Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: TBS Discovery och AR.Drone 2

  1. #1

    Standard TBS Discovery och AR.Drone 2

    Hade en mysig eftermiddag med min 9-åring Först lyxfika på café och sedan busflygning på lekplatsen. Lite synd att det blir mörkt så snabbt vid den här tiden på året. Vi flög två ackar var och hade bara två beröringar in-air Tänkte jag skulle konvertera AR-Dronen från WiFi till 2.4 när jag får tid, han är sugen och flyga med en "riktig" kontroll även om han gillar att FPVa lite på iPhonen.

    Vi hade hur som helst riktigt roligt

    Jobbar med inställningarna på CC3D och passade på att testa lite nya inställningar. Jag har egentligen höjt gains på samtliga ställen och sänkt motor-mix på Yaw efter tips på ett annat forum. Till en början oscillerade den en del så jag tog ner gains några snäpp i taget till den var stabil. Nu flyger den väldigt stabilt och fint men den svänger inte in lika bra i kurvorna som innan även om det kändes bättre efter några svängar.

    Har höjt motor-mixen lite nu och får testa det nästa gång det är dags att leka



    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Fantastist mysig flygdag! Så fint sonen behärskar luftrummet. Grattis till er båda!
    Lars
    (Flygrädd)

  3. #3

    Standard Sv: TBS Discovery och AR.Drone 2

    Citat Ursprungligen postat av bjerred Visa inlägg
    Fantastist mysig flygdag! Så fint sonen behärskar luftrummet. Grattis till er båda!
    Lars
    (Flygrädd)
    Tackar

    Flygrädd, vadan detta?

    --
    S

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Sickan undrar varför jag är flygrädd.
    I ärlighetens namn, jag börjar tro att jag inte är av rätta virket! Jag är rädd att krascha maskinen, att den ska ge sig iväg på egen hand över avlägsna byar (som Remsans gjorde), att den ska braka ner på en lekplats... Och när jag ser hur andra inte nöjer sig med att flyga lugnt och fint utan kör under låga stängsel, in bland snår och buskar och träd OCH KLARAR DET med galans, ja då tvivlar jag på mig själv.
    Men jag har inte kastat in handduken än, utan monterar stötdämpande landningsställ, lysdioder för att skilja fram och bak osv.
    Lars

  5. #5
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    jag har också blivit flygrädd efter den rymmningen. nu trycker jag ner trottle så fort jag misstänker att quaden vill sticka ifrån mig utan en chans att få den tillbaka .
    men men, det får kosta lite propeller innan man lär sig ordentlig och blir bättre på att hantera rädslan (quaden)
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Att vara "flyg rädd" är naturligt.

    Ofta är det slanten som maskinen kostat som bromsar utvecklingen, man är helt enkelt rädd att smälla den.

    Botet på det kan vara att plocka ihop reservdelar, för att ha utifall att det blir en mark känning. På multikopter kan det vara läge att ha ett par armar i reserv och kanske en motor, men utöver det borde inget mer gå i sönder.

    Jag lärde mig flyga Multi med en inomhus helikopter MCPX, för att få in känslan eller muskelminnet som något nämnde tidigare. Det viktiga är att kunna hantera de olika situationer som uppträder med lugn. Därför rekommenderar jag en inomhus helikopter, när man klarar av att flyga emot/från och kan hantera vissa oroliga situationer så är man redo för multikopter.
    Däremot tycker jag att det fortfarande är svårare att ha kontroll på Multin vid visuell flygning jämfört med FPV googles som jag använder mig av.

    Jag kan bara rekommendera er att träna.

    Ett måste är att ha grejorna i ordning, är det tveksamt - låt den stå på marken - fixa så det blir bra - flyg och flyga mycket är enda botet.

    Balsa regn / Jourhavande flygpräst.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bjerred Visa inlägg
    Sickan undrar varför jag är flygrädd.
    I ärlighetens namn, jag börjar tro att jag inte är av rätta virket! Jag är rädd att krascha maskinen, att den ska ge sig iväg på egen hand över avlägsna byar (som Remsans gjorde), att den ska braka ner på en lekplats... Och när jag ser hur andra inte nöjer sig med att flyga lugnt och fint utan kör under låga stängsel, in bland snår och buskar och träd OCH KLARAR DET med galans, ja då tvivlar jag på mig själv.
    Men jag har inte kastat in handduken än, utan monterar stötdämpande landningsställ, lysdioder för att skilja fram och bak osv.
    Lars
    Håller med om oron kring att saker flyger bort och kanske ramlar ner på något, eller ännu värre någon.

    I övrigt tycker jag det bara är att träna. Klippte ihop lite från höstens träningssessioner Det är en blandad kompott av pilotfel, problem med hård- eller mjukvara (inställningar också) och helt äkta dumhet



    --
    S
    Senast redigerat av Sickan den 2012-11-22 klockan 19:28.
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  8. #8
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Sicken studsboll
    /\/\vh // /\/\r J.

  9. #9

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Sickan,
    Hoppas att min kära hustru inte får ögonen på den videon! Själv ska jag tanka ner den så jag kan hämta mod även om 3G-täckningen är dålig.
    Lars

Liknande ämnen

  1. UAV-3000 3Meter FPV Drone, APM 2.5
    Av Grimm i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-08-18, 20:33
  2. Black Armored Drone Y12
    Av andv i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 21:47
  3. rc drone med gps styrning hur gör jag?
    Av haobits i forum Nybörjare
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-01-07, 17:35
  4. Darkwing FPV Drone
    Av Mr X i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 23:17
  5. Ar-drone FPV
    Av Impulze i forum FPV Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 08:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •