Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Parkzone

  1. #1

    Standard Parkzone

    Vilken parkzone model ska man satsa på? vilken av dom är mäst lättflugen? kan man flygga dom här modelerna som hyfsad nybörjare?

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    "Hyfsad nybörjare" - beskriv vad du flugit hittills och hur bra du själv anser att du flyger utan att vare sig ta i för mycket eller för lite.
    Kan du flyga helt själv? Sitter flygreflexerna så bra att du kan flyga utan att behöva tänka/tveka på vad du gör när du flyger?
    Vilken/vilka modeller har du flugit?

    De flesta av Parkzone's modeller är lågvingade, nåt segelplan och några dubbeldäckare. Det ena segelplanet "Radian" (inte Radian Pro) lär funka för mindre erfarna. De har även en högvingad Stinson Reliant som kanske har snälla flygegenskaper.
    http://www.parkzone.com/Articles/Art...ArticleID=2186

    De lågvingade behöver man lite mer erfarenhet för att behärska. Dubbeldäckarna de har, SE-5 och Albatros D. Va, är mindre lämpliga för nybörjare.

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2012-10-13 klockan 12:54.

  3. #3

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Ember och Vapor är nog bland det lättaste man kan hitta att lära sig flyga med.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Min 20e flight ever va en parkzone wildcat, den gick spikrakt iväg och flög grymt lugnt och fint.
    den enda gången jag krashat den pga min okunnighet va när jag flög inverterat alldeles för långt ifrån
    mig i skymningen. kan inte säga annat än att den är lättflugen.
    Dock inte så vindtålig.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5

    Standard

    Tror jag är mellan nybörjare och mer erfarna flygare i kunskap. Flugit bixler och hobbyking f4u corsair
    Klarar att flyga inverterat utan problem. Men skulle vilja ha en lite stabilare warbird min hk f4fu är bara 80cm mellan vingarna och jäkligt vindkänslig. En liten felbedömning av avståndet till en lystålpe 150m bort så blev min f4u i 4 delar.
    Men läst att parkzone har 110cm vingspan på sina warbirds så tänkte att dom kanske ä lite mindre vindkänsliga. Så skulle vilja ha någon av däras modeller som är hyfsat stabil. På phoenix rc simen tycker jag f4u flygger ruggit bra men vet inre hur lika simen är med dom riktiga.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jag har en Parkzone Radian. Det är en fantastisk seglare som även den som flygit många år har stor glädje av, men jag tror att du behöver en rejäl kärra med 4 kanaler.

    T-28 Trojan ska om jag fattat tugget på nätet rätt, vara bland Parkzones bästa modeller att träna med. Det har nosställ & ett hyggligt stort sidoroder så man kan träna på att koordinera alla kanaler.

    Annars kan du satsa på en RC-Factory 800 mm modell. Fantastiskt roliga & hållbara & går även att flyga inne under vintern!
    Jag har belysning på min & plockade precis ner den från en björk, det vara bara att flyga vidare! Här är en video från lite tidigare idag när det var fortfarande var ljust:
    Senast redigerat av Rille Stark den 2012-10-14 klockan 00:00. Anledning: stavfel

  7. #7
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av grand14 Visa inlägg
    Tror jag är mellan nybörjare och mer erfarna flygare i kunskap. Flugit bixler och hobbyking f4u corsair
    Klarar att flyga inverterat utan problem. Men skulle vilja ha en lite stabilare warbird min hk f4fu är bara 80cm mellan vingarna och jäkligt vindkänslig. En liten felbedömning av avståndet till en lystålpe 150m bort så blev min f4u i 4 delar.
    Men läst att parkzone har 110cm vingspan på sina warbirds så tänkte att dom kanske ä lite mindre vindkänsliga. Så skulle vilja ha någon av däras modeller som är hyfsat stabil. På phoenix rc simen tycker jag f4u flygger ruggit bra men vet inre hur lika simen är med dom riktiga.
    Om du är förtjust i F4U Corsair så ta en en titt på den här http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=20851 den är också 1100 mm och i mitt tycke riktigt tjusig, och Durafly brukar göra bra grejor.
    /\/\vh // /\/\r J.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard Re: Parkzone

    Det verkar som alfamodels versioner är betydligt mer vindtåliga. Lite dyrare lite bättre.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag flyger bl a med en Parkzone T-28 och den fungerar alldeles utmärkt. Kärran saknar helt "hyss" så den är säker även för en nybörjare. Jag har testat OrangeRX 3-axliga gyro i min och det har fungerat utmärkt. Behövs väl egentligen inte men lite stabilare blir den när det blåser.
    //Roger

  10. #10

    Standard

    Jag röstar på T-28 Trojan, den flyger oerhört bra samt är lätt och laga som man skulle crasha.
    Finns reservdelar att köpa oxo.

    Alfamodels är väl tillverkat av något riktigt dåligt och ömtåligt material. Jag är ganska säker att jag har haft en FockeWulf av det märket och den flög bra ända till den sprack i hela kroppen. Gick inte att limma med CA heller.

  11. #11

    Standard

    Går det att flyga en parkzone warbird hyfast sakta?

  12. #12

    Standard

    T-28 Trojan går att flyga rejält långsamt.

Liknande ämnen

  1. Parkzone Icon 5
    Av Pelleflygare i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-08, 23:10
  2. ParkZone Habu 32e
    Av Sigun i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 17:37
  3. Parkzone Sukhoi!
    Av bjornez i forum Elmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 12:37
  4. ParkZone T-28 Trojan
    Av fredrikr i forum Byggdagboken
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 12:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •