Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: verkstad i göteborg

  1. #1

    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    73
    Jobb
    fiskare
    Klubb
    är inte med någon

    Standard verkstad i göteborg

    Hej är ny på de här ämnet men jag undrar om de finns någon verkstad i göteborg eller någon annan stad som sätter ihop quadcoptrar.Tack för svar.har köpt två på ebay och behöver hjälp.Har denna IFLY-4 Cool Folding ARF PNP Quadcpoter W/ MWC SE Flight Controller,ESC,motor,props



    The kit inlucde:
    - IFLY-4 folding frame
    - Crius MWC SE Flight controller
    - XXD 2208 1200kv brushless motor *4
    - Hobbywing 12A ESC*4
    - Gemfans 9047 carbon nylon propeller 2 CW 2CCW
    - ESC connector board *1
    Är i delar behöver lödas och programeras. har denna med Main set size: 490mm x 490mm x 140mm
    Diameter (length between two motors not adjacent): 450mm
    Propeller size: 9 x 4.7
    Take off weight: 850g
    Safety take off weight: 1350g
    Motor: Mystery 930KV brushless
    ESC: Mystery 30A ESC
    LiPo battery: Mystery 11.1v 2200mAh 35C
    Gyro: KKmulticopter V5.5 (Gyro sensor*3)
    Transmitter: T6EHP-E Radio Link 2.4G 6CH transmitter+ receiver
    Flying duration: 8-12 mins
    Mystery B3 Charger
    All in one (ready to fly)
    Color: Red/white
    Senast redigerat av lillefredrik den 2012-11-13 klockan 13:49.

  2. #2

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    73
    Jobb
    fiskare
    Klubb
    är inte med någon

    Standard

    dom va inte så intreserade av de, det värkar det som att dom ville sälja sina egna grejer dom hade inte hört talas om kk board när jag prata med dom förra veckan.han prata bara om dji naza men jag har snart ett naza.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Den "bistra" verkligheten är nog att du måste lära dig mera själv om du skall lyckas ta dig framåt i flygandet utan alltför mycket besvär med att ta hjälp av andra varje gång du behöver reparera, trimma eller bygga om.
    Hälsningar
    Roger

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    73
    Jobb
    fiskare
    Klubb
    är inte med någon

    Standard

    vill bara ha dom färdiga o programerade så dom bara flyger sen får jag lära mig hur man gör finns ju finna forum som detta.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: verkstad i göteborg

    Ja, det är en rätt hög tröskel att komma över innan man förstår hur allt hänger ihop med multikoptrar. Bra att du beställt Naza, bara manualen till det systemet underlättar mycket.

    Tycker för övrigt att KK (inte kk2 ?) samt multiwii bara är en massa krångel för en nybörjare. En massa parametrar hit och dit för att överhuvud taget få den att flyga vettigt. Med ett Naza kan du däremot få den att flyga hyggligt direkt. Funktionen där den rätar upp sig direkt du släpper spakarna är en spargris för nybörjare. Tar du det lugnt och metodiskt kommer du inte behöva gå i backen alls.

    Det som är svårt i början (om du inte flugit helikopter?) är att flyga allt annat än med baken på farkosten mot dig. Får du panik och drar i fel spak går den i marken direkt. De flesta brukar sätta olikfärgade lysdiodremsor på armarna på multikoptern, men jag tycker det är ganska värdelöst. Jag uppfann dock en liten grej du kan kopiera. En triangel med 2 st ledremsor som gör att du exakt kan avgöra hur farkosten ligger i luften. En herre här på forumet har faktiskt provat den och han blev riktigt nöjd!

    Kan skicka bilder på triangeln om du vill.

    Garanterat har du väl som mål att flyga fpv? Ta det lugnt med det och lär dig flyga riktigt innan. Se till att du flyger långt ifrån andra människor.

    En annan grej med multikoptrar är att de har en tendens att flyga iväg och klippa fingrarna av dig om du är oförsiktig. Följ manualen och ställ in grejorna med propparna avtagna! Se för guds skull till att inte ha någon annan i närheten när du flyger (speciellt i början). En olycka händer jäkligt fort.

Liknande ämnen

  1. FPV-Flygare i Göteborg?
    Av Timtimtim i forum FPV Allmänt
    Svar: 101
    Senaste inlägg: 2014-11-12, 10:06
  2. Hobbybutiker i Göteborg?
    Av CAD:ar'n i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 20:27
  3. Hobbybutik Göteborg
    Av Baronen L-A i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 18:34
  4. Depron i Göteborg ?
    Av Funk i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 14:00
  5. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 19:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •