Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Multirotor till Phoenix?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Multirotor till Phoenix?

    Hej.

    Finns det multirotormodeller att hämta någonstans till Phoenix simulator?
    På Phoenix egen sida finns bara GAUI 330 och Blade mQX såvitt jag kan se.
    Borde ju finnas modeller av DJI Flamewheel 450/550 tycker man, det är väl vanligaste typen av multirotor just nu skulle jag tro.
    Vore ju kul att kunna simulera valda delar av NAZA och WOOKONGs funktioner.

    Någon som vet om det finns?

    /Bryggarn

  2. #2

    Post

    Hej Bryggarn!

    Jag har kikat runt efter andra multirotormodeller än de två Blade och Gaui 330 modellen som finns till programmet, men inte hittat något...

    Phoenix ser ut att vara den enda simulatorn som har med multirotor som plattform, så det är ju positivt.
    - Men visst önskar man sig fler modeller!

    Under fliken Model och sedan Edit kan man göra lite inställningar på plattformen, jag har testat lite olika inställningar.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Phoenix-Edit-modell.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	143,3 KB 
Id:	35504

    Ett exempel finns i bifogad bild där jag dragit upp Rotordiametern till 0,4 meter + lite annat.
    Plattformen får olika egenskaper när man experimenterar och de är ju skoj.

    Någon annan som känner till hur det är med multirotorfarkoster till simulatorer?

    //Lasse

  3. #3
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Jag använder inga simulators själv men sett att det finns till Multicopter

    Aero SIM RC har 4 olika Multikopter modeller iaf Quad - Hexa - Okto och enligt dom ska det vara väldigt verklighetstroget https://www.mikrocontroller.com/inde...3982f23dec0b58
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  4. #4

    Post

    Hej Stiffe och Tack för tipset!

    Minns att jag varit in på Aero SIM RC´s sajt och kikat för några månader sedan, men tyckte grafiken var sämre än på Phoenix RC. Tyvärr är Internet så stort, gillar man inte det man ser vid första anblicken surfar man snabbt vidare.

    Nåväl, nu har jag gett mig tid att kika på sajten en gång till och mycket riktigt har programmet flera multikoptrar att välja mellan. Grafiken är fortfarande ingen höjdare, men det är ju flygkänslan som ska bedömas!
    Länk: http://www.aerosimrc.com/j/index.php...trainingcopter

    Man kunde ladda ner en "testversion" av programmet vilket jag har gjort, tyvärr fick man "testa" att flyga under 2 minuter sedan var det kört... 120 sekunders utvärdering! *Hmm*

    Jag väntar nog med att köpa programmet! - Kan knappt flyga plattformarna i Phoenix, så det här skulle bli grädde på moset känns det som. Däremot finns det en FPV-funktion, den skulle vara skoj att testa, men så var det där med grafiken igen...

    Jag har ett svagt minne att jag läst "någonstans" att även Phoenix på något sätt ska kunna erbjuda den funktionen.
    - Var det ett insticksprogram kanske?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Aerosim-RC-2min.jpg 
Visningar:	91 
Storlek:	159,4 KB 
Id:	35516

    Bifogar en skärmdump efter 2 minuters flygning, kanske jag skulle ha tagit en bild på mig istället, med förvånad blick och hakan i skrivbordet...

    /Lasse

    P.S. Bör nog tillägga att Phoenixprogrammet kräver sin dator om man kör allt i högsta upplösning m.m. Det är möjligt att Aero SIM RC är "snällare" för datorn p.g.a. svagare grafik! D.S.

  5. #5
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lassekar Visa inlägg
    Jag väntar nog med att köpa programmet! - Kan knappt flyga plattformarna i Phoenix, så det här skulle bli grädde på moset känns det som. Däremot finns det en FPV-funktion, den skulle vara skoj att testa, men så var det där med grafiken igen...

    Jag har ett svagt minne att jag läst "någonstans" att även Phoenix på något sätt ska kunna erbjuda den funktionen.
    - Var det ett insticksprogram kanske?



    /Lasse

    P.S. Bör nog tillägga att Phoenixprogrammet kräver sin dator om man kör allt i högsta upplösning m.m. Det är möjligt att Aero SIM RC är "snällare" för datorn p.g.a. svagare grafik! D.S.
    Du kan köra "FPV" i Phoenix om den är någorlunda uppgraderad, men bara i de datorgenererade 3D-landskapen, det är bara att välja [Cockpit View].

    Nu är det iofs länge sen jag provade Real Flight, men på den tiden var den mycket mer krävande än Phoenix, men det kan ju ha ändrat sig...
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #6

    Standard

    Rättar mig själv!

    Efter dessa 2 minuter blev jag så less, programmet åkte i papperskorgen direkt.
    - Det är inte omöjligt att det går att öka på grafikinställningarna, jag är osäker i frågan...
    //Lasse

  7. #7

    Standard

    Hej och Tack för infon. Mr J!

    - Kör senaste version av Phoenix, det blir till att testa funktionen.

    Ha det Gôtt


    /Lasse

Liknande ämnen

  1. Till alla nybörjare inom multirotor
    Av berthrsd i forum Allmänt
    Svar: 240
    Senaste inlägg: 2014-10-09, 19:11
  2. Phoenix Simulator kopplad till Futaba T14MZ / T18MZ ??
    Av Rc-flygare i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 09:02
  3. Phoenix simulatoranslutning till Kyoscho
    Av Phonta i forum Elektronik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 16:47
  4. Phoenix simulatorträning
    Av Vilse i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 19:27
  5. Phoenix
    Av Glawe i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •