Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 78

Ämne: Ready2fly Yak-130

  1. #1
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard Ready2fly Yak-130

    Ready2fly pratade om sin nya Yak130 på Jetpower tidigare i år, nu finns en video ute som ger en förhandstitt på vad som komma skall. Ser ut att flyga riktigt fint!

    Yaken är likt Venomen formblåst i EPO/EPP och skall enligt uppgift bli ca 1.5m. Ett jetflygplan kostruerat på detta viset blir väldigt lätt vilket i sin tur gör att den blir välflygande och framför allt fungerar på mindre fält.













    Superhero

  2. #2

    Standard

    at to see the main legs that is not be strong. i hope only wish much more strongly to how i think.
    2000 km bort, men i slutändan kommer jag alltid tillbaka
    jag har Italienska från födseln, men sinnet och hjärtat är alltid svenska!

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    It's hard to know which parts will be plastic on the final products. I guess many parts are 3D printed on this one. You can tell the airframre is made out of a solid block of EPO useing a router.

    My guess is that the legs will be perfectly fine but the retract units will not hold up.
    Superhero

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Ser onekligen trevlig ut, vad har du mer för info om modellen? dvs när på ett ungefär kommer den ut på marknaden. =)
    Skulle ju passa fint med en liten fläkt till här hemma..

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    It's hard to know which parts will be plastic on the final products. I guess many parts are 3D printed on this one. You can tell the airframre is made out of a solid block of EPO useing a router.

    My guess is that the legs will be perfectly fine but the retract units will not hold up.
    yes! Henke
    I agree with your idea, unfortunately It Seems That business to come before the Passion.
    However, the important thing is to see how is the EPO which must be more solid airplane model before of his legs, on the contrary can be Replaced at any time with something more resistant.
    2000 km bort, men i slutändan kommer jag alltid tillbaka
    jag har Italienska från födseln, men sinnet och hjärtat är alltid svenska!

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ken1 Visa inlägg
    Ser onekligen trevlig ut, vad har du mer för info om modellen? dvs när på ett ungefär kommer den ut på marknaden. =)
    Skulle ju passa fint med en liten fläkt till här hemma..
    Så fort jag får veta mer så meddelar jag här.
    Superhero

  7. #7

    Standard

    Enligt tråden på RCG släpps modellen i januari 2013. Inte billig, men ser onekligen intressant ut.

    http://www.rcgroups.com/forums/showt...1759735&page=2

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Fann lite mer info här:
    http://www.ready2fly.com/pi/ready2fl...-Yakowlew.html

    399euro komplett utom radio och ackar. Än så länge bara förhandsbokning.
    Hmm hmm.. skall nog prata med tomten om detta

  9. #9
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Nu närmar sig Yaken produktion. Man har gjort förändringar i verktygen för att optimera prestandan och nu är det nära som synes












    Källa: https://www.facebook.com/ready.2.fly?hc_location=stream
    Superhero

  10. #10
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag hoppas de gjort ställen lite bättre än de tidigare modellversionerna.

    Jag tycker det är synd att de inte gjort den två motorig. Men onekligen är det en härlig modell fullsketen med finesser, har följt bygget sedan idé.
    Hoppas min Mig-29 fungerar, snart premiär.
    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #11
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag hoppas de gjort ställen lite bättre än de tidigare modellversionerna.

    Jag tycker det är synd att de inte gjort den två motorig. Men onekligen är det en härlig modell fullsketen med finesser, har följt bygget sedan idé.
    Hoppas min Mig-29 fungerar, snart premiär.
    Balsa regn
    Tack för din input ;-)

    Jag tycker dem gör rätt som kör en motor, det ger en lättare, effektivare drivlina som dessutom är billigare. De dubbla utblåsen ger dock mig en nöt att knäcka när det skall in jetmotor i den. Med lite trixande skall det fungera hoppas jag trots att den påminner om ett äggskal med två sugrör instoppade i

    Kineserna har fått hjälp av Yakovlev att designa sin L15, som till stora delar är en Yak-130 men med betydligt ballare utblås och efterbrännkammare - rätt tänkt Tack Kina



    PS. Tackandet är ett internt skämt som florerar på forumet just nu
    Senast redigerat av henke2 den 2013-05-25 klockan 20:40.
    Superhero

  12. #12
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Tack för din input ;-)

    Jag tycker dem gör rätt som kör en motor, det ger en lättare, effektivare drivlina som dessutom är billigare. De dubbla utblåsen ger dock mig en nöt att knäcka när det skall in jetmotor i den. Med lite trixande skall det fungera hoppas jag trots att den påminner om ett äggskal med två sugrör instoppade i

    Kineserna har fått hjälp av Yakovlev att designa sin L15, som till stora delar är en Yak-130 men med betydligt ballare utblås och efterbrännkammare - rätt tänkt Tack Kina

    L15 är onekligen snygg, jaså turbin i 130:n, det blir ju bara så häftigt. På de större vinklar de turbinen när den monteras i ena utblåset, det lär nog bli en utmaning att lösa i denna lilla modell, men det löser du nog enkelt om jag känner dig rätt.

    Du får hålla oss underrättade om detta projekt.

    Jag skall försöka komma till Ljungby i augusti för lite det flygning.

    Ha en god fredag
    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  13. #13

    Standard

    Satt på kul och jämförde priser mellan Ready2fly och Hobbyking. -Oj, oj, oj vilken skillnad! Ready2fly håller riktiga ockerpriser i jämförelse med Hobbyking. Som ett exempel om man kikar på Sukhoi SU-35 Flanker så är Hobbyking 705 kronor billigare på exakt samma modell. Det är pengar det! Ready2fly tar 3039 kr för modellen medans Hobbyking bara tar 2334 kr för exakt samma modell. Väljer du att betala i dollar hos Hobbyking så får du den för 2265 kronor vilket är ytterliggare 69 kronor billigare.

    På just detta exempel kan du alltså tjäna totalt 774 kr genom att handla på Hobbyking. Så frågan är hur många kronor kommer man att tjäna på att köpa modellen i denna tråd om man väljer att köpa den i Tyskland istället för i Schweiz? Fingret åt Ready2fly och TVÅ TUMMAR UPP för Hobbyking!
    Senast redigerat av The Flyer den 2013-07-10 klockan 22:41.
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  14. #14

    Standard

    Väldigt trevligt med företag som satsar lite och tar fram lite udda och roliga modeller. Tycker det är värt att det kostar lite extra när man handlar i från ett sådant företag. Måste kosta enorma summor i formar och dylikt att ta fram en sådan modell.

  15. #15

    Standard

    Bara för det att ser lika ut så behöver det inte va samma flygplan. Ofta så är det inte samma elektronik eller någon riktig qc från hk. Visst hk har många bra grejer men hade aldrig köpte ett pnf flyg från dom (igen).

  16. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Bara för det att ser lika ut så behöver det inte va samma flygplan. Ofta så är det inte samma elektronik eller någon riktig qc från hk.
    Kan väl i stort sätt bara svara SNICK SNACK!!!
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  17. #17
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Flyer Visa inlägg
    Så frågan är hur många kronor kommer man att tjäna på att köpa modellen i denna tråd om man väljer att köpa den i Tyskland istället för i Schweiz?
    Hur tjänar du på att handla saker? Är du anställd av Hobbyking?
    Superhero

  18. #18
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Flyer Visa inlägg
    Kan väl i stort sätt bara svara SNICK SNACK!!!
    Du snackar snick snack. Skall jag orka dra allt igen om QC... Att samma sak från samma fabrik kan vara världens bästa motor eller världens sämsta beroende på om man har koll på vad man gör. Låter man en nybörjare linda motorerna och säljer dem som lika bra som de proffsgjorda etc. I Kina handlar det om att tjäna pengar till varje pris och allt för många plockar ur soptunnan, motorer som inte dög att få en Ready2fly stämpel hoppar in i flygplan som ser likadana ut men inte flyger. Är det slumpen att kärran från Svenska leverantören flyger otroligt bra medan den importerade från Kina inte orkar hålla sig uppe.

    Hm nä jag orkar inte för jag tror inte viljan finns att förstå att samma sak kan vara så olika.
    Superhero

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Du snackar snick snack. Skall jag orka dra allt igen om QC... Att samma sak från samma fabrik kan vara världens bästa motor eller världens sämsta beroende på om man har koll på vad man gör. Låter man en nybörjare linda motorerna och säljer dem som lika bra som de proffsgjorda etc. I Kina handlar det om att tjäna pengar till varje pris och allt för många plockar ur soptunnan, motorer som inte dög att få en Ready2fly stämpel hoppar in i flygplan som ser likadana ut men inte flyger. Är det slumpen att kärran från Svenska leverantören flyger otroligt bra medan den importerade från Kina inte orkar hålla sig uppe.

    Hm nä jag orkar inte för jag tror inte viljan finns att förstå att samma sak kan vara så olika.
    Det är klart att du plitar ned några rader med skräckpropaganda när jag just har beskrivit motsatsen att modellen säljs med mycket varierande pris och är identisk. Det är förståeligt. Argument som att "samma sak från samma fabrik" kan vara två skilda saker eller att det kan sitta "nybörjare" och linda motorer och sen sälja dem som proffsgjorda eller att man letar efter delar i soptunnan bl.a bl.a. Bra argument ibland men ändå rätt löjliga just i det här fallet. Du har säkert rätt i en del andra fall men dock inte här. Modellen som jag exemplifierade med är identisk hos två olika leverantörerna.

    Undrar just vart Freewing ligger någonstans? "NEUHEIT:Giant SU-35 von Freewing..."
    Skulle det vara någon skillnad? Nicht so! So Ich sage: -Ich don´t think so!

    NEWS: Giant SU-35 by OEM sold by Hobbyking
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  20. #20
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Hej alla!
    Nu är det väll så att det inte ingår servon, motor och fartreglage i Hobbykings variant av SU-35, an.
    Snygg och stor kärra i vilket fall som helst.


    Mvh
    Magnus
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •