Reklam

 
Sidan 5 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 155

Ämne: Hobbyking ny radioTurnigy 9XR

  1. #81

    Standard

    Är det värt att byta upp sig från 9x till 9xr enligt er som testat den nya? eller kan man lika gärna ha kvar den?

  2. #82
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard Sv: Hobbyking ny radioTurnigy 9XR

    Jag har båda och har nu flugit ett antal gånger med 9xr i vinterkylan. Den är snyggare. Klart snyggare. Och så är skärmskyddet i riktigt glas. Och där är det slut på fördelar.

    Om du har uppgraderat programvaran i din 9x så är det är inget uppbyte över huvud taget. Funktionellt är det exakt samma radio. Inte värt en uppgradering.

    Det finns det ett antal småproblem i 9xr som man måste fixa med knappar som fastnar och spakar som måste justeras till innan man flyger. Men det är lätt. Man räkna med att öppna radion.

    Värre är att knapparna på den nya sändaren är betydligt sämre än på 9x. Speciellt timmarna är helt utan känsla.
    Ergonomin är inte heller den bästa. Jag flyger med pincettgrepp och det funkar illa på 9xr. Brytarna hamnar alldeles för långt från fingrarna. Men flyger man med tummarna så är radion säkert bra.

    Om du inte uppgraderat programvaran och tvekar inför att löda i radion är det förstås ett annat läge. Originalprogrammet är inte bra alls medan er9x och open9x är jättetrevliga. I så fall är det en klockren uppgradering.

  3. #83

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Nu har jag iallafall fått hålla i en och måste ju ändå säga att det är en otroligt stabil pjäs för den pengen.
    har hållit i betydligt sämre prylar för samma pengar.
    känslan i spakar har väl kanske lite att önska men helt klart bra känsla för pengen.

    Håller med om att pincettgrepp inte va optimalt på den, spaken sitter lite djupt eller vad man nu skall säga,
    men för tumflygare är det nog riktigt bra .
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #84

    Standard

    Vad är grejjen med pincettgrepp?

  5. #85

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Känslan timtimtim känslan
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #86

    Standard

    Har testat detta dock så föredrar jag det när jag flyger helisar men flygplan så tycker jag tummarna är skönare

  7. #87
    chrisvåss avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    141
    Jobb
    Beteendevetare på arbetsförmedlingen
    Klubb
    Vmfk

    Standard

    Men allvarligt? Kan knapparna och känslan vara sämre än på originalet som var bland det sämsta i byggkvalitet jag någonsin känt på. Nu räknar jag ju naturligtvis bort ungarnas bilbana köpt för 249 på superbilligt men ändå
    Människan är det enda djur som har tråkigt.

  8. #88

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: Hobbyking ny radioTurnigy 9XR

    Då var trollet här igen... Eftersom du varken provat eller tänker prova en "Turdigy" (Som du kallar dem) radio kan du väl bara låta den här tråden vara?

    Förstår inte vad du är ute efter, du kan väl förklara?

  9. #89


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Då var trollet här igen... Eftersom du varken provat eller tänker prova en "Turdigy" (Som du kallar dem) radio kan du väl bara låta den här tråden vara?
    Förstår inte vad du är ute efter, du kan väl förklara?
    Får man fråga hur du vet att han är ett "troll" ?
    Sen vill jag nog påstå att man bör få skriva i tråden oavsett om man provat en sådan radio eller ej.
    Roger

  10. #90

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    "Internettroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner. Ordet är internetslang."

  11. #91

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Det passar väl bra här ? Nu har vi ju haft de här diskusionerna om 9x radion förut. Tycker inte du att det börjar bli nog ? Du har ju också varit högst delaktig på "mot-sidan" utan att egentligen haft några argument.

    Tycker du - McRegor - att man ska behöva läsa igenom 40 "bråk-inlägg" i en tråd innan man hittar den informationen man vill åt ?

  12. #92


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    SteffeB - jag reagerade på att du kallade chrisvås för troll och uppenbarligen baserat på att ni tycker olika om denna radio. Detta allenast anser inte jag är "trollande" för i så fall är det nog många trådar som det trollas i.
    Roger

  13. #93
    chrisvåss avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    141
    Jobb
    Beteendevetare på arbetsförmedlingen
    Klubb
    Vmfk

    Standard

    Med smashbollar som denna
    "Det finns det ett antal småproblem i 9xr som man måste fixa med knappar som fastnar och spakar som måste justeras till innan man flyger. Men det är lätt. Man räkna med att öppna radion.
    Värre är att knapparna på den nya sändaren är betydligt sämre än på 9x. Speciellt timmarna är helt utan känsla"
    blir det svårt att motså.. För att vara helt ärlig så bryr jag mig inte nämnvärt om Turnigy som radio alls. Och ja jag har haft en 9x köpt ny aldrig använd, såld som skrot.

    Syftet med mitt påhopp på denna radio är att belysa det faktum att man får det man betalar för och den säkerhetsaspekt som ingår.

    /Christian
    Människan är det enda djur som har tråkigt.

  14. #94

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag skulle nog föredra om sådana påhopp inte existerade oavsett vad det är för pryl.
    Låt nån som testkört grejerna tala om för och nackdelar istället.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #95
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Bruce har några synpunkter på 9xr.
    http://www.youtube.com/watch?v=SWYW2...D5i1Vw&index=1

  16. #96


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Oavsett vad man i grunden har för åsikt om olika märken så måste man ju bli lite fundersam om en radio inte fungerar i kyla vilket tycks vara fallet för i alla fall denna flygare - http://www.youtube.com/watch?v=HWMvvb8UhPQ
    Finns det några flygare här i Sverige som testat den i kyla - och hur har det i så fall fungerat ?
    Flög själv ett par dagar den vecka som gått i ca: 15 minusgrader med min gamla M.U.S och det är ju så enkelt så att man förutsätter ju att radion skall fungera om LiPo-ackarna och man själv står ut med kylan... Vilken jag gjorde - det var fantastiska flygdagar !



    Roger

  17. #97
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Jag plockade ut pyttipannan o slängde in min 9XR i frysen nu på förmiddagen,
    och ja mina knapparna låser sig också.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Frystest (1).jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	157,2 KB 
Id:	36323Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Frystest (2).jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	164,7 KB 
Id:	36324Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Frystest (3).jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	166,9 KB 
Id:	36325

    Orsak för tight mellan display plasten och 2 högra knapparna,
    Lösning finns se http://www.youtube.com/watch?v=MLxAGTd4sb8 så nu kanske jag filar ner lite plast.

    Denna radio får gå igenom många olika tester, med så många glada användare o skeptiker som köpt radion så hittas det nog mer framöver.
    Och det är ju rätt dåligt av Turnigy att inte ha en egen testanläggning i kiruna

  18. #98

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard

    Hej! Pinsettgrepp ett nytt ord för Svenska Akademin, bra ord har alltid lärt ut det och har heller själv inget annat B-Å

  19. #99

    Standard

    Råkade beställa en och trodde det skulle ta ett tag iom alltid restad och de börjar närma sej nyår därborta, men kineserna verkar ha haft bråttom få iväg en.
    Så tänkte fråga er som använt tgyradion om vilken mjukvara, firmware, man ska använda? Trådar o info om den är ju milslånga så går det sammanfatta i en post? Tänkte ha radion till sånt som flygs runt hörnet, bollplan o mindre gräsytor; ingen telemetri, jag ser ju när ack tar slut och det dimper ner sas.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  20. #100
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard Sv: Hobbyking ny radioTurnigy 9XR

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Råkade beställa en och trodde det skulle ta ett tag iom alltid restad och de börjar närma sej nyår därborta, men kineserna verkar ha haft bråttom få iväg en.
    Så tänkte fråga er som använt tgyradion om vilken mjukvara, firmware, man ska använda? Trådar o info om den är ju milslånga så går det sammanfatta i en post? Tänkte ha radion till sånt som flygs runt hörnet, bollplan o mindre gräsytor; ingen telemetri, jag ser ju när ack tar slut och det dimper ner sas.
    Du behöver inte svettas över det valet.
    Det finns bara två att välja på, open9x och er9x. Båda kommer att funka precis lika bra till det du skall ha radion till. De är dessutom så lika att det är svårt att se skillnad på dem.

    Open9x finns med Svenska menyer, medan er9x bara finns på Engelska.

Sidan 5 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hobbyking´s motor!
    Av Pekkala i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2014-06-30, 09:29
  2. Hobbyking f4u corsair
    Av grand14 i forum Nybörjare
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 08:35
  3. Hobbyking
    Av bataki i forum Helikopter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-04, 09:25
  4. HobbyKing FPV / UAV
    Av streem i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 11:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •