Reklam

Sidan 3 av 6 FrstaFrsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 103

mne: Vid kp frn utanfr EU

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    3 025
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

I rttvisans namn br man ju betala de verkliga avgifterna tycker jag. Att fingera ett annat vrde p frsndelsen r ju detsamma som att byta prislapp p en vara i affren. Dvs, en stld frn butiksgaren, eller i importfallen, en stld frn frn oss alla. Tull och moms r ju till fr att skydda vrt land och i frlngningen vra jobb...
    Men visst r det ett moraliskt dilemma. Enbart svartjobben omstter 66 miljarder kronor per r! Svartjobbarna stjl m.a.o 7300 kr frn varje medborgare varje r. Och det tycker man vl inte r OK. Lgger man sedan till vrigt fusk kan man antagligen dubbla den summan. Jag konstaterar att jag sllan fr kassakvitto nr jag handlar pizza eller korv, eller i annan kontanthanteringen. D r det ju faktiskt s att den som sljer dig en kvittols pizza sticker ner handen i din ficka och stjl pengar.
    ...ja, ja en liten funderare ver moral... :-)
    Senast redigerat av AM den 2012-11-30 klockan 10:04.
    Ove (AM) Nielsen

jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

Standard

Citat Ursprungligen postat av la013 Visa inlgg

Hitta det 1/3 paket p postens hemsida idag.. dock ser jag att det r under tull behandling. Ska jag gra som du sger nu freddan och skicka info till dem eller kollar de p fljesedeln som sitter p paketet?
    Nr jag ftt "Under Tullbehandling" har det oftast tagit lng tid innan de hr av sig, via snigel-post, trots att mailadressen till mig str klart och tydligt p adresslappen. = inget paket frrn du svarat.

Jag har d gjort som Freddan freslog, mailat in kvitto, men jag tar kopia av mina Paypal-kvitton, har jag fr mig.
    (Var ett bra tag sen jag bestllde frn HK..)
    Vir prudens non contra ventum mingit

Standard

Jag avvaktar till mndag/tisdag iaf har de inte rrt sig tills dess s kanske jag fr ta och agera.

Har ni varit med om att ni ftt ett tracking nummer som inte "aktiverats" men nd kommer det fram? Knns som det r s fr ett av mina tre paket.. eller s str det fortfarande still i HK butiken

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    2 577
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslv MFK

Standard

Det kan ta upp till en vecka innan ett tracking aktiveras av hk post. Ibland syns det snabbare p vr svenska post, ibland r infon seg p vr svenska pst.
    fredrik

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlgg
    Tror alla r medvetna om detta, jag vet att du r duktig p mycket men snlla lgg din kunskap i trdar som kan hjlpa folk istllet.
    Okej, skall vi se framt och ge konstruktiv kritik hdanefter? Jag tycker det r en bra id :-)
    Vasamodel special -Det hnder i Ljungby sklart!

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlgg
    Nr jag ftt "Under Tullbehandling" har det oftast tagit lng tid innan de hr av sig, via snigel-post, trots att mailadressen till mig str klart och tydligt p adresslappen. = inget paket frrn du svarat.

Jag har d gjort som Freddan freslog, mailat in kvitto, men jag tar kopia av mina Paypal-kvitton, har jag fr mig.
    (Var ett bra tag sen jag bestllde frn HK..)

Men det r ju exakt s det fungerar! Du bestller paket med ej tillrckliga underlag fr frrullning Tullen(eller vem som nu tar in paketet) Gr en bedmning och skickar rkningen. Du skickar kvittot och allt r okej. Jag har i dagens datum gjort 678st kp frn utlandet och aldrig blivit lurad. Tv gnger har jag blivit utan paket men det r inte ovntat d erbjudandena varit "fr bra". Ibland har jag kt p tull, men i regel aldrig p felaktig grund.

Det funkar allts riktigt bra, men vntetiden r vldigt oviss. Har webshoppen varan i lager kan det likvl ta 8 veckor innan dem skickar och likvl "ka p" tull. Handlar man p ICA i byn vet man exakt vad som finns och vad det kommer kosta.... smaken r olika men generellt har den som gnller inte koll p lget :-) Eller hur!?

Jag har en bil med 658hk, de gnger jag stannar nr polisen viftar s fr jag en utskllning och besk i rtten, de gnger jag inte stannar s hnder ingenting... rtt eller fel... hmmm givetvis skall man stanna... eller hur!? ven om det r frknippat med en utskllning samt inbetalningskort

Den svarta bilen r bra mycket snabbare!

Senast redigerat av henke2 den 2012-11-30 klockan 22:55.

Standard

Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlgg
    Men det r ju exakt s det fungerar! Du bestller paket med ej tillrckliga underlag fr frrullning Tullen(eller vem som nu tar in paketet) Gr en bedmning och skickar rkningen. Du skickar kvittot och allt r okej. Jag har i dagens datum gjort 678st kp frn utlandet och aldrig blivit lurad. Tv gnger har jag blivit utan paket men det r inte ovntat d erbjudandena varit "fr bra". Ibland har jag kt p tull, men i regel aldrig p felaktig grund.

Det funkar allts riktigt bra, men vntetiden r vldigt oviss. Har webshoppen varan i lager kan det likvl ta 8 veckor innan dem skickar och likvl "ka p" tull. Handlar man p ICA i byn vet man exakt vad som finns och vad det kommer kosta.... smaken r olika men generellt har den som gnller inte koll p lget :-) Eller hur!?

Jag har en bil med 658hk, de gnger jag stannar nr polisen viftar s fr jag en utskllning och besk i rtten, de gnger jag inte stannar s hnder ingenting... rtt eller fel... hmmm givetvis skall man stanna... eller hur!? ven om det r frknippat med en utskllning samt inbetalningskort

hhh vill kolla bilen....:0)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Peteriseda Visa inlgg
    och jag letar efter en ICA butik med RC grejer i den stora byn......

en som handlat frn utlandet endast 234 gnger

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

hehe, en bingolottobil med ver en miljon views, inget mrkvrdigt

Standard

antar att S40 eller de extra hstkrafterna kptes utanfr EU ?

med tanke p trden.....

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av mickmick Visa inlgg
    och jag letar efter en ICA butik med RC grejer i den stora byn......
    Du fr klura p pongen och inte exakta inkpsstllena :-)

Vissa skriver Svedala, jag anvnder "ICA"

Standard

hehe, en bingolottobil med ver en miljon views, inget mrkvrdigt

hhh flkt r fusk tacka vet jag cubic centimetrar och stora hl..........nu r vi lngt frn mnet

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av mickmick Visa inlgg
    antar att S40 eller de extra hstkrafterna kptes utanfr EU ?

med tanke p trden.....
    Kul att du undrar. Kaross och chassi frn Holland, Dck frn Italien, vevstakar frn Kina, Kolvar frn USA, Kamaxlar slipade i Trollhttan, Spridare frn Japan, insprutningssytemet r svensktillverkat, intercooler ven den frn Kina. Insug och grenrr har jag sjlv byggt, oklart ursprung p materialet. Men visst mesta delarna innanfr EU s my bad...

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

hhh flkt r fusk tacka vet jag cubic centimetrar och stora hl..........nu r vi lngt frn mnet
    Absolut, du har en pong. Det kuliga med flkten r att motorn trots allt bara p 1.9 liter(1867cc) och drar soppa som vilken 1.9litersmotor som helst nr man ker lngt. Olika filosofier helt klart, men jag gillar min flkt :-)

Standard

Absolut, du har en pong. Det kuliga med flkten r att motorn trots allt bara p 1.9 liter(1867cc) och drar soppa som vilken 1.9litersmotor som helst nr man ker lngt. Olika filosofier helt klart, men jag gillar min flkt :-)

:0)

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

:0)
    Hoppas du hnger kvar p forumet trots min lilla utvikelse :-) Jag r sker p att du kommer f svar om du inte redan ftt det :-)

Standard

Hoppas du hnger kvar p forumet trots min lilla utvikelse :-) Jag r sker p att du kommer f svar om du inte redan ftt det :-)

Ja fr fan !....har under inflytande av jsta drycker svrt att sjlv hlla mig till mnet desutom fick jag som trdstartare svar vldigt snabbt.....

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Ja fr fan !....har under inflytande av jsta drycker svrt att sjlv hlla mig till mnet desutom fick jag som trdstartare svar vldigt snabbt.....
    Offensivt :-) (skl d)

Reg.datum
    May 2011
    Inlgg
    316
    Jobb
    Mobilkranfrare
    Klubb
    Rdsel RC

Standard

Nu blev ju forumet just nnu mer intressant S skl frn en annan som dricker "jsta drycker" framfr datorn o ett forum istllet fr p festen :P
    Man lr sig ntt varje krash...

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av StarvinMarvin Visa inlgg
    Nu blev ju forumet just nnu mer intressant S skl frn en annan som dricker "jsta drycker" framfr datorn o ett forum istllet fr p festen :P
    Haha :-) (skl p dig med)

Liknande mnen

1. Modellflyg meeting p Lundafltet utanfr Nykping den 17/8
    Av Sweeper i forum Meetings och trffar / Kalendarium
    Svar: 12
    Senaste inlgg: 2013-08-20, 06:39
  2. Warbird meeting p Lundafltet utanfr Nykping den 13/7
    Av Sweeper i forum Meetings och trffar / Kalendarium
    Svar: 10
    Senaste inlgg: 2013-07-15, 09:04
  3. P hghjd utanfr Vedum!
    Av Defuncta i forum FPV och Flygfoto - Bda dina egna och andras
    Svar: 11