Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Första riktiga fpv premieren!

  1. #1

    Standard Första riktiga fpv premieren!

    Jag vet att jag kanske flög lite för högt, men de gick bra Ska fixa landningsställ och ett annat kamerastativ.
    Ska balansera motorerna när jag fått tag på spännband.

    Alltså känslan är underbar!

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    271
    Jobb
    Går i skolan, har som sysselsättning Bilar o Flygp

    Standard

    Lite för högt? Helt galen utsikt ju!
    Mvh Sebastian

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bil sebbe Visa inlägg
    Lite för högt? Helt galen utsikt ju!
    Jo de var vackert , när jag var högst upp började videolänken flimmra så jag gick ner en hel del. Dock tror jag att de beror på att jag nästan var över mitt huvud och klöver antenner som jag använder sänder ju ut signalen som en munk (alltså ett hål i mitten) så signalen är ju inte så bra om man är över sig själv. Men som sagt de var ju rätt högt så jag är inte besviken över mottagningen.

    Tror att mina nuvarande propellrar måste bytas för det är billiga från HK de är väldigt mjuka så bidrar väl en del till vibrationer?
    Ska man beställa xoar 10X6 el trä propellrar tro...

    btw det är 1 mil till havet ifrån där jag står...

    Mvh Defuncta

  4. #4

    Standard Första riktiga fpv premieren!

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Jo de var vackert , när jag var högst upp började videolänken flimmra så jag gick ner en hel del. Dock tror jag att de beror på att jag nästan var över mitt huvud och klöver antenner som jag använder sänder ju ut signalen som en munk (alltså ett hål i mitten) så signalen är ju inte så bra om man är över sig själv. Men som sagt de var ju rätt högt så jag är inte besviken över mottagningen.

    Tror att mina nuvarande propellrar måste bytas för det är billiga från HK de är väldigt mjuka så bidrar väl en del till vibrationer?
    Ska man beställa xoar 10X6 el trä propellrar tro...

    btw det är 1 mil till havet ifrån där jag står...

    Mvh Defuncta
    Jag gillar Graupners E-proppar, flyger gärna med 8 eller 9 på ett 4s ack.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  5. #5
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Go flygning! Skitfin premiär!

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Jag gillar Graupners E-proppar, flyger gärna med 8 eller 9 på ett 4s ack.

    --
    S
    Funderat på dem med men hörde någonstans att de inte gav lika bra lyftkraft, men jag har ingen aning...

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Go flygning! Skitfin premiär!
    Jo de va magiskt :P dock tyckte jag att de var konstigt när man hörde ljudet nere från backen och var någon annan stans i glasögonen. Kanske ska flyga med öronproppar

    Den luta lite åt ett håll antar att de var för videosändaren sitter på högersidan och jag har inte kunnat balansera upp det helt....
    Senast redigerat av Defuncta den 2012-10-13 klockan 15:22.

  8. #8

    Standard Första riktiga fpv premieren!

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Funderat på dem med men hörde någonstans att de inte gav lika bra lyftkraft, men jag har ingen aning...
    Kan ha med anslagsvinkeln att göra att det skiljer. På min TBS med GoPro, FPV-utrustning och ett Zippy Compact 4s på 4000 mAh hovrade den på exakt 50% och var rapp och fin med Graupner 9x5

    Jag tycker, har verkligen inte provat alla, att dessa ger bäst balans givet priset direkt ur lådan. Är även tystare än t ex APC.

    Jag körde sedan öronpluggar som vibrationsdämpning och jag tyckte att filmerna blev väldigt bra

    På min Cinestar kör jag nu Xoar trä och är väldigt nöjd med dem.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Jag vet att jag kanske flög lite för högt, men de gick bra Ska fixa landningsställ och ett annat kamerastativ.
    Ska balansera motorerna när jag fått tag på spännband.

    Alltså känslan är underbar!
    Nu har jag kunnat se ditt klipp, kom till en "riktig" dator och inte en mobil eller padda Det verkar som dina klipp inte är tillgängliga för mobila enheter.

    Galet högt men vilken härlig utsikt! Var är det någonstans? Med balanserade motorer, proppar och kanske öronplugg under/bakom kameran så blir det perfekt

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Nu har jag kunnat se ditt klipp, kom till en "riktig" dator och inte en mobil eller padda Det verkar som dina klipp inte är tillgängliga för mobila enheter.

    Galet högt men vilken härlig utsikt! Var är det någonstans? Med balanserade motorer, proppar och kanske öronplugg under/bakom kameran så blir det perfekt

    --
    S
    Det är lite utamför Himle, som ligger utanför Varberg i Hallandslän. Jag använder mjuka budgetproppar från hk nu, kan de va dem som står för en hel del vibrationer?

    Har ni andra någon skärmning på något av elektroniken? Jag har klätt gpskabeln samt gopron i aluminiumfolie, vet inte om de hjälper men jag får iaf full gps mottagning med min 800mw 1,3 ghz sändare bara 5 cm ifrån gpsen.

    Dock är sändaren ganska tung, sitter en kylfläns i aluminium på den. Så multikoptern är lite höger tung. Får fundera hur man kan sätta den.

    Tror ni man kan bygga landingställ av 10mm furulist samt kolfiberstänger eller blir de för tungt? De blir hållbart om inte annat


    Mvh defuncta
    Senast redigerat av Defuncta den 2012-10-14 klockan 13:13.

Liknande ämnen

  1. Inomhusflyg i Arboga med bla pylonflyg för riktiga killar......
    Av No4 i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-11, 11:20
  2. Första hangförsöket
    Av sundqvistjohan i forum Segel och Hang
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-22, 00:33
  3. Första riktiga FPV flygningen
    Av Oskar Andreasson i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 14:07
  4. SR-71 - Riktiga jetmotorer!
    Av MagnusStrömqvist i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 22:35
  5. Första helikoptern
    Av Cribba i forum Helikopter
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 19:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •