Reklam

 
Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 103

Ämne: Ny Futaba T14SG med telemetri

  1. #61

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Hur gick det för dej att flytta modeller? Min 14 var ju inte så pigg på att läsa 8ans kort medan det nya, formatterade i 14, är problemfritt.
    Jag stoppade i mitt gamla SD kort SanDisk ultra 2 med 1GB minne och flyttade över 16 modellminnen till radion utan problem.
    Allt känns så mycket snabbare i menyerna med den nya radion.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  2. #62

    Standard

    Funderade länge på vad den där vita plastpluggen skulle vara bra till men nu vet jag. Li-Fe spacer for optinal FT2F2100B/FT2F1700B LiFe battery pack.
    Problem solved
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  3. #63

    Standard

    Kan ju tipsa om att HKs ställ funkar bra, är inte i vägen men ändrar balansen något, ger lite frånlut med nackrem, eller vad man säger...
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=19580

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	T14SGstand.jpg 
Visningar:	351 
Storlek:	102,1 KB 
Id:	35165

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	T14SGstandrear.jpg 
Visningar:	310 
Storlek:	85,1 KB 
Id:	35166

    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  4. #64
    Zazzus avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    276
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Hej.
    Jag hämtade min igår på Habo hobby. Han har fler på lager om någon är sugen. Jag går från T7C så det blir mycket nytt i menyerna men det skall nog ordna sig.

    /Ulf
    Senast redigerat av Zazzu den 2012-12-21 klockan 11:19.

  5. #65

    Standard

    Grattis - den nya är ju mycket enklare att programmera, om man vill göra "samma" saker som mewd 7an, sen går det ju krångla till så mycket man vill

    Beställde extra ack igår, länk o "buddycode":
    Turnigy nano-tech 2100mAh 2S1P 20C LiFePo4 Transmitter Pack (Futaba T14SG) (NL Warehouse)
    http://www.hobbyking.com/buddy.asp?c...B-159927540219

    även om den inte behövs så ofta antar jag - hade lipo till 8an som kom till nytta ibland när man glömt ladda nimh innan fält...

    Apropå LiPo så verkar japsarna inte tänka i de termerna, om jag hajjade tüskan rätt,

    "Wegen ungünstiger Toleranzen in der Fernsteuerung gibt die T-14 derzeit eine zu hohe Akkuspannung aus und das führt zu einem Überspannungsalarm wenn ein voller LiPo-Akku (Spannung >8,3V) angeschlossen wird.",

    så ska nåt överspänningslarm gå igång om man kör den på 2S. Lösningen är att ladda in robbes uppdatering 1.3 (verkar inte sabba nåt eller göra radion tysk...) alt. vänta tills en officiell dyker upp (minicars, futaba-rc.com eller www.rc.futaba.co.jp)

    Lite annan uppdateringsprocedur med 14, microswitchen är borta och man ska i stället hålla in HOME när man bootar och sedan bekräfta med MON.
    Senast redigerat av numnutchris den 2012-12-25 klockan 00:26.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  6. #66

    Standard

    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  7. #67
    Zazzus avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    276
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Om man får komma med lite kritik i denna tråd tycker jag att gummigreppen på sidan kunde varit lite mjukare gummi på.


    /Ulf

  8. #68

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zazzu Visa inlägg
    Om man får komma med lite kritik i denna tråd tycker jag att gummigreppen på sidan kunde varit lite mjukare gummi på.


    /Ulf
    Också kritisk till gummina, var svåra att få av, åtminstone ena på min sändare, för att justera spakfjädringen. Och iom övergången från 8:an så har jag inte öppnat manualen ordentligt förrän igår och ur trillade en brasklapp "How to remove a rear grip" - med en varning om att inte skada spiken om man använder sådan...

    (jaja, nail o nail, men delar av manualen verkar ha körts i nåt översättarprogram - Har någon sett den på svenska än fö.?)
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  9. #69

    Standard

    Hörde på minicars att den svenska manualen är på väg
    U

  10. #70

    Standard

    Gummina lossnade utan problem eller brutna naglar ifall man lossar dom rätt väg på min radio.
    Flög med radion för första gången i går och upptäckte efter två timmars flygning att jag helt glömt bort radion som jag hade i handen. Inomhus i värmen är greppet om radion klart godkänt. Väntar också på den svenska manualen som är mera lättläst än den engelska.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  11. #71
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  12. #72

    Standard

    sänglektyr
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  13. #73

    Standard

    Dags för andra patchen, FW 1.4 finns på bla. minicars under fliken Mer
    http://webshop.minicars.se/Welcome/D...0#TabControl-5

    Fixar mixbugg, trottelkurvebugg och några till som jag inte använder...
    Se pdf, ingen microswitch som på 8an utan man använder de "nya" knapparna; fö. samma förfarande.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  14. #74

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    273
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    har nu själv varit och fingrat och hållit i denna radio.MEN är det bara jag som hakar upp mej på dom två idiotiskt placerade kanalerna som är placerade baktill på sändaren??Idiotitskt gjort tycker jag!
    så hos mej tror jag denna går bort!Men vad skall man ha i stället??känns inte som jag vill överge Futaba.Samtidigt har jag länge varit sugen på en JR,dessa är väldigt goa att hålla i händerna
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  15. #75

    Standard

    Du menar slajdarna (sliders) på sidorna? Fick plocka fram radion för att gissa vad du menade Kan inte säja emot, smaken är ju delad, men sådana har ju funnits på flera futabor (och andra märken med) tidigare, om man inte använt Robbes korvlådemodeller. Och kanalerna är ju fritt omkastningsbara i radion.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  16. #76

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    273
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Jag har då inte sett dom förr på mina Futabor.Ja,smaken är ju givetvis delad.Men för mej är dom i vägen!jag vill gjärna lägga fingrarna runt radion liksom,svårt att förklara....men det kanske är/blir en vanesak.Radion är ju en fin sak,men dessa slajdar stör mej.
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  17. #77

    Standard modul & wireless buddybox

    Nu har radion varit med ett tag och hade tänkt hålla mej ifrån extra antenner men det gick inte... Behövde i 1a hand buddylösningen för spotter/fpv och då åkte modul också dit - funkar precis som tidigare.
    Enda trösten är att allt; modul, mottagare & brytare sitter med welcro så det går att få väck...

    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	T14SG-FrSky.jpg 
Visningar:	259 
Storlek:	97,7 KB 
Id:	38988  
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  18. #78

    Standard

    Börjar bli dags för tredje patchen FW 1.5 så man kan börja använda hörlurarna och spara flygdata till minneskortet. Tyckte dom lovade den uppgraderingen till våren så nu börjar man bli otålig.

    Edit: Såg att det var en uppdatering på Robbes hemsida.

    * Maskinvara för röst och data inspelning förberedda funktionen är implementerad med gratis programuppdatering (UPPDATERING: Beräknad Tillgänglighet: Juli 2013) överföring.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  19. #79

    Standard

    Ripmax har 1.51 på sin sida, fast den ger bara lite buggifxar och uppdateringar till telemetrifunktioner...
    http://www2.ripmax.net/Futaba_Upgrade.aspx?UGID=T14SG
    röst/ljud verkar man fortfarande få vänta på...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  20. #80

    Standard

    Uppgraderade till 1.51 och testade runt i menyerna och tydligen funkar allt så tummen upp för 1.51 så här långt.

    T14SG Software Update Changes
    (Version 1.51)
    We recommend the update to Ver1.51 from Ver1.5 strongly. It is because defect was
    found in the touch sensor Ver1.5.
    The contents of fault : When a power supply is turned on in the case of -5 ℃ (23°F )low
    temperature, there is a defect from which 14SG is set to <POWER MODE> to unexpected.
    (Usually, it should be set to <POWER MODE>, if a power supply is turned on after touching RTN
    next.)
    This problem will be solved if it updates to Ver1.51 from Ver1.5.
    *This fault is only Ver1.5.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

Liknande ämnen

  1. Futaba T14SG telemetriproblem
    Av Zazzu i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-07, 15:50
  2. Telemetri i Turnigy
    Av DTL i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 11:48
  3. Telemetri
    Av tedeman1998 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 18:50
  4. Quanum telemetri V2.2(HK)
    Av Jode i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 23:23
  5. spectrum telemetri i flygradio ?
    Av Heda i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 23:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •