Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: TBS Discovery batteri ??

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Att batterierna klipper upplever jag som ett problem om man inte vill maxa flygtiden. Jag tycker det är bra att välja de sämre batterierna för då får du en dalande effektkurva i slutet som man känner av om man är van vid en modell och vet hur den uppför sig under flygning, än att batteriet klipper direkt-nu är det slut!

    Visst det går att sätta klocka, men för att ha fullkoll, rekommenderar jag en bra OSD för feedback om batteriförbrukning.

    Det viktigaste med bra batterier är inte att de håller så mycket laddning som möjligt, visst det är bara positivt om de kan innehålla mer, men den skall kunna hålla samma värden under längre period, som mina gamla Kokam batterier, fortfarande efter dessa år håller de 3200mAh och de har körts i pylon- och vanliga modeller, dessa är fortfarande som nya, men ändå nu något omoderna.

    Balsa regn
    Jo problemet är ju att en 3300mah ack som man bara får 1700mah ur är lite problematiskt, jag köper ju inte en ack på 5000 för att få ur hälften... Varför ska man behöva släpa runt på en dövikt helt i onödan för att kunna få den flygtid man vill ha? Visst jag köper att de har en urladdningskurva, att man inte får ur märkkapaciteten men inte att den skillnaden skall vara 50% eller sämre. Jag vill iaf att man får ur 80% så man har lite marginal samt även för att vara skonsam mot acken och få en längre hållbarhet.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #22
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Lightbulb

    Oavsett är inte 50% accepterbart, 80% kan jag köpa. Jag tycker batterier under 90% är kassa, men handlar man billigt från Hobbyking som oftast är 2:a handsortering från andra tillverkare så får man lite vad man betalar för.

    Själv har jag slutat handla från HK eftersom jag räknade ut att det blev dyrare än att köpa kvalitet i Europa, då menar jag "long term" sett.

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #23

    Standard

    Jag tycker, hittills efter 9 månader, att Zippy Compact ger en bra balans mellan pris / prestanda och vikt. Jag har tappat cirka 9% på dessa jämfört med en ny ack. av samma sort.

    --
    S

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  4. #24

    Standard

    Okej. Så ska man inte köpa några nanotech då... Flög nyss och precis när man sticker iväg så ligger de på 16.4-16.5 när man startar och 16.5-16.7 olastade.. För den pengen så tycker jag de är grymt bra.. Som sagt 12-13 minuter med Zippy compact 4500 mah 35c med 1738g last är väl helt okej tycker jag

    Har bara två små nanotech 3s 2.2ah.. Ett i radion sen prova ett i quade men cog vart helskumt när man körde manuellt.. Så skippar nog 3s överhuvudettaget.. Kändes slö :/


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2

  5. #25

    Standard

    Zippy verkar skyssta, det är bara Nanotech som verkar lite slöa...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #26

    Standard

    Köpte 2 st nanotech 6000mha 4s till min stora hexa. Och nu har jag märkt att laddaren har jätte svårt att balansera dessa, 1s blir alltid runt 4,15v. Beror detta på turnigy laddaren eller batterierna?

  7. #27

    Standard

    Här är en kille som gör ett test på vanliga turnigy batterierna och nanotech.. Intressant att se faktiskt..

    http://youtu.be/fucFhqx-hHw


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. COG på TBS Discovery
    Av slaffe i forum Quad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-25, 10:29
  2. TBS Discovery med APM 2.5
    Av Sickan i forum Quad
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2012-12-17, 23:18
  3. TBS Discovery
    Av Sickan i forum Quad
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-12-15, 16:06
  4. Tbs discovery
    Av Perka76 i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-09, 21:41
  5. TBS Discovery FPV :)
    Av Sickan i forum FPV Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-19, 11:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •