Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Har någon testat denna värme-enhet fr Hobby-King inför vintern?

  1. #21

    Standard Har någon testat denna värme-enhet fr Hobby-King inför vintern?

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jag var nyfiken på principen och av en ren slump hade precis lokala hobbybutiken fått in något som var exakt det jag sökte, så jag beställde en jacka med inbyggda värmezoner efter att ha provat den på plats. Värt att notera om fler är sugna är att storlekarna upplevs som små. Jag får normalt sett gott om plats i en XL jacka men här valde jag XXL. Jag tänker använda en vanlig 3cells li-po samt en ackvarnare med summer och på så sätt slipper man undran 1000kr billigare än om man väljer med originalladdare. Ackarna har en egen ficka som sitter "klockan 4" så de vanliga fickorna är fortfarande fria.

    http://www.hab.se/softshell-jacka-ca...876-c-967.aspx
    Cool, det skulle vara nått. Nu har minus grader och snö kommit till Lund också

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  2. #22
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Cool, det skulle vara nått. Nu har minus grader och snö kommit till Lund också

    --
    S
    Jag tror den blir toppen! Beställde som sagt en på direkten. 1700pix är inte miljoner och jag behövde en ny jacka, så win win för mig :-) Testade provjackan med en 3S li-po idag när det var ett par minus och det funkade helt okej.

    Det är tydligen så att den svarta har separat styrda värmare för händerna i fickorna också samt ett tjockare innertyg i fleece, dock finns bara den svarta i en variant med batterier så lite dyrare.

    Det finns sändarackar till Futaba(tror jag det var) på 2500mAh som har format mer som en kexchoklad som jag tror blir toppen!
    Superhero

  3. #23

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Testade en liknande jacka för något år sedan , den va kanon förutom priset som va 7000:-

    1700 är ju överkomligt
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #24

    Standard Har någon testat denna värme-enhet fr Hobby-King inför vintern?

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Testade en liknande jacka för något år sedan , den va kanon förutom priset som va 7000:-

    1700 är ju överkomligt
    Helt klart, blir nog en sådan i julklapp

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  5. #25
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Vände roder och valde den svarta med extra foder och värmare i fickorna. Levarans idag och jag har provgått den i -15grader idag och rackans vilken ball pryl!! Värmarna i fickorna är ett stort plus helt klart. Denna rekomenderar jag verkligen!

    En rask promenad ger ju alltid värme, men när man stannar är det verkligen guld att värmen stannar kvar! Dessutom i en jacka betydligt smidigare än den gigantiska dunjackan.
    Superhero

Liknande ämnen

  1. Hobby King ESC programmeringskort
    Av Wilhelm Rejnus i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-09, 14:27
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-06, 18:48
  3. Hobby King Stinger EDF..
    Av petera38 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-02-21, 21:35
  4. någon som testat minikameran från fpv hobby??
    Av kamelkungen i forum FPV Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 22:22
  5. Hobby King 2.4GHz
    Av freak174 i forum Elmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 13:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •