Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: OpenPilot CC3D Release!

  1. #1

    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    6
    Jobb
    Jag lagar Kaffet!

    Standard OpenPilot CC3D Release!

    Hej

    Tänkte jag skulle tipsa alla om att vi i OpenPilot projektet har releasat CC3D och en ny version av vår GCS.

    Följ länken nedan för mer information och några sköna releasefilmer
    http://www.openpilot.org/coptercontrol-3d-its-here/

    Fredrik

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Tack för flashen!
    Senast redigerat av bjerred den 2012-10-18 klockan 20:51.

  3. #3

    Standard Re: OpenPilot CC3D Release!

    Finns fortfarande lite kvar verkar det som :-). Köpte nu vid 22.00 och store funkade bättre än tidigare idag.

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  4. #4
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Underbart... Två rykande färska CC3D på väg till Eskilstuna!

  5. #5

    Standard Sv: OpenPilot CC3D Release!

    Satiken, hadde helt glömt bort detta o nu är dom slut......bara o vänta. Nån som sett nåt om nästa batch?

  6. #6

    Standard

    Ärligt talat så börjar jag bli så j***la less på allt som har med OpenPilot att göra....alltid slut och ingen möjlighet att beställa på fleeeeeeera månader trots att jag lämnade ut email och skulle fått info när varan finns tillgänglig.....

    Alltid samma visa....mail kommer, klick på länken till shop och sedan....NOT available...stock=0...comming soon...etc....

    Och jag finns med på deras maillista i minst 6 månader.

  7. #7
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Man måste helt klart vara lite allert när korten släpps... Det var hundratals sugna köpare, inklusive jag själv, som satt och klickade som galningar klockan åtta igår... Men jag har lyckats köpa kort dom tre senaste släppen, så det går om man bara vill.

    Jag hoppas verkligen att OpenPilot-teamet beställer en batch nya kort omgående, så att inte alla som sitter och väntar på kort ledsnar. Det är verkligen en kanon-produkt, och i dagsläget finns inget som kommer i närheten av dess pris/prestanda, men detta försprång kommer nog inte hålla för evigt...

  8. #8

    Standard

    Följande text från OpenPilot EU shops hemsida just nu....

    cc3D boards go on sale tomorrow (18oct) at 7Pm portuguese time

    idag är det den 19 oct, man orkar inte ens uppdatera info på hemsidan....det är riktigt dåligt

  9. #9

    Standard Re: OpenPilot CC3D Release!

    Det är ett open source projekt med en väldigt liten kärna folk som gör allt på sin fritid. Dankers ligger ute med över 100.000 usd av sina privata pengar på projektet, och jag har full förståelse för hur release processen gått till. Man skrev på flera olika medier (Facebook, forumet, irc, etc) 2 dagar i förväg att nu släpper vi korten den 18 kl 18.00. De som fått bäst info är de som engagerat sig mest helt enkelt, och det är dem man i första hand vill se till får kort eftersom det är de som chansningsvis kommer ge mest tillbaka till communityn etc.

    Jag tycker isf mer synd om de som kom på när de skulle betala att de skulle ha andra saker också, och när de gick för att betala andra gången så var det slut (har hört den storyn från ett par olika håll).

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  10. #10

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Fattar inte hur man kan hålla på och gnälla på saker som folk gör på sin fritid, dom lägger all sin
    fritid på detta som en hobby , och folk gnäller.
    Jag har sett samma fenomen i klubbar och föreningar , folk som gnäller att saker inte kommer fram .
    Men hjälp till själv då! mosa in några tusen i opensourceprojektet så kanske det finns fler till nästa realease.

    Ber om ursäkt för min ton, är sjuk,trött,sängliggande så kanske mer lättirriterad än annars men hatar när
    folk gnäller på sådana som gör allt dom kan för att vi ska ha kul.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  11. #11

    Standard

    Jag fick tag på en, gillar skarpt Open Source och Kickstarter

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  12. #12

    Standard

    Jag fick "bara" tag i en och skulle köpt till en kompis så jag tog kontakt med Jose (som för övrigt med egna pengar och tid har sett till så det finns en EU shop) och det bör komma upp en ny batch under helgen till försäljning som jag förstod det. Fick ett generiskt mailsvar så kan också vara fel info.

    EDIT:
    Jag hade visst rätt!
    http://forums.openpilot.org/topic/14...-not-all-sold/
    Senast redigerat av lud den 2012-10-19 klockan 23:10. Anledning: ny info

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Fattar inte hur man kan hålla på och gnälla på saker som folk gör på sin fritid, dom lägger all sin
    fritid på detta som en hobby , och folk gnäller.
    Det är nog mig som du syftar på....och då ber jag om att du läser noga igen vad jag skrev...tänk till...läs igen, tänk lite mer...och återkom.....

    Jag anmälde intresse för flera månader sen......får någon mail då och då att nu släpper vi nya kort...klick, kolla EU shoppen....slutsålt...en månad senare samma visa.....och om igen.....

    sen får du skriva samma sak igen och igen.....men om någon driver en webshop så kom inte hit och påstå att man gör det ideelt för så funkar inte det !!!!
    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Men hjälp till själv då!
    Det är väl det jag försöker göra !!!! Genom att bli en kund och vilja köpa deras varor !!! Räcker inte det !...

    Eller menar du att jag ska investera 100 000 och då får jag förtur och eventuellt får köpa ett av deras kort ?!

  14. #14

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Hade tänkt att skriva något långt här men inser nog att det inte spelar någon roll.
    Det är ett gäng som håller på med detta och det har nog blivit betydligt större än dom trott .
    som tillex att en av killarna ligger ute med över 100kdollars privat för att få ut detta.
    och varför har dom inte fler till webshoppen , ja vad kan det vara, jo dom har inte en ekonomi till det.

    sluta gnäll helt enkelt.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #15

    Standard

    mickmick: Om du nu verkligen vill fåtag på ett kort, så kan du ju tillverka ett kort själv och släng på mjukvaran på??! Det är ett open source projekt, alla filer du behöver finns på deras git repo för att både tillverka egna kort och slänga på mjukvaran! Alla komponenter hittar du praktiskt taget på mouser eller digikey, och 10st PCB kostar i runda slängar ~$10usd att få hem inkl frakt (http://www.seeedstudio.com/depot/fus...html?cPath=185)... Bara göra't. Sluta gnäll.

  16. #16

    Standard Sv: OpenPilot CC3D Release!

    Ditt första fel är att tro att det är en vara till att börja med. Man tjänar inte ett korvöre på det, de lilla pengar som blir över vid försäljning går till att betala website, utveckling, lite lödtenn och supplies etc för core members. Sen är pengarna slut.

    Att man valt att göra på det sättet är för att man i första hand är intresserad av community, inte att tjäna pengar.

  17. #17

    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    6
    Jobb
    Jag lagar Kaffet!

    Standard

    Hej

    Härligt att se att majoriteten av er som kommenterat här har förstått vad OpenPilot projektet går ut på

    /Fredrik

  18. #18

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard Re: OpenPilot CC3D Release!

    Vill inte reta upp dig på något sätt alls mickmick, hoppas inte du tar illa upp men har deltagit i liknande saker och vet vad man får offra, i vissa fall som vårt så fick vi aldrig tillbaka något pga personer som bara gnällde och inte gjorde något själva.
    Kanske därför jag har lite mer förståelse för att vissa saker inte blir gjorda.
    Tycker också det är trist att det är väntetid och att man kanske inte fått så mycket info. Men gissar att dom haft viktigare saker att pyssla med.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  19. #19

    Standard

    Nya CC3D uppe på sidan nu, skynda skynda

  20. #20

    Standard Sv: OpenPilot CC3D Release!

    Fick en, YES!!
    :-)

Liknande ämnen

  1. Bästa flygkontrollen? MK, WKM, CC3D, KK mfl
    Av Sickan i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2014-04-16, 12:18
  2. TBS Discovery med CC3D
    Av Sickan i forum Quad
    Svar: 246
    Senaste inlägg: 2014-03-04, 19:52
  3. OpenPilot CC3D
    Av Sickan i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-04-02, 21:42
  4. Openpilot CopterControl
    Av andreas77 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 19:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •