Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Prisvärd DVR?

  1. #1

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard Prisvärd DVR?

    Skulle vilja skaffa en DVR för att spela in även bilden med OSD som man har i brillorna, dvs composite signal. Är det någon som kan tipsa om en bra, liten, billig enhet som spelar in till SD-kort eller liknande? Har letat men inte hittat någon som inte kostar multum.

    Alternativet får annars bli nån USB-sticka att koppla till laptopen.

  2. #2

    Standard

    Prisvärd och billig är ju inte alltid samma sak.

    Se nedan, snabbt ur huvudet så jag har inga länkar men det är bara att googla.











  3. #3
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Hmm tryckte på sista Foxtech länken och mitt McAfee skrek till ...
    Filen C:\.....\Windows\Temporary Internet Files\Low\Content.IE5\H2YC9ZO9\jscript_imagehover[1].js innehåller JS/Blacole-Redirect.u Trojan. Obestämt rensningsfel. Filen har tagits bort.
    Har fått det någon gång innan på deras sida, kanske bara något som jag märker?

  4. #4

    Standard

    Behöver också nåt att spela in på. RCA video ut och in i vad?
    Hur gör ni andra? Funderar på om det går att använda min Sony hårddiskvideokamera HDR-SR10?!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
    Hmm tryckte på sista Foxtech länken och mitt McAfee skrek till ...
    Filen C:\.....\Windows\Temporary Internet Files\Low\Content.IE5\H2YC9ZO9\jscript_imagehover[1].js innehåller JS/Blacole-Redirect.u Trojan. Obestämt rensningsfel. Filen har tagits bort.
    Har fått det någon gång innan på deras sida, kanske bara något som jag märker?
    Det är ofta mitt antivirusprogram får arbeta efter att ha varit inne på foxtechfpv.com så jag brukar undvika den sidan.
    Läste om det på rcgroup också för ett tag sedan. Tydligen ett vanligt problem med deras sida.

    Sunsky har några olika DVR:s till bra pris men ingen som jag provat ännu då jag kör med min gamla DV-kamera som DVR.

  6. #6

    Standard

    Ifall du inte behöver fler utgångar än 2 st så rekommenderar jag RangeVideo's MicroDiversity: http://www.rangevideo.com/index.php?...roducts_id=216
    22 dollar så har du ett RSSI diversity system som funkar kanon på köpet =)

  7. #7

    Standard

    Kör annars med den här DVR:en http://www.firstpersonview.co.uk/rec...fpv-pocket-dvr
    Den tycker jag är prisvärd. Har inte varit missnöjd och spelat in ca 6 flygningar.
    (Skall försöka lägga upp exempel på Youtube nångång).
    Har även en Pyle video splitter med fyra utgångar som funkar bra.. Dock är potentiometrarna lite knasiga och ger inte ett direkt linjärt utslag på förväntad video signal styrka: http://www.readymaderc.com/store/ind...roducts_id=377

    Men man behöver inte pilla på dem nåtvärst, det funkar ändå.

  8. #8

    Standard

    Oki! Måst kika då. =)
    Deal Extreme har några st, www.dx.com ... Bra ställe? Bra grejer?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9

    Standard

    Har beställt från dx, tog ett tag innan jag fick grejjorna men fick dem och i bra skick!

  10. #10

    Standard

    Det är väl egentligen videomottagarens upplösning ut man borde se på?
    Finns det nån standard?
    Dom klarar av lite olika udda format att spela in, gäller hitta nåt som funkar.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Liknande ämnen

  1. Bra och prisvärd laddare
    Av stommen i forum Batterier och Laddare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-11-10, 19:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •