Jakob i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 07:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •