Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: kan inte ladda RCflyg sidan?.

  1. #1

    Standard kan inte ladda RCflyg sidan?.

    Tjena. undrar om nån kan hjälpa mig i datorhavets djup...
    helt plötsligt så kommer jag inte in på rcflyg.se med min "vanliga" dator hemma??. funkar fint med mobilen över wifinätet,likaså dotterns o min bärbara...över wifi eller rätt i fibernkabeln.. men inte dunderburken där allt ligger??..(filmer o bilder)

    har gjort DNS flush o annat som närmaste hjälpen gett mig men inget funkar??.
    sidan går ej att ladda upp..datorn står bara o tuggar ett tag o sen "går ej att ansluta.bla..bla.."

    kan nån ha svaret här kanske?
    windövs 7 ä systemet ^^..

    Mvh // Patrik.

  2. #2
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    0) Har du trådlöst nät eller nätverkssladden i?
    1) har du anslutit till det trådlösa nätet?
    2) Har du någon ipadress? (start->kör->ipconfig<return> Här visas mitt exempel på raden "IP V4 adress"
    Heter adressen 169.254.x.y där x och y är godtyckliga tal upp till 255 så räknas det inte. I så fall har du fel adress och får skriva
    ipconfig /release<return>
    följt av
    ipconfig /renew<return>

    3) Kan du ansluta någon site öht?
    4) Är brandväggen knasig så den stoppar rcflyg? kontrollpanel -> windows firewall välj tillfälligt "off" för att se om det är knas, den ska dock inte lämnas i "off"-läget.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ipconfig.gif 
Visningar:	135 
Storlek:	26,2 KB 
Id:	33487

    Läs på : http://ask-leo.com/why_cant_i_connec...p_address.html
    program för att ta reda på felet
    http://www.wireshark.org/
    fredrik

  3. #3

    Standard Sv: kan inte ladda RCflyg sidan?.

    Lol, börja med att berätta hur man hittar ip adressen och ge rådet om wireshark i samma meddelande :-). Lite roligt.

  4. #4
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Ibland får windows knas i ipstacken och då kan du i och för sig prova direkt ipadress till rcflyg http://91.202.156.2. I detta fall kommer du dock inte till rcflygs virtuella dator utan till företaget de anlitar SHL AB. Men om du ser SHL AB så fungerar allt och din dator är typ spärrad på rcflyg.se
    fredrik

  5. #5
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frznlogic Visa inlägg
    Lol, börja med att berätta hur man hittar ip adressen och ge rådet om wireshark i samma meddelande :-). Lite roligt.
    Har du ipadress, så kan du (kanske) använda wireshare, och med wireshark lovar jag dig att jag kan hitta felet på nolltid. Det är ett program som bara kräver LITE vana och utbildning för att behärska :-)
    fredrik

  6. #6

    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    17
    Klubb
    Jönköpings Radioflygklubb

    Standard

    Hade också problem igårkväll med att ansluta från mobilen och paddan. "Database error" svarade browsern.

    /Håkan

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Kunde inte ansluta från något alls igårkväll så något skumt va det. den skickade ju iallafall ut databasfel så nått kom det ju
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #8
    zablars avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    107
    Jobb
    Systemutvecklare på Emric
    Klubb
    PMFK

    Standard

    Hade oxå databaserror en stund igår kväll. Löste sig senare utan egen insats.

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard

    Var samma här. Slog av och på datorn ett par ggr , hoppade igång. Större problem vildsvin på fältet!

  10. #10

    Standard

    halloj igen..
    Freddan:
    jodå har kört ipconfig hit o dit.. men samma sak?.kan ansluta till hela världen på nätet.. men inte rcflyg.se?!!.. ;-/
    testade direkt med ipadressen(sidan finns inte) blev svaret i rutan?!..
    detta fenomen är inget som kommit nyligen...har varit typ 3-4 veckor att det inte gått o nå rcflyg.se ??..

    vad gör man härnäst??.. hur krångligt är det att använda wireshark??..å vad gör den?..asså kan nån förklara lite ingående.. om det går o förklara någorlunda enkelt.. hehehe..

  11. #11

    Standard

    Funkar det om du skriver www.rcflyg.se eller kanske det du gör fast du skriver rcflyg.se... ?

    Igår kväll var det lite strul med databasen å jag satt å kolla tv och märkte det inte direkt...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  12. #12

    Standard

    nu så.. har hållit på o fipplat hit o dit..gjorde följande upptäckt??.. (har nu tagit mig in på rcflyg.se) igen..

    har fibernät in i villan..
    stoppar jag in datorn i första routern LAN 1där den alltid suttit..typ 1år (har en trådlös switch oxo) får jag ipv4 adress 5.44.201.108?? kommer in på alla internet saiter som jag är på utom rcflyg.se??..

    stoppade då i sladden till dunderburken i fiberrouterns 5.e uttag LAN5 fick då ipv4 adress 172.16.126.45 å då kommer man ju ingenstans...

    det trådlösa nätet funkar på rcflyg.se(men har inget trådlöst kort i dunderburken) det trådlösa ipv4 adressen 192.168.1.108 där är allt i sin ordning..

    sätter jag sladden till dunderburken i trådlösa switchen funkar allt.. även rcflyg.se ipv4 192.168.1.103 även där allt i sin ordning

    så problem delvis löst men!:
    är fiberroutern inte riktigt kry med ipv4 adress på 5.44.201.108?? på LAN 1 uttag eller?? man kommer ju ut på allt utom rcflyg.se???.. är inte alls insatt i ipadress världen..
    å varför får man en 172 adress på LAN 5 uttaget??

    Någon som vet.. tacksam för svar..

    //Patrik

  13. #13

    Standard

    Prova med att stänga av din brandvägg. Antigen datorns brandvägg eller virusprogrammet.

  14. #14

    Standard

    Hmmmm, du har inte en router som klarar flera nät, där man tex. kan skapa subnät, publika eller privata nät (eller ev. för nån DMZ)? 5.-adressen verkar ju vara en bahnhof-adress men 172.- är (har jag för mej) en privat klass-B adress avsedd för interna nät och då lär du inte hitta ut (om inte operatören trixar med sådan, comhem använder nån privat adress men ur klass-A). 192.- är klass C som normalt delas ut av routerns dhcp och översätts av den så den är "ju rätt". Har du manual till routern? Och kolla de datorer som kommer åt internet normal, vad de visar för extern ip - surfa till nån sådan site, tex minip.nu.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  15. #15

    Standard

    Vad är det för router du har? du nämner det 5 uttaget men dom flesta hem routrar brukar ha 4 portar. Är inte så att du stoppat kabeln i fel uttag.
    Senast redigerat av rcnisse den 2012-11-10 klockan 09:38.

  16. #16
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Jag tror du stoppat i datorn i ett uttag avsett för telefoni eller tv. Du bör läsa på om routern och byta plats var du stoppar in datorn.
    fredrik

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 09:56
  2. Kan inte ladda upp bilder..
    Av Palleman i forum Allmänt och Tips
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 10:34
  3. Ladda och ladda ur NiMH med Hyperion?
    Av Ålänning i forum Batterier och Laddare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 18:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •