Reklam

 
Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 2345678 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 155

Ämne: Hobbyking ny radioTurnigy 9XR

  1. #121

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Nej, men min funkar alltså tvärtom, med ditt exempel: BOTH med Duration 5s så är lyset släckt och tänds efter 5 sekunders inaktivitet på min... Jag vill förstås ha det till att slockna 5 eller fler sekunder efter sista knapptryckning (Keys och x sek).

    Så jag får ha den i OFF för att ha lyset tänt och sedan ON och 0s för att ha det släckt.
    What?! Låter knasigt. Hur har du flashat den? Min funkar precis också som förväntat.

  2. #122

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flunk Visa inlägg
    What?! Låter knasigt. Hur har du flashat den? Min funkar precis också som förväntat.
    Ja, nåt knepigt är det, har prövt gå tillbaka till er9x (HKs) och då funkar ljuset som det ska. Och flashat om den några ggr till, men, nevermind, allt annat verkar funka som det ska i O9x så kör på den ändå.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #123

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Flashat via companion9x?

    Skickat från min Nexus One via Tapatalk 2

  4. #124

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flunk Visa inlägg
    Flashat via companion9x?

    Skickat från min Nexus One via Tapatalk 2
    Ja o nä, dvs er9x mha eePe och Open9x med Companion9x (den sista fw:n som blev kvar: templates, PXX, ppmca, ppmus, gvars, symlimits, potscroll, sp22, autoswitch, dblkeys, pgbar men har även testat div andra figgningar tex. utan sp22 men då har jag för mej lysalternativen inte fanns med i menyn alls förstås).

    Förutom att jag stängt av lyset med ON/0s då så funkade allt ypperligt; prövade flimsa runt med gummiplan inomhus och det enda jag har att gnälla på är golvet som käkade upp en propeller under kvällen...
    Radion lite ovant hålla, lite bredare, men annars flög jag lika illa som vanligt mao.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  5. #125

    Standard

    Löste sej ändå; kom på att man kunde offra en switch och lägg till Custom Switch i resp modellminne för backlight. Med lyset OFF i Radio Setup så kan jag med vald switch flippa av/på ändå vid behov
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  6. #126

    Standard

    Nu körde jag fast lite så tänkte höra om nån kan hjälpa med en delta.
    Deltamixen fungerar och har fått ihop dualrates på ELE-switchen, THR CUT stänger ESC men skulle sen vilja höja rodren tillfälligt ett par mm med RUD-switchen så man inte kastar i backen. Hur gör man (Open9x - 1947/Companion9x) ?
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  7. #127

    Standard

    Nu kör jag visst solo i denhär tråden...

    Verkar som jag löste det själv... Iom varje kanal bara kan spara 2 mixar var, så flyttades mixarna (4st) för kanal 1 o 2 till kanal 15 o 16 (som inte existerar/används).
    Då kunde man på första mixen för CH1 resp 2 använda resultatet, dvs mixa kanal 15 100% till kanal1 och 16 100% till 2, aktiverade av ena RUD läget. Då funkade deltamixen på 1 o 2 med bara en mix upptagen för CH1 resp. 2. Sen kunde man lägga "samma" mixar på deras andra platser, fast med !RUD och lite offset. Fûnkade
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  8. #128

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Bra att veta! Finns det något som man inte kan göra med denna mjukvara?



    Skickat från min Nexus One via Tapatalk 2

  9. #129
    Deep Purples avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    268
    Klubb
    Weak Signal RC - Beverly Forshaga Hills

    Standard

    Denna tråd stannade tydligen upp i februari ...

    Hur går det med era 9XR ?
    Gillar ni dom ? dom fungerar ?
    ( nu menar jag er som äger en 9XR och använder dom )

  10. #130

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Jag är fantastiskt nöjd med min. Kan väl hålla med om att fyrvägsknapparna inte är de skönaste jag knappat på men de funkar ju.
    Jag kör open9x på min, ihop med en orangerx dsm2modul.

  11. #131
    Deep Purples avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    268
    Klubb
    Weak Signal RC - Beverly Forshaga Hills

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flunk Visa inlägg
    Jag är fantastiskt nöjd med min. Kan väl hålla med om att fyrvägsknapparna inte är de skönaste jag knappat på men de funkar ju.
    Jag kör open9x på min, ihop med en orangerx dsm2modul.
    Men det är ju spakarna man använder vid flygning, hur känns dom ?
    Ni som köpte era 9XR när dom släpptes i dec har kanske använt dom en del nu ...

    Lite otroligt att någon kan tillverka en sån här sak för 50$ och ändå få ut lite vinst i sista ändan

  12. #132

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Spakarna känns inte likadana som dx7:an jag hade tidigare, men det betyder inte att jag inte gillar dem.
    Jag flyger nitroheli och fpvplanka med min. Är inte nån 3dflygare direkt men heller inte nybörjare.

  13. #133

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Deep Purple Visa inlägg
    Denna tråd stannade tydligen upp i februari ...

    Hur går det med era 9XR ?
    Gillar ni dom ? dom fungerar ?
    ( nu menar jag er som äger en 9XR och använder dom )
    Jag använder min bara som gåutmedhundenradio som man kan släppa om det skulle behövas. Men tycker fortfarande som i post #111. Funkar som den ska förutom att baklyset är släckt med opentx trots att jag uppdaterat ett par gånger (men går få igång i resp modellminne som jag skrivit). Det jag verkligen gillar med radion är att slippa feppla i menyerna, läser in modellminnet (alla modellerna) i datorn, ställer in nytt mha companionen, laddar upp modellminnet igen och sen lite fintrim på radion så är det bara flyga. Har stoppat i mina innemodeller i den radion iallafall, sånt som går ta med i ena handen med jycke/koppel i andra Spakarna är helt ok, men jag är inte alltid helt överens med den om var brytarna sitter - postade ju för ett tag sen en film med microtri inverterad landning.... typ...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  14. #134

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard Hobbyking ny radioTurnigy 9XR

    Det där med din backlight är verkligen helskumt. Nånstans i din radio lär det vara nåt som sitter fel...

    Nån trasig inverterande drivtrissa till backlighten.

  15. #135
    Deep Purples avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    268
    Klubb
    Weak Signal RC - Beverly Forshaga Hills

    Standard

    Läser in modellminnet (alla modellerna) i datorn ? I vilket program fipplar du med datafilerna ?


    Detta är den rekomenderade accen till 9RX
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...tter_Pack.html

    Vad är finessen med just denna ?
    This battery is designed exclusively for the New Turnigy 9XR radio system.
    The pack has both over charge / discharge protection and over current protection built right into the battery,
    this adds significant safety to the 9xr system.

    Tar nu ur accen ur sändaren när ni laddar ?

  16. #136

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Med companion9x programmerar du alla modellminnen i datorn. Tar backup av allt och ställer in alla övriga inställningar i radion. Dessutom kan du simulera modellminnena (se servonas rörelser gentemot spakars och switchars lägen)

    Ang batteriet, eftersom lipos inte gillar att urladdas för mkt skyddar kretsen accen mot urladdning om du råkar glömma sändaren på.

  17. #137
    Deep Purples avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    268
    Klubb
    Weak Signal RC - Beverly Forshaga Hills

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flunk Visa inlägg
    Med companion9x programmerar du alla modellminnen i datorn. Tar backup av allt och ställer in alla övriga inställningar i radion. Dessutom kan du simulera modellminnena (se servonas rörelser gentemot spakars och switchars lägen)

    Ang batteriet, eftersom lipos inte gillar att urladdas för mkt skyddar kretsen accen mot urladdning om du råkar glömma sändaren på.
    Aha, då är det kanske bäst att ha just den accen

    Tar ni ur accen ur sändaren när ni laddar ?
    Blir ju ingen balansladdning annars eller hur var det ?

  18. #138

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flunk Visa inlägg
    Det där med din backlight är verkligen helskumt. Nånstans i din radio lär det vara nåt som sitter fel...

    Nån trasig inverterande drivtrissa till backlighten.
    Vet inte, med HKs programvara i radion funkar den som den ska, prövade flasha framotebax när radion var ny men numera låter jag en switch i resp. modellminne slå på det vid behov; behöver ju inte lyset när jag flyger.


    Citat Ursprungligen postat av flunk Visa inlägg
    --
    Ang batteriet, eftersom lipos inte gillar att urladdas för mkt skyddar kretsen accen mot urladdning om du råkar glömma sändaren på.
    Det är la bara om du köper HKs egna ack till det? I radion har jag "bara" inaktivitetslarm och ställt ackvarning på 3.6V/cell då jag kört med överblivet 2S LiPo hela tiden. Radion (datadelen) funkar ju ner till typ 3V utan att slå av.

    Och ja, jag balansladdar ack, utanför radion, i vanliga RC-laddaren.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  19. #139

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Vet inte, med HKs programvara i radion funkar den som den ska, prövade flasha framotebax när radion var ny men numera låter jag en switch i resp. modellminne slå på det vid behov; behöver ju inte lyset när jag flyger.
    Klart mysko...

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Det är la bara om du köper HKs egna ack till det? I radion har jag "bara" inaktivitetslarm och ställt ackvarning på 3.6V/cell då jag kört med överblivet 2S LiPo hela tiden. Radion (datadelen) funkar ju ner till typ 3V utan att slå av.

    Och ja, jag balansladdar ack, utanför radion, i vanliga RC-laddaren.
    Turnigys acc till 9XR (som förövrigt funkar även i andra radios) har en inbyggd skyddskrets som gör att den inte går att ladda ur till skadliga nivåer (om man ex glömt sändaren på). Oavsett om radion i sig har varning eller skyddskrets. Vet dock inte vilken nivå den stänger av vid, men det kan man väl testa sig fram till.

  20. #140

    Standard

    Lite OT kanske men jag tänkte sälja min och eftersom jag antar att denna tråd läses av folk som kan vara intresserade så ligger annonsen i säljes.. tack för mig

Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 2345678 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hobbyking´s motor!
    Av Pekkala i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2014-06-30, 09:29
  2. Hobbyking f4u corsair
    Av grand14 i forum Nybörjare
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 08:35
  3. Hobbyking
    Av bataki i forum Helikopter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-04, 09:25
  4. HobbyKing FPV / UAV
    Av streem i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 11:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •