Jag har klätt rodret med Solartex naturell. Men då måste ju klädseln sys fast mot spryglarna. Jag tycker inte om att sy...eller jo det gör jag men helst skall det vara större saker.
Det här är färdiga stygn fastsatta på en tejpremsa som det bara är att skära till i lämplig bredd.



Sedan drar man bort skyddspappret på baksidan och klistrar fast remsan där den skall vara.



Därefter skär man till förseglingsremsor med lämplig bredd av mer Solartex och värmer fast dem. Egentligen skall de här remsorna vara tandade, men jag kände att tänderna blir så små i den här skalan att de inte behövs.



Det dök upp ett par plywood remsor på fenans bakkant. De är tillverkade av 0,4mm plywood.



När plywood remsorna var på plats så kunde jag testmontera rodret...igen...och se hur det såg ut. Det ser bra ut tycker jag.



Trimrodret på sidorodret är upphängt med ett gångjärn som ser ut så här. Jag köpte på mig några meter av olika dimensioner...läs 7 meter... av Dino DiGiorgio vid senaste besöket i USA.



Det skall sitta här. Just nu så är det fastlimmat med Formula 560 Canopy Glue. Det kommer inte att vara funktionellt så det kommer att stiftas fast och därför så blir det ingen belastning på gångjärnet.



Längst ned på rodret finns det en metallplatta som går runt hela framkanten. För att återge den så använder jag en tunn remsa plastic card som jag limmade fast med...hör och häpna...Formula 560 Canopy Glue.



Göran