Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Radiostyrning för Naza?

  1. #1

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard Radiostyrning för Naza?

    Ja, då har jag fått hem mitt nazapaket med gps, o nu är det installerat någe sånär i quaden, o jag har t.o.m lyckats få det o kommunicera med datorn

    Men, jag börjar tro att det inte kommer o fungera med gps-funktionerna om jag inte har en sändare med en 3-läges switch, stämmer det?

    Jag har idag en DX6i, och den har bara 2-lägesswitchar.

    Denna fundering dök om när jag skulle kalibrera kompassen, där står det i instruktion att man ska växla snabbt på switchen mellan läge 1o3 (6-10 ggr), jag har växlat på alla (2) switchar jag har, men kommer aldrig in i kalibreringsläget.

  2. #2

    Standard

    Du kan ju ställa så att du bara kan välja gps eller atti, sen när du vill kalibrera gör du så att den går mellan gps och man så borde du kunna kallibrera en. Bara ändra ändgena för kanalen.

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freno Visa inlägg
    Du kan ju ställa så att du bara kan välja gps eller atti, sen när du vill kalibrera gör du så att den går mellan gps och man så borde du kunna kallibrera en. Bara ändra ändgena för kanalen.
    Ja, det gick utmärkt Tackar för svaret.

  4. #4
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Har själv bara 2 lägesswitchar och gör precis som Freno föreslog , jag har ingen nytta av man då jag inte tänker busflyga men jag kanske uppgraderar till en radio med 3 lägesswitchar vad det lider , trodde 7 kanaler skulle räcka långt men behöver tyvärr fler kanaler och vridswitchar till olika kommande funktioner jag tänkt ha
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  5. #5

    Standard

    Gött att det löste sig, funkar bra med gps hold, däremot skulle jag inte ha RTH som failsafe

Liknande ämnen

  1. Val av radiostyrning?
    Av Fredda i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-11-29, 13:26
  2. Hjälp med inköpslista för 2 st EDF samt radiostyrning.
    Av hydrolift i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 06:59
  3. köp av 2,4 radiostyrning
    Av ingo i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 21:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •