Tänkte det kunde vara kul med ännu en projekttråd. Denna gången om min klonade QAV500.
Saker och ting börjar ramla in i lådan nu så förhoppningen är att få upp den i luften i helgen, bara så jag hinner känna lite på den iaf.
Kommer flygas med ett MWii 2.1 + MPU6050 till en början iaf.

Fastnade för alla fina flygfilmer som är gjorda med detta chassit. Kunde dock inte övertala mig själv att betala nästan 200 dollar + tull för glasfiberplattorna och aluminiumarmarna så jag bestämde mig för att klona.
Hittade en byggvideo på tuben där byggherren varit så vänlig att fota med stativ rakt uppifrån och med ramen liggande på ett underlägg med 0.5" delade rutor... bara spara ner framesen som bilder och sätta igång i photoshop.
Efter några timmar skrev jag ut mallar för att såga ur glasfiberlaminat.
Dagen efter var ramen helt ihopskruvad, förutom motorfästen som ska göras till helgen.









Skruvar och armar får jag göra något åt, viktmässigt...



Fick mina motorer idag. Valde att köra på HKs 4008, verkar vara skapliga motorer iaf.



Ser ju bra ut! Lika bra att snurra några varv på dom och syna riktigt.... tur var väl det.



Skitdåligt packeterat med endast två luftfyllda påsar ovanpå motorerna. Såg två märken i kartongen där motorn smällt emot två gånger och blivit lite skadad.
Plockade isär motorn och lade klockan på två skruvmejselhandtag, lade ett 10mm borr innanför skadan och klappade till med hammaren.
Lyckades räta ut bucklan så pass att den går fritt för statorn nu iaf så förhoppningsvis kommer den funka fint.
Ska limma magneterna lite extra i den motorn.
Hobbyking ska få bilden av mig så får vi se hur hjälpsamma dom är..

Väntar på reglage samt kablar som ligger på Arlanda nu. Plush 30A blir det, troligen med ny mjukvara framöver.

Fortsätter till helgen med byggandet.