Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Ufo quadcopter?

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    39
    Jobb
    Tågklarerare
    Klubb
    MFK Jupiter

    Standard Ufo quadcopter?

    Vad tror ni om denna quad till min 7-åriga son? Tänkte köpa den till julklapp.. Duger den till nått?

    http://www.umearc.se/ufo-quadcopter-4ch-2-4ghz-rtr.html

    Tror ni batterierna går att ladda med en IMAX B6-AC?

    /Robban

  2. #2
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard Ufo quadcopter?

    Har en likadan, dock med annat namn. Väääldigt känslig på trotteln, fladddrar upp o ner en hel del. Kanske fått ett dåligt ex. Laddas via usb-port på dator, vet ej hur det funkar med en vanlig laddare..?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    39
    Jobb
    Tågklarerare
    Klubb
    MFK Jupiter

    Standard

    Vad jag har fattat ska det finns 2 lägen. Ett snällare som kanske skulle vara läpligt för honom. Han har tidigare flygit en helikopter från biltema utan problem.

    /Robban

  4. #4
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard Ufo quadcopter?

    Det har inte min iaf...
    Köpte min på hobbymässan,
    av: http://www.reservdelsrc.com/?categor...item_id=2F-H36
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    39
    Jobb
    Tågklarerare
    Klubb
    MFK Jupiter

    Standard

    Jag har tittat på den också, men det blir nog den från Umeårc.. skulle tro att det inte är så stor skillnad på dom.

  6. #6
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Eflite Blade mQX är otroligt stabil, och riktigt snäll att flyga med små utslag/expo.
    Lite dyrare visserligen, men ibland får man vad man betalar för...
    /\/\vh // /\/\r J.

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har en Blade mQX och visst är den enkel att hovra med men skall man verkligen flyga den så vill jag nog säga att den inte är lämplig för en "normalt" flygintresserad 6-åring. Ställer man ner utslagen så att den är okänslig för stora spakrörelser, som det gärna blir med barn, så är den inte heller så väldigt vändbar. Personligen tycker jag att dubbelrotor-helisar eller enkelrotor-helisar typ Blade mSR/mSR X är enklare att flyga än dessa små quadror - men det kanske är en träningsfråga...
    I vart fall så är det inte mycket att flyga inomhus i en lägenhet såvida man inte bara skall hovra - inte för en 6-åring i alla fall. Då skall man nog ha mycket bättre koordinering av fingerrörelserna än vad 6-åringar brukar ha. Men det kanske är pappa som är mest intresserad av att lattja med quadran...
    Hälsningar
    Roger

  8. #8

    Standard

    Verkar finnas en uppsjö av nästan samma varianter, med stor radio eller liten radio. Jag gillar de med små radion, den blir så behändig å lätt att bära med sig

    Jag har denna: http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=7144

    Flyger riktigt bra å skoj som fasen att bussa runt med i vardagsrummet.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #9


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hanke - såvida du inte fallit tillbaka till 6-års-stadiet så är det en viss skillnad på en duktig och erfaren flygare och en 6-åring...
    Så jag är fortfarande tveksam till hur det kommer att fungera för en såpass ung pilot...
    Den du länkade till har ju ungefär halva vikten jämfört med mQX så den är väl rimligen lite mindre också så den kanske passar bättre i trängre utrymmen.
    //Roger

  10. #10

    Standard Ufo quadcopter?

    Jag vet att AR.Drone 2 inte kvalificerar in sig pris eller storleksmässigt men funktionerna jag vill ha för mina barn finns där. Dessutom klarar den vind så ungarna kan flyga utomhus också.

    Skulle vara roligt med samma funktionalitet i en mikro Någon som sett något åt det hållet?

    Jag tänkte konvertera vår AR.Drone till 2.4 nu så blir det ännu roligare för dem även om min 9 åring tycker det är roligt att flyga FPV så som den är nu.

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    39
    Jobb
    Tågklarerare
    Klubb
    MFK Jupiter

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Har en Blade mQX och visst är den enkel att hovra med men skall man verkligen flyga den så vill jag nog säga att den inte är lämplig för en "normalt" flygintresserad 6-åring. Ställer man ner utslagen så att den är okänslig för stora spakrörelser, som det gärna blir med barn, så är den inte heller så väldigt vändbar. Personligen tycker jag att dubbelrotor-helisar eller enkelrotor-helisar typ Blade mSR/mSR X är enklare att flyga än dessa små quadror - men det kanske är en träningsfråga...
    I vart fall så är det inte mycket att flyga inomhus i en lägenhet såvida man inte bara skall hovra - inte för en 6-åring i alla fall. Då skall man nog ha mycket bättre koordinering av fingerrörelserna än vad 6-åringar brukar ha. Men det kanske är pappa som är mest intresserad av att lattja med quadran...
    Hälsningar
    Roger
    Det kommer används lite överallt... bl.a. inomhusflyg i hallar modell större, och ja pappa är också intresserad

    Nu lutar det faktiskt åt att det blir en Blade mQX. Om det inte kommer en massa andra bra förslag i den prisklassen. Jag är helt borta i denna kategori av flyg.

    /Robban

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    39
    Jobb
    Tågklarerare
    Klubb
    MFK Jupiter

    Standard

    Går det att byta mottagare på Blade mQX till en Multiplex? Nån som vet, eller måste man köpa en Spektrum sändare?

    /Robban

  13. #13


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det är Spektrum som gäller på Blade BNF-modeller - allt är integrerat på ett enda kort.
    Det brukar gå att köpa dessa med en mycket enkel sändare men det finns bättre - om man så säger...
    //Roger

Liknande ämnen

  1. Quadcopter
    Av Mikael Wijk i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-07-27, 22:56
  2. Vario Quadcopter!
    Av Ålänning i forum Quad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 23:19
  3. Bygga quadcopter
    Av richardtenggren i forum Quad
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 06:28
  4. Quadcopter crash
    Av UndCon i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-11-16, 12:33
  5. quadcopter?
    Av bjornez i forum Helikopter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 16:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •