Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: DJI F450 Naza med Aeroxcraft Landing Gear

  1. #1

    Standard DJI F450 Naza med Aeroxcraft Landing Gear

    Satte på landningsställ från Areoxcraft idag, men tyckte att min F450 var lite ostabil i luften.

    Beror detta på att den är för tung eller att jag ska höja gainen på nazan?
    Den hovrar vid halvgas och väger 1630 gram.

    Setup
    motor D750 från HK
    esc turnigy plush 18ah
    go pro
    naza å gps

    Gain på nazan:

    145 145 120 145
    125 125
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dji F450.jpg 
Visningar:	288 
Storlek:	80,6 KB 
Id:	33114  

  2. #2
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Hej!

    Jag ser att du har aluminiumfolje runt GPS'n kabel. Hjälper den till nåt?

    /Remus
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remsan Visa inlägg
    Hej!

    Jag ser att du har aluminiumfolje runt GPS'n kabel. Hjälper den till nåt?

    /Remus
    Vet inte, men blir ju inte sämre iaf. Har haft svårt att hitta satelliter tillsammans med 1,3 ghz sändaren, fått för mig att de går snabbare nu med folien....

  4. #4

    Standard DJI F450 Naza med Aeroxcraft Landing Gear

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Satte på landningsställ från Areoxcraft idag, men tyckte att min F450 var lite ostabil i luften.

    Beror detta på att den är för tung eller att jag ska höja gainen på nazan?
    Den hovrar vid halvgas och väger 1630 gram.

    Setup
    motor D750 från HK
    esc turnigy plush 18ah
    go pro
    naza å gps

    Gain på nazan:

    145 145 120 145
    125 125
    Tror inte vikten är alldeles för hög utan gains och cg kanske? För gps också inställningen för hur den är monterad i förhållande till cg.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Tror inte vikten är alldeles för hög utan gains och cg kanske? För gps också inställningen för hur den är monterad i förhållande till cg.

    --
    S
    Hur gps monteras är väl förhållandet från naza enheten och den sitter ju på samma ställe, spelar väl ingen roll att jag har ställ på?

  6. #6

    Standard DJI F450 Naza med Aeroxcraft Landing Gear

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Hur gps monteras är väl förhållandet från naza enheten och den sitter ju på samma ställe, spelar väl ingen roll att jag har ställ på?
    Nja, det är i förhållande till cg du ska ange dina siffror. Tänkte att om kameran hänger lite längre fram nu så kanske cg förändrats.

    Att sedan försöka ha FC så nära cg som möjligt är en annan sak

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Nja, det är i förhållande till cg du ska ange dina siffror. Tänkte att om kameran hänger lite längre fram nu så kanske cg förändrats.

    Att sedan försöka ha FC så nära cg som möjligt är en annan sak

    --
    S
    Jag balanserar upp det hela med batteriet som sitter i bak, så kameran på ena sidan och batteriet på andra. Så de är bra avvägt.

  8. #8

    Standard DJI F450 Naza med Aeroxcraft Landing Gear

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Jag balanserar upp det hela med batteriet som sitter i bak, så kameran på ena sidan och batteriet på andra. Så de är bra avvägt.
    Ok, det vara bara en tanke Jag fick hålla på ett tag med mina gains men till slut blev det perfekt
    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Ok, det vara bara en tanke Jag fick hålla på ett tag med mina gains men till slut blev det perfekt
    --
    S
    Jag höjde gainen med 10% på allt, nu verkar de funka hyfsat bra inte rättvist att bedöma de när de blåser minst 6m/s.

    Dock har jag upptäckt att när jag flyger på förmiddag och eftermiddag när solen står lågt så tappar den stundvis massa höjd när solen träffar nazan. Läst på bla rcgroups att det är ganska vanligt, någon som har samma problem?

    Grymt jobbit var nära att de ledde till en krasch när jag var lågt idag. Får försöka tejpa den med lite svart eltejp och se om de funkar bättre...

  10. #10

    Standard DJI F450 Naza med Aeroxcraft Landing Gear

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Jag höjde gainen med 10% på allt, nu verkar de funka hyfsat bra inte rättvist att bedöma de när de blåser minst 6m/s.

    Dock har jag upptäckt att när jag flyger på förmiddag och eftermiddag när solen står lågt så tappar den stundvis massa höjd när solen träffar nazan. Läst på bla rcgroups att det är ganska vanligt, någon som har samma problem?

    Grymt jobbit var nära att de ledde till en krasch när jag var lågt idag. Får försöka tejpa den med lite svart eltejp och se om de funkar bättre...
    Jag gjorde det på min Naza och problemet försvann. Lågt stående och stark sol verkade den inte gilla.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

Liknande ämnen

  1. DJI F450 med NAZA GPS
    Av Sickan i forum Quad
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 20:37
  2. Maiden DJI F450 Naza
    Av slaffe i forum Quad
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2013-02-05, 09:52
  3. Dji NAZA F450 Multicopter GoPro
    Av Lassekar i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-09, 14:57
  4. Provflygning DJI F450 Naza
    Av Defuncta i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-08, 20:34
  5. DJI Naza ARF paket F450 Hjälp...
    Av Mr100 i forum Quad
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 14:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •