Reklam

 

Visa resultat för omröstning: Simulator innan EDF ? även fast man kan flyga propeller innan ?

Antal röster
41. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Simulator

    8 19,51%
  • EDF direkt

    32 78,05%
  • Annat förslag skriv i tråden...

    1 2,44%
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 49

Ämne: Ny på EDF, HJÄLP!!!

  1. #21
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Lightbulb

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    Tack men själva grejen är ju att jag har ju ingen såndär kabel som man får med när man köper Phoenix för den är borta :/ behövs den i alla lägen eller ? Eller kan man köpa en ny sån eller behövs det någon annan kabel ?
    Njae !?
    Har haft Phoenix i några år nu men tröttnade snart på det pga glapp i min trainerport. Såg nyligen att det fanns en "Wireless 9 in1 Simulator Adapter" och beställde den, ville kunna sitta i soffan med radion o köra på plasman o det funkar klockrent med bara en usb kabel från datorn direkt till adaptern/mottagaren utan phoenix kabel. Uppdaterade PhoenixRc till V4.0K och kör nu med min simpla radio HK-T6A varje dag, bästa köpet på mycket länge

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	c.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	161,9 KB 
Id:	33224Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	d.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	148,3 KB 
Id:	33225
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	a.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	185,0 KB 
Id:	33223  

  2. #22

    Standard

    Åhh Gud skulle ju vara undrbart bra !!! Snälla skulle du kunna säga vart du beställde kabeln ifrån och vad den kostade ? Fanns den i Sverige eller var det utomlands ? mvh Addde

  3. #23
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Som många andra saker jag köpt dök den upp på HK men tyvärr slut just nu.

  4. #24

    Standard

    Jaha okej tack för tipset !!

  5. #25

    Standard

    Tjena igen !!! Idag har jag varit och kollat lite på olika modeller och nu snurrar det totalt i huvudet på mig !! Var hos en affär med utförsäljning och fick lite alternativ... Blandannat en sån här : http://www.mamut.net/controls/shop/s...ab_ab&pid=5705 en sån får jag köpa för 895kr.... Är det värt det eller är det bara skit ? Han hade även många modeller utan radio som han ville sälja billigt men jag har ju ingen radio men har Börjat fundera på hur bra en såndär turnigy 9x från hobbyking är ? Är det någon som har en sån ? Verkar ju även som att det ska komma en ny sån modell med dsm2 funkar den med spektrums BNF då ? Eller man kanske Inte bara ska stirra sig blind på BNF modellerna ? Hur svårt är det egentligen om man köper en pnp/pnf modell är det mycket bygga med sånna alltså koppla elektronik och sånt ? Tacksam för svar för jag har aldrig kopplat elektronik från grunden på ett flygplan så är väldigt glad för hjälpen jag fått hittills och om någon kan hjälpa lite till mvh addde

  6. #26

    Standard

    Jag vet att radion i rtf paketet som jag länkade är 35 MHz och inget att växa vidare i men det planet kanske är bra att börja med ? Alltså känna på hur det är med jet flyg och sen kan jag köpa riktig radio och plan senare till våren... Eller är det i länken dåligt så att det är bättre att satsa på bra direkt ?

  7. #27
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Din grundfråga var ju kring en Panther med 64mm fläkt. Det är ett riktigt flygplan som fungerar riktigt bra, så varför sväva iväg på annat sämmre? :-)

    Du får klura ut vad BNF, PNF samt PNP står för och sedan fungera om det är svårt eller enkelt att bygga ihop. Jag tycker det är utmärkt med forum där man kan fråga, men man måste ju ha lite driv framåt själv för att ta reda på saker, annars kommer man ingen vart tyvärr.


    Superhero

  8. #28

    Standard

    Jag svänger iväg från panthern för att det blir lite för dyrt... Och jag vet att BNF står för bind n fly och att PNF står för plug n fly och PNP står för plug n play men själva grejen är att det brukar ju stå typ nästan klar du behöver endast din egen sändare mottagare och ack men förutom det så ingår ju oftast allting, är det svårt att koppla resten eller sitter det redan förmonterat och klart i flygplanet ? Mvh addde

  9. #29

    Standard

    Byggde ihop en Jas för att testa edf och canardvinge http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1067585
    Egentligen avsedd för propeller men en 64mm edf fick plats. Flyger bättre än väntat och landar utstallad, bara att kasta och buklanda.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0921.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	193,5 KB 
Id:	33315Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	aeo5250kv64300xledf01.jpg 
Visningar:	63 
Storlek:	55,5 KB 
Id:	33316

  10. #30

    Standard

    Sjuukt snyggt bygge !!! Vad har du för radio till den ? men som jag fortfarande undrar är om turnigy 9x är en bra sändare ? Den är ju inte så dyr på HK men verkar ändå bra !! Fast dessutom så måste man ju beställa den från USA eftersom den inte finns i Europa lagret :/ och i den där affären med utförsäljning får jag även köpa en arttech geebee 3D för 900kr den kostar ju 1995kr om man köper i vanlig affär men den är ju inte edf :/ men den där arttech viper den har jag kollat lite mer på olika videos och sånt så den kanske är ett bra alternativ som första edf och testa på lite eftersom den inte är så dyr så gör det ju inte så mycket om man kraschar.... Tacksam för svar mvh addde

  11. #31

    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    16
    Jobb
    SSAB Borlänge
    Klubb
    Ludvika RFK

    Standard

    Jag har 2 st Turnigy 9x, Funkar kanon för mig, billiga som stryk och jag har använt min ena i 3 år eller så. Har inte begränsat mig än iaf, den har väl kanske inte alla hippa funktioner men om man orkar så kan man ju lägga in open9x eller liknande. Det har jag inte gjort, men jag har kablarna till det hemma och funderar på att göra det. Den andra radion köpte jag när minnet var fullt i den ena , de är ju så billiga.... Modellerna blir många och nu är minnet snart slut i den andra med. Men med open9x ska man få in 16 modeller istället för 8 om jag inte minns fel.
    Jag flyger "hobby DLG", EDF, aerobaticplan, motorsegel, quad, Funjet mm och jag har en 550 heli på hyllan som jag inte vågat testa än.
    För mig har inte radion varit nån begränsning, och det är den enda computerradio jag ägt. Det finns en massa fina märken på radioapparater, men denna duger åt mig iaf. Då kan man få pengar över till ett par modeller till istället .

  12. #32
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    men som jag fortfarande undrar är om turnigy 9x är en bra sändare ?
    Nej den är inte bra. Det finns dock en skara fan boys som kör med denna, främst de som är lite nyare i gemet och menar att den är väldigt bra. Man väver ofta in priset i sitt omdöme och menar att den är prisvärd, men det gör den inte bra ändå i min mening. Det är en budgetsändare i lägsta prisklass med låga ambitioner på känsla och presision. Säkerheten är även lägre eftersom Hobbykings QC är kass. Det är sändarnas mopedbil helt enkelt.

    Hade Hobbyking gjort en sändare med målpris på 1500kr så hade det blivit en dräpare.

    Se dig om i din klubb, vilka sändarmärken används oftast på fältet? Köp en sådan med tanke på allt hjälp du kan få! (Råkar det nu vara denna Turningy 9x så kör på en sådan, för då har du bra support.)
    Superhero

  13. #33

    Standard

    Okej och har även märkt att det kan nog vara svårt att få tag i mottagare till den om man inte beställer det också från utlandet.. Men spektrum dx6i från inwoodmodels då ? Är det fler begränsningar än det där med 3vägs switchen och det eller ? För en dx6i funkar väl iallafall om man har typ en vanlig edf modell med infällbara ställ det funkar väl bra för jag kommer nog inte ha mer avancerade än så, typ Max avancerat som jag kommer ha är : infällbaraställ och eller flaps mer en så kommer jag inte ha... Funkar den bra till det ? Isåntfall kanske jag satsar på en sån...Tacksam för svar mvh addde

  14. #34

    Standard

    Mitt JAS-experiment flyger med en Spektrum DX6i radio och Orangemottagare. Ställ in radio på elevon med höjd på höger och skev på vänster skevroder samt mixa höjd med den kanal du valt för canardvingen. Man kan få pröva med reversering på de olika servona för att få roderrörelser rätt. Fläkten är den på bilden 64mm, 5250kv och en lipoacc 11,1v 2200Mah och fartreglage 40a. Lätt och billig att bygga i depron. Lätt att flyga om man håller koll på läget i luften och är beredd på snabbheten i rollplanet. Drar man av gasen och ger lite höjd så löser man de flesta problem om man skulle tappa kontrollen.

  15. #35
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    ....typ Max avancerat som jag kommer ha är : infällbaraställ och eller flaps mer en så kommer jag inte ha... Funkar den bra till det ? Isåntfall kanske jag satsar på en sån...Tacksam för svar mvh addde
    Jadå, den funkar ypperligt till detta.
    Jag hade min DX6i i flera år innan jag kände behov av att uppgradera till fler kanaler/funktioner.
    Har nu en DX8, som jag köpte begagnad, mest för att jag fick ett så bra pris på den.

    Brukar köpa piratmottagare här, som funkar perfekt för mindre parkflyers:
    http://www.targethobby.com/spectrum-...p-4161774.html
    Såg nu att de även säljer DX6i:n a´ 109$, vet dock ej vad frakten blir...
    http://www.targethobby.com/transmitt...iver-c-72.html

    PS. Du behöver inte alltid skriva "Tacksam för svar", det är ju det såna här forum är till för, ställa frågor och ge svar..

    Edit, om du nu skulle beställa radion ovan, kolla innan att det är en "Mode 2"
    Senast redigerat av jocke1963 den 2012-11-03 klockan 09:46.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  16. #36

    Standard

    Jaha vad bra då !!!! Men jag har även hittat dx6i på inwoodmodels för 84£ med en mottagare och utan mottagare 74,99£ så den är lite billigare där länk med mottagare: http://www.inwoodmodels.com/product_...oducts_id=3461 länk utan mottagare : http://www.inwoodmodels.com/product_...oducts_id=4088 sen har jag även en fundering till om jag nu beställer den radion så blir det ju ingen tull och sånt eftersom det är inom EU blir det bara frakt då ? Sen undrar jag även det här med mottagare, om jag tex har en dx6i hemma och beställer en PNF flygplan från hobbyking hur vet jag vilka mottagare som passar just det flygplanet ?? Om man kollar på där det står Requires alltså vad som behövs så står det ju oftast bara your own TX/RX... Vad menar dom med den RX är väl sändare va ? Men TX är det mottagare eller ? Eller står RX/TX för mode 1 och mode 2 ?

  17. #37
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...4395-Jr-pcm9ii såg att orange även har en spektrum modul till denna nu. Då har du i alla fall en dräpare till radio för inga pengar alls
    Superhero

  18. #38

    Standard

    Jaha men den där länken hade väl inget med det att göra ? vart hittar man orange radios då ? kollade på hobbyking men hittade inget ;/

  19. #39

    Standard

    Jaha nu förstod jag ditt svar sorry missuppfattade först :/

  20. #40
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    Jaha nu förstod jag ditt svar sorry missuppfattade först :/
    hehe lugnt. Jag tycker absolut en sådan sändare är mera värd. Sen är det upp till dig att läsa på :-)
    Superhero

Liknande ämnen

  1. hjälp
    Av LAMEandre i forum Elmodeller
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 20:05
  2. Hjälp !
    Av Sigun i forum Metanolmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-28, 13:49
  3. hjälp!
    Av Henrik.A i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 09:46
  4. hjälp
    Av Daniel L i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 17:16
  5. hjälp
    Av jocken90 i forum Helikopter
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 16:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •