Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Val av mw sändare..

  1. #1

    Standard Val av mw sändare..

    Köpte en Lawmate 1000mW sändare från readymaderc för något halvår sedan, till min Easystar..
    Allt blev lagt på hyllan och jag tröttnade på easystaren innan jag hann börja med FPV. Har nu tänkt köra med min Quad som jag väntar på ska komma hem, men nu till problemet.

    Denna Lawmate sändaren tillhör en av de sändare som kom med en dålig audio komponent batchen.. Och ska skicka till baka denna då den ger ett fruktansvärt burrande ljud. 1000mW sändarna blir så otroligt varma på nolltid, så jag tänkte byta ut den mot en mindre kraftfull sändare. Har att välja på 400 eller 800mw, vad tror ni?

    Har väldigt dålig koll på räckvidd osv med dessa sändare, hur varma blir 800mw? Är den så kraftfull så den kan störa annan utrustning som 1000mW sändaren kunde göra, enligt olika källor?

  2. #2

  3. #3

    Standard

    stark sändare = värme
    nästan alla sändare rekommenderas att placeras i vinddrag eller väl ventilerat utrymme

    //UndCon
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag kör med 800 och 400 , på quad skulle jag rekomendera 400a just pga värmen för där blir det helt klart bra varmt
    men har aldrig dött eller strulat, på flygplanet funkar det bra med 800a det blir mer kylning där verkar det som
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5

    Standard

    Tänkte också att 400mW bör räcka på min quad, 1000mW blev enormt varm på 30 sekunder, går säkert ha på flygplan men inte lika stort vinddrag på quaden.
    Tack för tipsen!

  6. #6

    Standard

    Prova en korrekt antenn på era sändare, oftast beror värmen på att det är dåligt anpassade antenner vilket gör att effekten blir värme istället för starka signale i luften... Jag har både 1,2 och 5,8 sändare som inte blir speciellt varma. Lite lätt varma blir de, men de ska knappt märkas om man lägger fingret på dem.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #7

    Standard Sv: Val av mw sändare..

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Prova en korrekt antenn på era sändare, oftast beror värmen på att det är dåligt anpassade antenner vilket gör att effekten blir värme istället för starka signale i luften... Jag har både 1,2 och 5,8 sändare som inte blir speciellt varma. Lite lätt varma blir de, men de ska knappt märkas om man lägger fingret på dem.
    Det med antenner och anpassningar lät spännande. Har du några tips?

    --
    S

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  8. #8

    Standard

    SkewPlanar / CloverLeaf är bland dom bästa som finns - ganska lätta att bygga själv och anpassade till just din frekvens
    De finns även att köpa...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #9

    Standard

    Alternativt en V antenn från ibcrazy riktigt enkel att bygga och är riktigt bra. De som Undcon rekomenderar är de som jag för stunden tycker är absolut bäst då man kan flyga omkring utan att bry sig så länge man inte flyger rakt ovanför sig själv...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Råd ang sändare önskas
    Av UlfB i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 22:10
  2. Val av sändare
    Av Casimir_rc i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 10:41
  3. Lipo i sändare
    Av feffe i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 13:13
  4. Val av sändare?
    Av Frank i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 23:14
  5. Val av sändare
    Av Biggles i forum Elektronik
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 19:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •