Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Futabas mjuka väska

  1. #1

    Standard Futabas mjuka väska

    Har någon prövat Futabas mjuka sändarväska?

    Skyddar den radion bra och får man rum med lite extra prylar i väskan.
    Tänkte att den skulle vara lättare att ha med sig än en hård väska och så är den billigare.

    Är den något att ha eller ska man köpa den hårda väskan?
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Jag använder Futabas svarta mjuka sändarbag. Har en 14MZ. Det får inte plats så mycket mer än sändaren men jag har två extrabatterier till 14MZ liggande i botten på väskan. Och halsremmen. Mer än så får knappast plats. Det är ett litet yttre fack (öppen, utan dragkedja) på ena gaveln också på väskan, där brukar jag ha halsremmen förvarad.
    Det finns en variant av väskan som är längre, den kanske passar bättre om du skall ha lite prylar i väskan, men jag har för mig den är för rattradio men den kanske passar en vanlig sändare också.
    Jag har använt min sändarväska i ca 3 år utan problem. För mig passar den bra - skydd mot slitage och liten och nätt. Men väskan klarar förstås inte omild behandling om man skall ha sändaren i behåll därinne.

    /Bo

  3. #3

    Standard

    Tack för info
    Vill skydda radion mot repor så behovet av en hård väska vet jag ej om jag behöver.
    Tror den mjuka väskan skulle passa mig bra för jag brukar inte slänga runt radion.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    För mig funkar den utmärkt, sommar som vinter. Det är just skydd mot repor och såna saker jag har den till, annars hade jag satsat på en hård väska (men de är ju större och tar mer plats och bökigare att dra med sig). Även bra att ha sändaren i den mjuka väskan hemmavid så det inte blir en massa (balsa)damm och så på sändaren. Om den mjuka Futabaväskan hade haft ett yttre fack på sidan som varit lite högre och ett lock med kardborrelåsning hade den varit ännu bättre. Då hade man kunnat ha småprylar där utan att de riskerar att åka ur när man slänger runt väskan. Den händiga kan kanske sy på nåt sånt om man har behov av det.

    /Bo

    /Bo

Liknande ämnen

  1. Kan en aluminium väska påverka signalen?
    Av jesse78 i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-10, 21:32
  2. Mjuka ränder i bilden vid olika varvtal?
    Av Jocke71 i forum FPV Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 00:06
  3. Passar Assans mottagare och Futabas T8FG sändare?
    Av Jan-Eve i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 21:41
  4. Alu-Väska till Depronkärra ?
    Av Deep Purple i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 20:00
  5. Futabas mottagare till 14MZ....
    Av Rc-flygare i forum Elektronik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 19:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •