Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: ESAKI SILK (Siden)

  1. #1

    Standard ESAKI SILK (Siden)

    Hej,
    Är det någon här på forumet som vet var i Sverige jag kan köpa Esaki Siden (japansk siden). Thaisiden har jag redan, men skulle vilja prova denna Rolls Roys vad gäller siden!
    /Örjan

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Har du kollat här?
    http://byggmo.se/prislista.html
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Smidigast är nog att köpa det härifrån: http://www.freeflightsupplies.co.uk/lightweight.htm

    Jämför priset på papper från Byggmo och Free Flight Supplies i England. Häpnadsväckande!

  4. #4

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Inget svar - men det har du fått här över. En undran bara - vad bygger du för något? Det är inga direkt stora bitar i kuverten. Och vad är det som är "rolls" med det sidenet jämfört med annat? Färgurvalet är förstås underbart och lystern är kanon efter lack.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  5. #5

    Standard

    Tack, ska kolla upp länkar och prisskillnader.
    Vikten och kvaliteten lär vara "rolls" så jag vill gärna testa. Detta sagt med tanke på att jag en gång i tiden byggde friflygande modeller med just detta siden, om jag minns rätt. Jämfört med det siden jag senast provade, så är min minnesbild till gamla tiders siden i klar ledning.
    Jag bygger en Thulin D (parasollvinge)...har precis börjat

  6. #6

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Är det en liten Thulin så är vikten kanske viktig men det behövs en hel del lager lack för att få ytan tät.
    Har du vägarna förbi Nymölla Bromölla så pip till så kan du får känna på lite olika varianter inklusive Esakin.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  7. #7

    Standard

    Ja, den är ganska liten Spv 1,40 och flygvikten kring 7-8 hg. Har provat "moderna" lättviktsmaterial av olika fabrikat på andra modeller, men dessa sträcker dåligt och är skitsvårt att få snyggt i komplicerade hörn.
    Ja, dessvärre är det ju så att man måste lacka till "dödagar" åtminstone 5-7 ggr för att få bra yta och sträckning.
    På större modeller använder jag gärna Solarfilm/-tex eller Oracover/-tex, men det är ju inte aktuellt i detta fall.
    Tack för inbjudan, hör av mig om jag är i dina trakter, bor själv i Ystadtrakten.
    /Örjan

Liknande ämnen

  1. vem säljer siden?
    Av bokis i forum Allmänt och Tips
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •