Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Videokamera med video utgång

  1. #1

    Standard Videokamera med video utgång

    Hej Hej!

    Efter några år utan modellflyg så har det nu blivit dags att ta upp det hela igen,
    Jag håller på med några fotoriggar, en hexa med nasa och en Y6 med Wkm,

    Till min hexa kör jag med en digitalkamera men till min Y6a har jag tänkt köra en filmkmera.
    Har luskat lite efter den optimala kameran men är lite osäker på det hela.

    Jag vill ju ha en videokamera som spelar in i HD så klart och jag vill även ha en videoutgång så jag kan se vad jag filmar från marken.

    Videokameror med videoutgång är ju inget svårt att hitta, men frågan är ju vilka som kan både spela in och skicka bilden vidare till en sändare i detta fallet?
    jag förmodar att inte alla videokameror gör detta bara för att dom har videoutgång och S-video är väl lämpligast om det ska lira bra med en sändare.

    det vore också änskvärt om man kunde soma kameran med sändaren samt starta och stoppa inspelningen. vet att microkopter säljer någon grunka till sonykameror,

    något förslag från er på kameror?

    MVH Elia.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Tror den vanligaste som används till ändamålet som du söker är GoPro bara men det kanske finns ett par alternativ.
    Vet inte hur det är att starta å stoppa inspelningen med sändaren, men det finns knappast något behov av det för minnesutrymmet och batteritiden i dessa kameror är betydligt längre än din flygtid så de kan lika gärna vara på hela tiden.

    edit: De flesta kör dock med en separat liten kamera för live feed så att man blir fri att kunna använda vilken kamera man vill för filmandet.
    Senast redigerat av Zallisen den 2013-06-24 klockan 13:18.

  3. #3

    Standard

    Jo jag har gopro men den har ingen zoom

    Tanken här är ju att parkera maskinen i luften sedan skall man då kunna styra kameran å zooma in om nödvändigt på det man vill filma,

    S-video utgång kan man ju koppla direkt till en sändare och skicka signalen till marken. Men hur är det med komponent utgång?
    Hittat en kamera här som jag gillar http://www.pixmania.se/se/se/1339950...c-v720-sv.html

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Ah tror jag förstår dina behov nu, tyvärr är det nog bara systemkameror som kan det du efterfrågar och då krävs det ju en ganska rejäl maskin.

    Man tycker det borde dyka upp lättare kameror med de funkltioner som efterfrågas vid RC-filmning snart, intresset borde ha växt ganska rejält de senaste åren.

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag kör med Nex5n , funkar bra och väger under 600gram.
    Har för mig jag sett nån hdmikonverter så man kan see livefeed från nexen ganska säker på att det finns i en tråd här på forat men hittar det inte nu.

    http://www.amazon.com/gp/product/B00...SIN=B0080KN18K
    Senast redigerat av simonarvestrand den 2013-06-24 klockan 15:56.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #6
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Jag kör med den mikrokopter anslutningen som passar till rätt många Sony videokameror , de måste ha en DV remote kontakt , själv kör jag en som heter HDR 250 tror jag den heter kostar ca 3000 på Net on net, funderar på att uppgradera till en hdr 410 istället med en bättre bildstabilisering ( 13 ggr bättre påstås ) , startar/ stannar videoinspelning , tar bilder om man vill ( hyfsad kvalité ) och Zooma om du vill och du har bild hela tiden så fort du slår på kameran , Funkar väldigt bra och jag gillar konceptet och gillar Sonykameran bäst hittills för att filma , Nex 5 an tar bäst stillbilder men inte helt nöjd med film
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Jag kör med den mikrokopter anslutningen som passar till rätt många Sony videokameror , de måste ha en DV remote kontakt , själv kör jag en som heter HDR 250 tror jag den heter kostar ca 3000 på Net on net, funderar på att uppgradera till en hdr 410 istället med en bättre bildstabilisering ( 13 ggr bättre påstås ) , startar/ stannar videoinspelning , tar bilder om man vill ( hyfsad kvalité ) och Zooma om du vill och du har bild hela tiden så fort du slår på kameran , Funkar väldigt bra och jag gillar konceptet och gillar Sonykameran bäst hittills för att filma , Nex 5 an tar bäst stillbilder men inte helt nöjd med film

    precis så jag vill ha det, skall kolla på den modellen.

    Tack!

  8. #8

    Standard

    Det blev denna kameran http://www.sony-asia.com/product/hdr-cx350ve

    Och en stratosnapper är på väg hem,
    Så nu är det bara att bygga vidare på Y6an ��

Liknande ämnen

  1. OSD nära Video tx?
    Av jesse78 i forum FPV OSD
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 22:02
  2. Videokamera
    Av Jakob i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 10:32
  3. Pulse XT 40 video
    Av Werner_Molder i forum Metanolmodeller
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:41
  4. Videokamera för modellflyg
    Av Ompa i forum FPV Kameror
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 13:29
  5. Video redigering
    Av Zipz i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 21:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •