Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 78 av 78

Ämne: Ready2fly Yak-130

  1. #61

    Standard

    He, he! Didn't see that coming!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  2. #62
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Vad gäller videon!
    Hmmm?
    Mogge

  3. #63
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Manualen som om googlegudarna är med oss visar lite närmare hur jetmotorn installeras.

    https://drive.google.com/file/d/0B9yfXHcoUlWYTHhmd1F5MEpMXzQ/edit?usp=docslist_api
    Superhero

  4. #64
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Wow! Detta kan bli kul, jag behöver fälltankar! Halvtimme borde vara görbart tycker jag.


    http://www.ready2fly.com/shop/inhalt...ntent=seminare


    Superhero

  5. #65

    Standard

    Synd att lufttankning var förbjudet! Det hade verkligen varit något spektakulärt...

    Senast redigerat av Medeashusse den 2014-04-03 klockan 13:23.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  6. #66
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Har flugit mera från gräsfält nu. Detta är marknadens enda EDF med ett vettigt landställ från fabrik. Funkar riktigt riktigt bra. Kanske inte fullt så hållbart som Jet 1A i metall men å andra sidan riktigt fint dämpat. Men det är inte med flit utan någonting man fått med på köpet. Dock ett bra tips för den som önskar uppgradera sin befintliga 90mm EDF maskin, inbyggda lampor på köpet

    På en bultad gräsbana är den i luften i princip lika fort som på asfalt, inte riktigt man nästan.


    http://www.ready2fly.com/pi/en/ready...-130-5108.html
    Superhero

  7. #67
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Passade på att filma lite när vi testade ställen på ojämn bana. Efter tjälen släppt och innan vi vältat banan så är det rejält gropigt. En bra benchmark för ställen helt enkelt.

    Bara lite fotoflygning, inget extremt sådär direkt.

    Superhero

  8. #68
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Den flyger fantastiskt fint ju.
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  9. #69

    Standard

    Kanon, bra filmat ur alla vinklar. Svårt att flyga under trädtoppshöjd utan att smälla i på andra sidan fältet

  10. #70
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Gillar att den flyger så sakta, blir mer skala likt. Verkar landa väldigt snällt också.
    PS var på klubben i måndags och idag tyvärr ingen på plats, fick äta min hamburgare i ensamhet, snyggt bygge med klubbstugan.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #71
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Baua Visa inlägg
    Den flyger fantastiskt fint ju.
    Ja absolut. Nu var det bara en fotoflygning och jag hade ingen aning om hur bra Tomas följde kärran så det finns mer att braka på med

    Citat Ursprungligen postat av Christer J Visa inlägg
    Kanon, bra filmat ur alla vinklar. Svårt att flyga under trädtoppshöjd utan att smälla i på andra sidan fältet
    Tack Liten maskin klarar sig lätt nedanför träden Man får en helt annan vy av flygningen då, lite som när man ser video från riktiga flyg i alperna när de står på en topp och filmar uppifrån. Well inte fullt så, men du fattar.


    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Gillar att den flyger så sakta, blir mer skala likt. Verkar landa väldigt snällt också.
    PS var på klubben i måndags och idag tyvärr ingen på plats, fick äta min hamburgare i ensamhet, snyggt bygge med klubbstugan.
    Det fräcka med denna typ av flygplan är att kunna åka sakta. Landar riktigt fint och ställen är sjukt bra, sväljer allt.

    Väderleken som är nu lämpar sig väl främst för den som har som hobby att slicka frimärken eller möjligtvis köra ubåt. Vi tar igen det i sommar!
    Superhero

  12. #72
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Satt o kollade lite jetkärror på tuben och hittade denna, antar att du sett den...?

    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  13. #73
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Satt o kollade lite jetkärror på tuben och hittade denna, antar att du sett den...?

    Jag såg det live

    Superhero

  14. #74
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jag såg det live
    Jo, jag såg er ju på filmen.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  15. #75
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Sålde min maskin RTF på Jetpower redan innan första flygningen. Den passerade PAF modellbau som installerade rök och skall nu flyga vidare i Nigeria av alla ställen.

    Peter Adolfs är förövrigt mannen bakom Opus V-jet och som ni ser en riktigt duktig pilot

    Superhero

  16. #76
    thomas hs avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    2
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    Ripa mfk

    Standard

    Har en sådan som ska maidas inom kort, något att tänka på eller allt stämmer enl spec CG mm ??

  17. #77
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av thomas h Visa inlägg
    Har en sådan som ska maidas inom kort, något att tänka på eller allt stämmer enl spec CG mm ??

    Inget att tänka på direkt. Vad inte rädd med utslagen, iaf inte om du är en van pilot. Den är ganska sävlig och kräver en hel del höjd på slutet vid landningen. Lite som att flyga en delta.

    Enda som jag läst är att CG måste justeras om man kör utan missilerna på. Jag gjorde aldrig det så jag vet inte hur det är.
    Superhero

  18. #78
    thomas hs avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    2
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    Ripa mfk

    Standard

    Tackar för det 😀

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •