Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Hjälp med bygga rc svävare

  1. #21
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Henke - gissar att han har föräldrar som kan hjälpa till så jag tror inte man behöver klura speciellt mycket. Har själv barn som för inte så länge sen varit i den åldern och vi har handlat utomlands även om det inte var RC-grejor. Nu var det ju så att budgeten var begränsad och pengarna försvinner snabbt inom denna hobby så för detta projekt är jag rätt övertygad om att man kan komma billigare undan om man handlar från utlandet. Alternativt får begagnade grejor eller köper dom billigt - det är givetvis ett annat bra alternativ.
    //Roger
    Åter igen hobbybutiken... Min lokala butik har mängder av prylar som dem testat för att veta vad dem säljer, jag tror absolut dem skulle kunna plocka ihop ett paket till bra pris om man frågar snällt, i synnerhet om man är 14år och har ett tufft projekt i bakfickan.

    Det man vinner är ju supporten, grejor man kan prova på plats som fungerar ihop.


    PS. "Pappa jag skall köpa saker i Kina och behöver ditt visakortsnummer..."
    Superhero

  2. #22


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Henke,
    För mig är det ingen princip att man absolut måste handla utomlands utan om dina kompisar på HAB kan ge denna kille ett riktigt bra pris på de grejor han behöver så skall han givetvis handla där. Min erfarenhet är dock att en del av de småplock han behöver (motorer, reglage, proppar, kontakter m m) liksom en enkel radio och laddare ofta är avsevärt dyrare inom landet än utomlands. Men har dom specialpris till ungdomar så skall han givetvis utnyttja detta för jag håller absolut med om att det är bra att ha supporten nära när man är nybörjare.
    Hälsningar
    Roger

  3. #23

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard 3 kanal ratt radio

    Hejsan Gustav! Radio kan du få av mig, du får betala frakten själv, visserligen 27 mz men att labba med ,fungerar det ju bra,jag har kört bil med den inga problem, hör av dig på forum privat hej så länge Mvh B-Å

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gamlingen Visa inlägg
    Hejsan Gustav! Radio kan du få av mig, du får betala frakten själv, visserligen 27 mz men att labba med ,fungerar det ju bra,jag har kört bil med den inga problem, hör av dig på forum privat hej så länge Mvh B-Å
    Tack för erbjudandet men jag tror att jag hälre köper en spakradio som jag både kan använda till svävaren och flygplan då jag förmodligen kommer köpa ett.

  5. #25

    Standard

    Jag bara undrar vad man behöver köpa till ifal man köper en rc flygplansförbräningsmotor? Ingår allt man behöver när man köper en eller måste man köpa till grejer som t.ex. tändstift, bensintank, avgasrör ( om man nu har det ) m.m?
    Senast redigerat av Gustav Ebertsson den 2012-10-17 klockan 19:27.

  6. #26


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag tycker absolut att du skall välja el-drift för det är enklare att hantera och varvtalsreglera elmotorer. Och har du aldrig hållit på med metanol-motorer så har du en hel del du måste lära om detta innan du kommer vidare. Och för att svara generellt på din senaste fråga så behöver du glödstift, bränsletank, bränsleslang, filter, ack till glödströmmen, troligen en elstarter och ett servo till varje motor för att justera trotteln.

Liknande ämnen

  1. Bygga FPV-Båt
    Av StarvinMarvin i forum Båtar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-12-06, 10:44
  2. Vad ska jag bygga?!
    Av freno i forum Hexa
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-11-12, 21:38
  3. Bygga en 9V 1A spänningsregulator... behöver hjälp
    Av DennanHMFK i forum Batterier och Laddare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 13:46
  4. Träskbåt & svävare
    Av kalhult i forum Båtar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-27, 18:22
  5. Ska bygga mitt första depron [hjälp]
    Av finnen i forum Elmodeller
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 17:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •