Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Då har det varit helg och trikoptern varit framme

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool Då har det varit helg och trikoptern varit framme

    Hej,

    Var på äventyr i Lördags och tyvärr blev Söndagens äventyr inställd pga regn.

    En liten tur över dammen i vårt lilla samhälle han jag med i Lördags, trots strul. Jag hade programmerat om mottagaren till min FC-28 och tog naturligtvis med mig T-14, jag redde inte ut det på plats, fick åka hem och fixa sedan tillbaka igen och nu blåste det(typiskt).



    Balsa regn
    Senast redigerat av administrator den 2012-11-20 klockan 21:08.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #2
    magnusvrs avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    161
    Jobb
    Servertekniker
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Den är väldigt stabil måste jag säga, extremt lugn bild. Hjälper såklart att det är lugn vind, men min nya Tricopter är väldigt stötig i jämförelse. Hem och fundera!

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Såg ut som en stabil och fin flygning.
    Min tri fick spelet under första fpvflygningen, fick ner den utan skador men fick jobba som en galningen med spakarna .
    har inte gjort några mer tester efter det, spännande va det.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Jag har jobbat en hel den med balanseringen samt upphängningen av kameran. Det hjälper till att använda expo, servo kurva och hyfsad inställning på KK-kortet, sedan gillar jag HK 10x4.7 typ GWS proppar då de också flexar, vilket dämpar rörelserna på trikoptern, det enda som inte är bra med trikoptern är propparna när den skall gå ner i höjd då kaviterar bladen för mycket med skakningar som följd. Nu blir det inte fler justeringar då motorerna börjar ge med sig efter många timmar i luften och ett par krascher i backen.

    Jag är på väg att beställa en Naza+gps eller Wookong+gps, men kan inte bestämmma mig. Jag skall ha den på min Okto för flyg fotografering, kan ni ge ett tips.

    Tänk på att vikt också skapar stabilitet, min tri är tung och hovrar på 75%.

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Hej,

    Var på äventyr i Lördags och tyvärr blev Söndagens äventyr inställd pga regn.

    En liten tur över dammen i vårt lilla samhälle han jag med i Lördags, trots strul. Jag hade programmerat om mottagaren till min FC-28 och tog naturligtvis med mig T-14, jag redde inte ut det på plats, fick åka hem och fixa sedan tillbaka igen och nu blåste det(typiskt).

    https://www.youtube.com/watch?v=xPZh...&feature=g-upl

    Balsa regn
    Snyggt! Så du har blivit naturfotograf och filmar djurlivet i Malmö?

    En premiär över vatten med publik, inte dåligt

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Själv tycker jag att det blir liv i filmen när det är något som rör sig, vet i och för sig inte vad fåglarna tycker - och därför körde jag inte riktigt nära dem i heller.

    Det roliga i det hela var att i början när jag ställde mig för att börja flyga, så kom alla fåglarna till mig och bet mig i byxorna och flög omkring mig, efter en stund lugnade de ner sig och glasögonen åkte på igen, ni ser att de håller sig i närheten.

    FPV är bara så coolt. Nu önskar jag att jag hade bättre utrustning, för att kunna parkera, zooma och ta upp ljud med riktad mikrofon bl.a.

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Passa dig för fåglar, har vid flertalet tillfällen råkat ut för att dom gör utfall mot quaden.
    som tur är har dom alltid vikt av i sista stund.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #8

    Standard Sv: Då har det varit helg och trikoptern varit framme

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    FPV är bara så coolt. Nu önskar jag att jag hade bättre utrustning, för att kunna parkera, zooma och ta upp ljud med riktad mikrofon bl.a.

    Balsa regn
    Det lilla jag testat gillat jag det skarpt Har i och för sig ingen mikrofon men stå still och zooma kan jag. Ska bara hitta lite djur, kanske Skånes Djurpark

    --
    S

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  9. #9
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Väldigt lugn och fin flygning med ett behagligt flow , tummen upp

    Jag är på väg att beställa en Naza+gps eller Wookong+gps, men kan inte bestämmma mig. Jag skall ha den på min Okto för flyg fotografering, kan ni ge ett tips.
    En smaksak och prisfråga jag har bägge varianterna och WKM har lite fler möjligheter tex Poi och waypointflygning om man vill men ett högre pris , stabiliteten tycker jag är ungefär samma på gps atti , köpte WKM innan gps fanns till naza och tveksamt om jag köpt WKM i det läget om det fanns då
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  10. #10
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det tråkiga i det hela är väl att Naza inte klarar Okto.

    Fast jag har en Quad ram hemma som kan passa, den går säkert att bygga om till Hexa, med lite arbete blir den klar till våren. Sedan skall jag nog försöka bygga en kamera rigg eller köpa färdig, det lutar mot en färdig rigg, som inte hackar vid förflyttningen av kameran.

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #11
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Det tråkiga i det hela är väl att Naza inte klarar Okto.

    Fast jag har en Quad ram hemma som kan passa, den går säkert att bygga om till Hexa, med lite arbete blir den klar till våren. Sedan skall jag nog försöka bygga en kamera rigg eller köpa färdig, det lutar mot en färdig rigg, som inte hackar vid förflyttningen av kameran.

    Balsa regn
    Jo det är sant om du ska flyga Okto , kamerarigg är inte helt lätt och ganska dyrt beroende på kvalité , det finns rätt många vettiga att välja på till gopro men ska man över där tunnas utbudet ut och blir snabbt orimligt dyra 4-5000 kr är inte ovanligt för de bättre , har inte hittat det ultimata för rätt pengar än - kör Nex 5 på hexan , sen tror jag det mesta hänger på en väl balanserad maskin , proppar motorer osv.
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  12. #12
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Det tråkiga i det hela är väl att Naza inte klarar Okto.
    Lätt att gå runt. Motorerna kopplas parvis med Y-kablar på varje utgång. Ett "motorpar" placeras bredvid varandra och båta motorerna ska rotera åt samma håll. Viktigt att komma ihåg är att vad Nazan anser vara en arm kommer alltså att ligga mellan två motorer, som om du bygger en X-okto så skall Nazan programmeras för +-quad.

    // Fredrik W

Liknande ämnen

  1. Jag hade varit snäll!!
    Av tragi702 i forum FPV Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-24, 13:58
  2. Ripa-veckan har den varit?
    Av Ultra Bandit i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 23:27
  3. Någon som varit på Barkarby idag den 3/6?
    Av AM i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 21:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •