Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 78

Ämne: Ready2fly Yak-130

  1. #21
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Flyer Visa inlägg
    Det är klart att du plitar ned några rader med skräckpropaganda när jag just har beskrivit motsatsen att modellen säljs med mycket varierande pris och är identisk. Det är förståeligt.
    Jaså, hur så?

    Citat Ursprungligen postat av The Flyer Visa inlägg
    Modellen som jag exemplifierade med är identisk hos två olika leverantörerna.
    Nu är det gött att vara påläst, då har man råd att vara kaxig.

    Man behöver bara slå en snabb titt på R2F och hobbykings sidor för att se att färgen på modellerna och vissa plastdetaljer inte är samma. Varför byter man färg på plast? Kanske för man byter sort eller leverantör?! Varför gör man det? för att det inte höll kanske?! Jobbar med plast, men vet inte hur Freewing tänker.

    Nåväl färgen ökar inte toppfarten, men fortsätter vi titta så ser vi att Hobbyking har Motor: 2849-2300KV x 2 (Motor: Q28) medan R2F har 2839-2200KV borstlös motor. Hobbyking säger 55A reglage, R2F säger 50A. Vidare har Hobbyking digitala servon medan R2F har analoga. R2F har förmodligen valt analoga servon för se håller bättre, små digitala undviker man pga de brinner upp oftare helt enkelt. Så.... är det identisk? Nope det är den inte, finns fler avvikelser som vi inte ser exempelvis densitet på EPO:n? Ja vem vet... Det vi nu vet säkert är att du hade fel i din tidigare rant.
    Superhero

  2. #22

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Smile

    Sverige har vi hört så mycket om Japanernas sätt att se på kvalité så många tror automatiskt att det gäller hela Asien. Så är det dock inte alls.

    I övriga Asien får man den kvalité som man avtalat.
    Det innebär att samma fabrik kan göra grejor av väldigt enkel kvalité samtidigt som de gör grejor av hög kvalité till en annan kund. Allt beror på vad man kommit överens om.


    Frid!
    Senast redigerat av Rille Stark den 2013-07-12 klockan 10:56.

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    I övriga Asien får man vad man betalar för.
    Det innebär att samma fabrik kan göra grejor av väldigt enkel kvalité samtidigt som de gör grejor av hög kvalité till en annan kund. Allt beror på vad man kommit överens om.


    Frid!
    Ja, det hoppas jag gäller även i Sverige och övriga världen

    Jag vill ju ha det jag betalat för oavsett om jag handlar från Kina eller Sverige !

    Men säg inte att allt är bättre bara för att man handlar från en svensk hobby butik....

    Det var inte så jättelänge sen då jag upptäckte att en av de svenska hobby butikerna använde till och med Hobby Kings produktbilder på sin websida LOL

    Väldigt klantigt gjort var det att använda bilder med Hk`s loggo

  4. #24

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Man får den kvalité som man avtalat skall det vara. Blev lite fel där.
    Det är ju inte du som styr över det utan din leverantör, det vill säga t.ex HobbyKing.

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Nu är det gött att vara påläst, då har man råd att vara kaxig.
    Du är bra rolig du

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Man behöver bara slå en snabb titt på R2F och hobbykings sidor för att se att färgen på modellerna och vissa plastdetaljer inte är samma. Varför byter man färg på plast? Kanske för man byter sort eller leverantör?! Varför gör man det? för att det inte höll kanske?! Jobbar med plast, men vet inte hur Freewing tänker.
    Ha, ha...den där var kul den Vem av leverantörerna bytte sist och/eller vem bytte först? -Dåligt argument och väldigt långsökt tycker jag. Beroende på i vilken ordning saker och ting händer blir de ofta skillnader men långsökt argument.

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Nåväl färgen ökar inte toppfarten, men fortsätter vi titta så ser vi att Hobbyking har Motor: 2849-2300KV x 2 (Motor: Q28) medan R2F har 2839-2200KV borstlös motor. Hobbyking säger 55A reglage, R2F säger 50A. Vidare har Hobbyking digitala servon medan R2F har analoga. R2F har förmodligen valt analoga servon för se håller bättre, små digitala undviker man pga de brinner upp oftare helt enkelt. Så.... är det identisk? Nope det är den inte, finns fler avvikelser som vi inte ser exempelvis densitet på EPO:n? Ja vem vet... Det vi nu vet säkert är att du hade fel i din tidigare rant.
    -Nåväl..jag ger mig och tar tillbaka att de är identiska. Där hade jag lite fel. Du är så pass påläst och visar på ett tydligt sätt, som vi ser, att man får mer för pengarna och dessutom till ett MYCKET lägre pris om man väljer Hobbykings variant. Hobbyking har kraftigare motor, en Bec som klarar högre strömmar, digitala servon som svarar snabbare, noggrannare och har bättre upplösning än analoga...och allt detta till över 700 kr i bättre pris redan innan vi kände till de avvikelser som du tar upp. Densiteten på EPO:n kände du inte till men jag kan tänka mig att de i stort sett är ungefär lika...så "fifty-fifty" kan vi säga där.

    Lite grovt räknat så skulle man ju kunna säga som så att man blir dubbelt upplurad, alltså x2, hos R2F dels på ett mycket högre pris och dels på grejor som har lägre specar i det mesta. 2x700 spänn = 1400 kr. Menar du att man tjänar så pass mycket på Hobbykings variant? -Uhhh...WOW

    Jag tycker faktiskt att du på ett bra sett har visat varför Hobbyking är så mycket bättre trots de både små och lite större avvikelserna (tänker då inte minst på stålarna) som finns till R2F:s nackdel.
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  6. #26
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Flyer Visa inlägg
    Lite grovt räknat så skulle man ju kunna säga som så att man blir dubbelt upplurad, alltså x2, hos R2F dels på ett mycket högre pris och dels på grejor som har lägre specar i det mesta.
    Prislappen säger jag ingenting om det är hela poängen med att dem inte är lika som jag visar dig. Sen tycker du att det som sitter i hobbykings är bättre, det får stå för dig och din erfarenhet. Det är du som gör valet med dina pengar.

    Knåpa ihop din Viperjet nu och visa var skåpet skall stå!
    Superhero

  7. #27

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Hur är det med moms och avgifter när man handlar från R2F i Schweitz ? De är ju utanför EU, men dom skriver ngt luddigt på sin sajt om att de hanterar export till EU-länder på ngt vis.
    Tar man grejprna från HK HongKong kan man ju lungt räkna med 25% påslag.
    /A

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Knåpa ihop din Viperjet nu och visa var skåpet skall stå!
    Ska försöka få ihop den Henke eventuellt till nästa helg i Arboga Första veckan på semestern har mestadels bestått i att beställa hem prylar från alla möjliga delar av jordens hörn så att dom sista veckorna på semestern blir meningsfulla och fyllda med mycket flygglädje.

    -Nja det där med att visa vart skåpet ska stå gör du mycket bättre än mig. Där slår du mig och dom flesta andra med många spännvidder. Jag är en ringrostig gammal söndagsflygare som bara har fått blodad tand igen.
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  9. #29
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Nu finns dem faktiskt i verkliga livet också! Kom ihåg var ni såg det först


    Superhero

  10. #30
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    OMG! Kill it with fire!
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  11. #31
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Lite fler bilder


    Superhero

  12. #32
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Eftersom jag fått titta på och provflyga en förseriemaskin så hade jag inte jättebråttom att få hem min Yak. Jag tyckte det var bättre att R2F skickade till andra än att jag skulle sitta på en maskin här hela vintern utan att ändå kunna flyga. Hur som helst så har de nu fått in fler kontainrar från Asien och min maskin dök upp igår.

    Med rätt förutsättningar blir det turbinkonvertering på ett lite enklare sätt än vanligt. Här ett par bilder och filmer på vägen, ej de färdiga produkterna, utan testning och provflygning.






    Superhero

  13. #33
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Det är första gången jag ser den i kartongen och det är imponerande! I särklass det snyggast förpackade flygplanet jag sett. I särklass den häftigaste skumvåfflan som finns och det helt plug and play. En kväll räcker gott för att bli flygfärdig. Kommer bygga ihop min maskin de närmsta veckorna så man är redo när värmen kommer ute.







    Superhero

  14. #34
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Sist det flögs jet här, kring 12år sedan så var det en JAS 39 Gripen och jag skötte markservicen, nu en Yak 130

    Den är bra, helt galet bra. Jag tror detta kommer bli en riktig hit! Kallt, grått och dålig focus, men det ger en liten förhandstitt iaf.

    Superhero

  15. #35

    Standard

    Nice.
    Verkar vara en sjysst kärra.
    Fint stopphinder du hade på banan också

  16. #36
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bonanza Visa inlägg
    Nice.
    Verkar vara en sjysst kärra.
    Fint stopphinder du hade på banan också

    En liten flishög är väl ingenting De börjar få bort alla träd från banan nu iaf. Var dessutom duktig och ringde ägaren och fick lov att flyga på området, det är bra för nerverna om inte annat.

    Superhero

  17. #37

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Cool kärra!
    Ser ut att flyga riktigt fint....funkar den från gräs tro?
    Är ni i byholma å flyger nu med?:-)

  18. #38
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Någon som provat den i original utförande, med fläkt?
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  19. #39
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av darkling76 Visa inlägg
    Cool kärra!
    Ser ut att flyga riktigt fint....funkar den från gräs tro?
    Är ni i byholma å flyger nu med?:-)
    Gräs skall inte vara några problem alls, stooora hjul och bra fjädring.

    Superhero

  20. #40
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Riktigt snygg kärra och snyggt fluget, ja där vill man ju inte landa fel, finns ju en del ved att tutta på, bra att dom fuktar på det.

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    En liten flishög är väl ingenting De börjar få bort alla träd från banan nu iaf. Var dessutom duktig och ringde ägaren och fick lov att flyga på området, det är bra för nerverna om inte annat.

    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •